עבור לתוכן העמוד
Menu

המפה שעיצבנה גולשים איראנים

תמונת כותרת אחת של האחראית על קשרי החוץ באיחוד האירופי, מוגריני, עוררה את זעמם של גולשים רבים באיראן • מוגריני הידועה כתומכת בהסכם ה JCPOA ניסתה להסביר

גולשים מאיראן זעמו על האחראית למדיניות החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, לאחר שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה תמונה המציגה את השטח הטריטוריאלי של איראן כמעוותת ומתפוררת, כך דווח באתר "IRAN FRONT PAGE”.

המפה, המציגה תמונה מבולבלת של העולם, חילקה את איראן למספר חלקים וסיפחה משטחה למדינות שכנות.

בטאון חמאס: כך איראן מסייעת לחמאס

 

הדוברת של מוגריני מסרה בתגובה כי מדובר בכותר לחשבון הטוויטר ומדובר בציור שאינו מייצג את המציאות. "מדינות רבות אינן מצוירות לפי הגבולות המדיניות שלהן. הציור נבחר ללא שום מטרה פוליטית או משמעות פוליטית ומוצג בחשבון הטוויטר מזה זמן רב", כתבה הדוברת.

באתר סוכנות הידיעות "פארס" נכתב  כי מבט מקרוב על המפה מראה חלוקה לפי קווים אתנים ודתיים וכי חיפוש במנוע גוגל מעלה כי "מפה נוהגים להשתמש במכוני מחקר מערביים הדנים על חלוקה אתנית של העולם".

המפה שעוררה סערה בקרב הגולשים באיראן
המפה שעוררה סערה בקרב הגולשים באיראן

"מזרח תיכון חדש"

ב"פארס" אף הרחיקו לכת וניתחו את המפה יותר לעומק. באתר הסוכנות נכתב כי הראשונה להשתמש במושג "מזרח תיכון חדש" הייתה, מזכירת המדינה לשעבר, קונדוליסה רייס, בעת ביקורה בתל אביב ביוני 2006. עוד נטען כי מאז ממשיכה מחלקת המדינה לדון בנושא במחשבה לפרק את מבנה של המזרח התיכון.

דוגמה נוספת אותה הביאו לנושא היא דבריו של המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, אז חבר קונגרס בכיר, שאמר ב-2006 כי יש לבצע "חלוקה רכה" של עיראק.

תוכנית "החלוקה הרכה" של ביידן קראה לחלוקת עיראק לשלושה אזורים אוטונומיים למחצה, המוחזקים יחד על ידי ממשלה מרכזית.

"הרעיון, כמו בבוסניה, הוא לשמור על עיראק מאוחדת על ידי ביזורה, מתן אפשרות לכל קבוצה אתנית-דתית – כורדים, ערבים סונים ושיעים – לנהל את ענייניה, ולהשאיר את השלטון המרכזי אחראי על אינטרסים משותפים, כך כתב ביידן.

Mogherini’s Twitter Background Image Sparks Controversy in Iran

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980425000936