עבור לתוכן העמוד
Menu

העברת השגרירות מחדדת את המאבק בתוך איראן

תנועת סטודנטים הציעה 100 אלף דולר למי שיפוצץ את השגרירות • הלחץ בטהראן גובר

משמרות המהפכה פרסמו הודעה בה גינו את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. בהודעה נמתחה ביקורת על הנשיא טראמפ ועל הפגיעה בפלסטינים במהלך ארוכי יום הנכבה "המזימות האפלות יגבירו את אחדותם של המוסלמים ויובילו להגשמת ההבטחה לשים קץ למשטר הכובש את ירושלים (אלקדס)". עוד נכתב, כי "הצעד המביש והשטני של נשיא המשטר האמריקני הלא אנושי בהעברת השגרירות לירושלים (בית אלמקדס במקור) וההכרה הרשמית בירושלים כבירת המשטר הציוני" – המהווה עלבון לכיוון התפילה first Qibla – prayed towards is Al-Aqsa mosque) בחשיבותו הקדוש למוסלמים ולאומה האסלאמית- לא יחזק את הבסיס הרעוע עליו נשענת היישות הציונית ולא יבטיח את ביטחונם של הציונים הכובשים…(העברת השגרירות) תגרום לגל חדש של מאבק נגד אמריקה וזעם ושנאה נגד מי שתומך בצעד חסר בושה זה אפילו מעבר לאזור…הצעד מהווה שלב חדש  במשברים ובמתיחות עבור במדיניות והאסטרטגיה של הבית הלבן  ויהווה חלום בלהות לציונים להם לא תהיה דרך מילוט זולת חיים במקלטים".

ההודעה שבה והביעה את תמיכת  "חזית ההתנגדות האסלאמית" בפלסטינים והדגישה כי ההתקוממות (אנתפאצ'ה) הפלסטינית תמחיש לאמריקנים וכל מי שתמך בצעד הזה ש"גירוש הכובשים ותומכיהם באזור ובזירה הבינלאומית, ובמיוחד ראשי הבית הלבן, הוא החזון האמיתי של ירושלים". משמרות המהפכה חתמו באזהרה כי האומה האסלאמית ו"חזית ההתנגדות" (איראן סוריה וארגוני הטרור הנתונים למרותה של טהראן – חזבאללה, חמא"ס ג'יהאד אסלאמי) "יגיבו לעלבונם של המוסלמים" .

במקביל, תנועת סטודנטים קיצונית "תנועת הסטודנטים מבקשי הצדק" "the Justice-Seeking Student  Movement" הציע פרס של 100000$ למי שיפוצץ את שגרירות ארצות הברית בירושלים. באתר סוכנות הידיעות של הסטודנטים נכתב כי הפרס הוצע בעקבות "העברתה של השגרירות לאלקדס הקדושה (ירושלים)…הצעד של טראמפ הוביל לזעם ולשנאה מצד המוסלמים ומבקשי החירות בעולם" .

בשבוע האחרון של חודש הרמצ'אן שיחל השבוע (8 יוני) תציין איראן את "יום ירושלים הבינלאומי" בו מדי שנה נשמעות קריאות לחיסול ישראל ו"מוות לארצות" הברית, נראה כי סוגיית ירושלים המהווה את המכנה המשותף היחיד של איראן עם העולם הערבי והמוסלמי תמשיך להוות ציר מרכזי עבור איראן לנסות ולהשיג תמיכה באזור מעל ראשי המשטרים הערביים. מכל מקום, החיבור בין ירושלים לבין ארצות שתי סוגיות מהטעונות ביותר באיראן, לצד ההחלטה האמריקנית לצאת מהסכם הגרעין מחזקים את הטיעונים של המחנה השמרני באיראן , מגבירים את המתיחות בתוך איראן בין הזרמים השונים ויקשו על הנשיא ומשרד החוץ בניסיונותיהם להציל את הסכם הגרעין.