עבור לתוכן העמוד
Menu

העיניים לכיוון האיחוד האירופי: הרש"פ נערכת להחלטה על הסיפוח

הרש"פ תפרסם ביום חמישי את תוכנית החירום שלה נגד כוונת ישראל לספח את ההתנחלויות ובקעת הירדן • האיחוד האירופי שוקל להטיל סנקציות על ישראל אם היא תבצע את הסיפוח, מדינות ערב והרחוב הפלסטיני מגלים אדישות

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, יכנס ביום חמישי הקרוב את "הועדה למאבק בסיפוח" שהקים והמורכבת מנציגי הועדה המרכזית של פת"ח והועד הפועל של אש"פ כדי לקבל החלטות בנושא המאבק בסיפוח הצפוי של ההתנחלויות ובקעת הירדן לישראל. עבאס ממתין עד לאחר הרכבת הממשלה החדשה בישראל וביקורו של שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו בירושלים ופגישתו עם נתניהו וגנץ ביום רביעי כדי לקבל את ההחלטות למאבק הפלסטיני נגד הסיפוח.

איראן: קריאות “מוות לישראל” בעת קידום חוק נגד שת”פ כלשהו

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד א-שתייה קרא אמש בישיבה השבועית של ממשלתו להחרים את ישראל אם היא תספח שטחים מהגדה.

"הודעות הגינוי לא יעזרו, התשובה על הסיפוח צריכה להיות בהחרמתה של ישראל ובהכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה מזרח ירשלים ובזכות השיבה של הפליטים" הוא אמר.

הרש"פ זועמת על הצהרותיו של דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב ישראל שאמר לעיתון "ישראל היום" כי "מדינה פלסטינית תקום רק לאחר שהפלסטינים יהפכו לקנדים".

"הועדה למאבק בסיפוח" אמורה להגיש ליו"ר הרש"פ המלצות לבטל את כל ההסכמים וההבנות בין הרש"פ לישראל ולארה"ב והקפאת ההכרה בה.

אף אחד בשטחים לא עוצר את נשימתו לקראת הישיבה של ההנהגה הפלסטינית ביום חמישי, ההערכה ברחוב הפלסטיני היא שלא יהיה שום שינוי מהותי במדיניות הרש"פ כלפי ישראל גם לאחר ההחלטה על סיפוח ההתנחלויות ובקעת הירדן לישראל.

הליגה הערבית דחתה כבר את תוכניות הסיפוח של ישראל והפלסטינים פנו לאיחוד האירופי, לסין,לרוסיה, ליפאן,לאו"ם, למדינות הבלתי מזדהות, למדינות איחוד אפריקה ולמדינות אמריקה הלטינית בבקשה לעזרה נגד תוכניות הסיפוח של ישראל.

 

קמפיין חדש ברש”פ: האבן היא נשק

 

האם האיחוד האירופי יטיל סנקציות על ישראל?

 

בעקבות פניית הרש"פ, מקיים האיחוד האירופי כבר כמה שבועות התייעצויות כיצד להתמודד עם תוכנית הסיפוח הישראלית.

מי שמוביל את ההתיעצויות הינו ג'וזף בורל שר החוץ של האיחוד האירופי. שרי החוץ של האיחוד האירופי אמורים להתכנס אף הם ביום חמישי הקרוב לדון בתוכניות הסיפוח של ישראל אך כנראה שלא יתקבלו החלטות מכיוון שכללי האיחוד האירופי מחייבים קבלת החלטות בקונסנזוס.

מקור אירופי מסר ב-10 במאי לסוכנות הידיעות הפלסטינית כי האיחוד האירופי בוחן הטלת סנקציות על ישראל במקרה שהיא תספח שטחים בגדה,על הפרק ההצעות הבאות:

א.הקפאת תוכנית "הוריזון 2027" שבה אמור האיחוד האירופי להעניק מילארדי דולרים למכוני מחקר וטכנולוגיה ישראלים.

ב. הקפאת הסכם השיתוף בין אירופה לישראל שנותן לה חופש גישה לשווקים האירופים.

ג.הקפאת הסכם "השמים הפתוחים".

 

כל הסנקציות האלה אמורות לגרום לישראל נזק כלכלי רב ולכן ממשיך האיחוד האירופי במגעים דיפלומטים עם ישראל כדי להניא אותה מתוכניות הסיפוח.

צריך לשים לב לעובדה שהפלסטינים אינם תולים תקוות רבות במדינות ערב שיבואו לעזרתם כדי למנוע את הסיפוח של חלקים משטחי הגדה לישראל, כפי שהוכח כבר בעבר הן לא התגייסו למנוע את ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל ובחוקיות ההתנחלויות.

עבאס מדבר על הגברת "ההתנגדות העממית בדרכי שלום" בתגובה על הסיפוח הצפוי, מדובר בהפגנות שהרש"פ מתכננת לקיים ברחבי הגדה אך לא באינתיפאדה שלישית, הציבור הפלסטיני איננו מעוניין בכך בעיקר בגלל המצב הכלכלי הקשה והאכזבה ממעשי השחיתות של הרש"פ.

הרחוב הפלסטיני התעלם לחלוטין מ"הועדה למאבק נגד הסיפוח" שהקים מחמוד עבאס וגם הפלגים הפלסטינים התעלמו ממנה הם רואים בה סוג של בריחה מאחריות מצדה של הרש"פ בגלל שאין לה שום משמעות מעשית בשטח והיא נתפסת כניסיון למסמס את נושא הסיפוח.

יו"ר הרש"פ משליך את יהבו על מדינות האיחוד האירופי ועל מוסדות האו"ם שיעזרו לו במאבק נגד תוכניות הסיפוח של ישראל, הוא יודע שהעובדה שהממשל האמריקני תומך במהלך הישראלי ויפעל בזירה הבינלאומית לנטרל כל סנקציה נגד ישראל מצמצמת את מרחב הפעולה שלו, אבל הוא החליט לצאת לקרב למרות שהוא יודע כי מדובר בקרב אבוד והסיפוח של שטחים בגדה לישראל עשוי להפוך בקרוב לעובדה מוגמרת.