עבור לתוכן העמוד
Menu

הנייה מסכם את שביתת האסירים

מנהיג חמאס הדגיש את ההישגים של התנועה במאבק • "נתפשט צפונה ולא לכיוון סיני ואל עריש" - במסר לנשיא טראמפ

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, אמר היום (שלישי) בישיבה בעזה לרגל יום האסיר, כי ההסכם שהושג בבתי הכלא בין הנהגת האסירים לישראל הוא "ניצחון מכובד". לדבריו, נתניהו הוציא את הסוגיה מידיו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן – מה שהיווה "ירידה מהעץ".

הנייה מסכם את שביתת האסירים

עוד אמר הנייה כי לפתרון סוגיית תנאיהם של האסירים יהיו השלכות חיוביות על ההבנות בין ישראל לבין הפלגים בעזה, ועל האחדות של העם הפלסטיני. הוא הזהיר כי "מה שמתרחש בבתי הכלא עלול להצית את ניצוץ העימות והבנות הרגיעה בעזה עלולות להתמוטט אם תימשך המתיחות בבתי הכל".

הנייה גילה כי "פתח" "ערוץ תקשורת" עם האסיר עבאס א-סייד וזאת בנוכחותו של שליח האו"ם מלדאנוב ושמע ממנו ישירות על מצבם של האסירים בבתי הכלא. עבאס א-סייד היה ראש הזרוע הצבאית בגדה, מתכנן הפיגוע במלון פארק בנתניה בליל הסדר ב-2002 ופיגועים נוספים- שפוט ל-35 מאסרי עולם.

הוא שיגר מסר לנשיא טראמפ לקראת פרסום "עסקת המאה" ואמר : "לכל מי שנוגע הדבר-רצועת עזה תתפשט צפונה לתוך פלסטין ולא תתפשט לתוך סיני אפילו לא בשעל אחד".

ההסכם מול האסירים – תקדים מסוכן לישראל

בדבריו הדגיש כי " בפעם הראשונה מאז 67 יהיו טלפונים ציבוריים בתוך בתי הכלא ובפעם הראשונה המשא ומתן של האסירים מתנהל בכל הרמות בתוך בתי הכלא ומחוצה להם