עבור לתוכן העמוד
Menu

המתקפה נגד רושדי: "אזהרה לרוצחי סולימאני"

חבר הפרלמנט נציג מחוז טהראן אמר את הדברים בתגובה לפגיעה בסופר • העיתונות המקומית מהללת את הדוקר • גם בחיזבאללה מרוצים

"המתקפה נגד הסופר סלמאן רושדי הייתה "אזהרה" ל"רוצחים" של מפקד משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC), קאסם סולימאני", כך הגיב מחוקק איראני בשבת.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

מאלק שריאטי, המייצג כמה מחוזות בחירות במחוז טהראן בפרלמנט האיראני, כתב בטוויטר כי המתקפה נגד רושדי, ללא קשר לשאלה אם איראן הייתה מעורבת בה ישירות, הייתה "אזהרה לרוצחי השהידים סולימאני".

"אם איראן הייתה מעורבת ישירות, זה מוכיח את כוחה של איראן האסלאמית. אם התקיפה בוצעה על ידי מוסלמי הפועל ללא תלות באיראן, זה מראה שהמהפכה יוצאת ללב האויב. אם ארה"ב ובריטניה היו מאחורי זה, זה משמש לקח למי שסומכים על המערב", כתב שריאטי בטוויטר.
"בכל מקרה, [התקיפה] היא אזהרה לרוצחי השהידים סולימאני", הוסיף.

חמאס השתתף בחמ"ל הלחימה ב"עלות השחר" ושמר בעיקר על עצמו

רושדי קיבל את איומי הרצח לאחר שפרסם את ספרו הרביעי , "פסוקי השטן", שפורסם ב-1988.

בשנת 1989 הוציא רוחאללה חומייני, מנהיגה העליון של איראן באותה תקופה, פתווה, הקוראת למוסלמים להרוג את רושדי וכל מי שהיה מעורב בפרסום הספר בגין חילול השם.

 

ארגונים איראנים, חלקם קשורים לממשלה, גייסו פרס בשווי מיליוני דולרים עבור רצח רושדי. יורשו של חומייני כמנהיג העליון, עלי חמינאי, אישר מחדש את הפתווה במספר הזדמנויות, לאחרונה ב-2019 באמצעות חשבון הטוויטר שלו.

סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה האיראנית וכלי חדשות אחרים, תרמו כסף ב-2016 כדי להגדיל את הפרס ב-600,000 דולר. פארס כינה את רושדי כופר ש"העליב את הנביא" בדיווח על התקיפה של הסופר.

התקשורת האיראנית השמרנית בירכה ב-13 לאוגוסט את התוקף שדקר את הסופר סלמאן רושדי בניו יורק.

איראן עדיין לא הגיבה רשמית על התקרית, אבל היומון Kayhan, שהעורך הראשי שלו ממונה על ידי המנהיג העליון, הכריז על "אלף הצדעות" ל"איש האמיץ" שתקף את "הכופר והמרושע סלמאן רושדי בניו יורק ."

"יש לנשק את ידו של האיש שפצע את אויב האלוהים", הוסיפו.

"איסנא" האיראנית ידעה לצטט את חמינאי כמי שאמר פעם שה"חץ" שירה פעם על ידי חומייני "יפגע יום אחד במטרה שלו", כלומר רושדי.

בכותרת הראשית של היומון Vatan-e Emrooz נכתב: "סכין בצווארו של סלמן רושדי" ו-Khorasan News כותרתה: "השטן בדרך לגיהנום".

גם כלי התקשרות תומכי החיזבאללה, בירכו על המתקפה ברשתות החברתיות, וליוו פוסטים על כך עם ההאשטאג "דקירה קדושה". הם גם שיבחו את התוקף כ"גיבור".

התוקף ממוצא לבנוני שנולד וגדל בארה"ב.

מטר הוא בעל אזרחות לבנונית וביקר בעבר בלבנון.