עבור לתוכן העמוד
Menu

המשחק הכפול של קטאר בלבנון

ערוץ "פוקס ניוז" האמריקני חשף כי קטאר העבירה בחשאי ציוד צבאי וכספים לארגון חזבאללה • קטאר ממשיכה לשחק משחק כפול ולממן ארגוני טרור כמו חזבאללה,חמאס והמורדים החות'ים בתימן

הקשר של קטאר לארגוני הטרור הוא סוד גלוי למנגנוני המודיעין במערב ובמזרח התיכון, גם ישראל יודעת זאת היטב.

קטאר הפכה בשנים האחרונות לשחקן חשוב בפוליטיקה הבינלאומית בזכות עתודות הגז הטבעי שברשותה.
בגלל כוחה הכלכלי, היא מרשה לעצמה להתערב בענייניהן של מדינות זרות ולבחוש בפוליטיקה הפנימית שלהן, כפי שהיא עושה למשל ביחד עם טורקיה בכל הקשור לפוליטיקה במצרים ומתן מקלט מדיני בשטחן למנהיגי תנועת “האחים המוסלמים”.

לקטאר אין רק קשר לתנועת חמאס, מלבד מפקדת חמאס בראשותו של אסמעיל הניה שהיא מארחת בדוחא, היא מארחת כאמור גם את מנהיגי תנועת “האחים המוסלמים” שנמלטו ממצרים לאחר עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון, תנועה זו מוגדרת במצרים כארגון טרור.

כמו כן, יש לה קשר הדוק עם ארגון דאע”ש ועם הארגונים הג’יהאדיסטים האחרים הנלחמים בסוריה נגד צבאו של בשאר אסד והחיזבאללה והיא מספקת להם כספים ואמצעי לחימה רבים.

תמיכה בארגון חזבאללה

רשת "פוקס ניוז" האמריקנית חשפה ב-5 באוגוסט פרטים חדשים על הקשר של קטאר לארגון חזבאללה הלבנוני.

על פי הדיווח,אחד מחברי המשפחה השלטת בקטאר אישר ב-2017 להעביר ציוד צבאי לארגון חזבאללה הלבנוני, דבר שמסכן את חיילי צבא ארה"ב בקטאר.

קטאר מארחת את בסיס חיל האוויר האמריקני הגדול ביותר במזרח התיכון המכונה "אלעדיד" שיש בו עשרת אלפים חיילים אמריקנים.

קבלן ביטחוני שעבד עבור ארגוני מודיעין זרים בשם ג'ייסון ג'י מסר לרשת "פוקס ניוז" כי עבד אלרחמן בן מוחמד סלימאן אלח'ליפי, שגריר קטאר בבלגיה ובמטה נאט"ו הציע לו בפגישה שהתקיימה בבריסל ב-2019 לשלם לו סכום של 750 אלף יורו כדי שישמור על שתיקה בכל הקשור לתפקידה של קטאר במימון ארגון חזבאללה.

הוא אמר לערוץ "פוקס ניוז" כי "יש להוציא את התפוחים המקולקלים מהסל כדי שקטאר תהפוך לחלק מהקהילה הבינלאומית".

 

 

 

 

ערוץ "פוקס ניוז" דיווח כי 2 אגודות צדקה קטאריות העבירו את הכסף לחזבאללה בביירות תחת הכיסוי של "מזון ותרופות", מדובר באגודת שיח' עיד בן אל-ת'אני והמוסד "לחינוך מעל הכל", 2 האגודות סירבו להגיב על הדיווח.

הנשיא טראמפ קרא ב-2017 לקטאר להפסיק את מימון ארגוני הטרור, אולם, שנה לאחר מכן הוא שינה את גישתו ואמר בפגישה עם שליט קטאר השיח' תמים בן חמד כי קטאר נלחמת בקיצונים המוסלמים.

הדיווח של רשת "פוקס ניוז" מעורר הרהורים חדשים בוושינגטון בכל הקשור לשיתוף הפעולה של ארה"ב עם קטאר בתחום הלוחמה בטרור.

מדינאים אירופיים אמרו לערוץ "פוקס ניוז" כי יש לפעול במהירות להפסיק את הסיוע הכספי של קטאר לחזבאללה.

 

 

 

משחק כפול

קטאר תומכת בחשאי בארגון חזבאללה ובאותה העת היא הודיעה על העברת 50 מיליון דולר לסיוע הומניטארי לתושבי לבנון שנפגעו באסון הפיצוץ בנמל ביירות שארגון חזבאללה אחראי לו.

היא מנסה כל העת להישאר בכותרות כגורם חשוב במזרח התיכון.

חשיפת הקשר החשאי בין קטאר לחזבאללה איננה מפתיעה. קטאר תומכת במורדים החות'ים השיעים בתימן מבחינה צבאית וכספים, זוהי המדיניות הקטארית של משחק כפול, התערבות בעניינים של מדינות זרות במזרח התיכון ובחישה בהם, לכן ה"רביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות) מחרימה אותה כבר למעלה מ-3 שנים.

אין שום הבדל עקרוני בין הסיוע הכספי של איראן לחזבאללה לבין הסיוע של קטאר לחזבאללה מלבד העובדה שאיראן עושה זאת בגלוי ואילו קטאר עושה זאת בחשאי,אמצעי התקשורת של קטאר מסיתים באופן קבוע נגד ארה"ב וישראל, הגיע הזמן שממשל טראמפ וממשלת ישראל ישימו קץ למשחק הכפול של קטאר ויעמידו אותה במקומה במיוחד בכל הקשור לתמיכה בארגוני הטרור ובראשם חזבאללה וחמאס.