עבור לתוכן העמוד
Menu

המכה שחטף סולימאני

חשיפת מנהרות הטרור של חזבאללה הינה מכה ישראלית ל "ציר הרשע" בראשות איראן שהקיף אותה במנהרות ורקטות מצפון ומדרום • ישראל מצאה פתרון לתוכנית המנהרות החודרות ועכשיו היא צריכה לסכל את איום הרקטות ופרויקט שדרוג הרקטות ודיוקן.

המכה שחטף סולימאני ואיראן: ניתן להבין את השתיקה של מנהיג חזבאללה חסן נצראללה נוכח חשיפת המנהרות של ארגונו בשטח ישראל ע"י כוחות צה"ל. יש להניח כי נצראללה זועם על כך שאיבד קלף חשוב בתוכנותיו מול ישראל. מנהיג חזבאללה נתון במבוכה גדולה, הוא בודאי ילמד את השגיאות שעשו אנשיו, שאיפשרו לישראל את הניצחון המודיעיני והמבצעי, ויפיק לקחים לקראת העתיד.

לקריאה נוספת:

אלה כעת היא באיזו מידה תצליח ישראל למנף את הישג חשיפת המנהרות

המכה שחטף סולימאני

המכה של איראן: ארכיון הגרעין והמנהרות

הש

הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזינקוט גילה כי צה"ל "אוחז בתוכנית המנהרות של חבאלללה" ואכן, עפ"י גורמי ביטחון,צה"ל יודע כבר שנה על תוכנית המנהרות של חזבאללה, עוקב אחריה ומתכנן לסכלה ולהרוס את כל המנהרות שחדרו לשטח ישראל.

מדובר במבצע מודיעיני מוצלח שבו הצליח המודיעין הישראלי לחדור ל"קודש הקודשים" של חזבאללה ולגלות את תוכניתו המבצעית והסודית שנועדה להפתיע את ישראל ולהוות "מכת פתיחה" צבאית במלחמה, שבמהלכה משתלט כוח מיוחד של הארגון על אזור סמוך למטולה, מנתק את כביש 90 המוביל למטולה ומאפשר לפלוגות "רדואן" של הארגון לזרום פנימה, לתקוף את מוצבי צה"ל על הגבול ולהיאחז בשטח לזמן ממושך. תמונת ניצחון כזו תאפשר לו להכריז "ניצחון" ולהצטייר בעולם כמי שכבש שטחים בגליל, זה היה החלום הרטוב של מנהיג חזבאללה.

לא רק חסן נצראללה במבוכה,זוהי מכה קשה גם ליוקרתו ולתוכניותיו של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "קודס" ב "משמרות המהפכה" האיראנייים, סולימאני הוא שאחראי על כל הפעילות החשאית של השלוחות של איראן נגד ישראל, של חזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי, הוא שהגה את תוכנית המנהרות ואת הקמת כוח "רדואן" שאמור להשתלט על חלקים משטח הגליל כשם שהגה את תוכנית המנהרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ואת קמפיין "צעדות השיבה" שהינו בעצם מלחמת התשה נגד ישראל בגבול הדרום.

לאחר הנסיגה החפוזה של כוחות צה"ל מלבנון בחודש מאי 2000, התייצב מנהיג חזבאללה חסן נצראללה בעיירה בינת ג'ביל ונשא את נאומו המפורסם כי "ישראל חלשה יותר מקורי עכביש", למרות שיש לה פצצה גרעינית וחיל אוויר חזק ביותר, וכי היא רק תלך ותחלש.

לכן, חשיפת תוכנית המנהרות החשאית של הארגון טרפה את התוכניות של חזבאללה ושל איראן העומדת בראש "ציר הרשע" להגשים את התוכניות השטניות שלהם לשחרר שטחים מ"פלסטין הכבושה".

הגנרל קאסם סולימאני נכשל עד כה בהתמודדות עם צה"ל במלחמה בסוריה וחשיפת מנהרות חזבאללה הינה נקודה שחורה נוספת ברקורד שלו  במאבקו נגד ישראל. למרות שהוא מקורב למנהיג הרוחאני העליון, עלי ח'מינאי, ויש לו מעמד מיוחד בצמרת האיראנית, ברור שמתחריו ובראשם הגנרל עלי ג'עפרי מפקד "משמרות המהפכה", ישמחו לעשות שימוש בכישלונו הנוכחי כדי לנגח אותו בפני מנהיגי איראן.

איראן המובילה את "ציר הרשע" (סוריה-חזבאללה-חמאס- הגי'האד האסלאמי) הצליחה להקיף את ישראל במערך מנהרות מצפון ומדרום ולהקים מערך רקטות וטילים אדיר  שמאיים על כל שטח ישראל.

ישראל הצליחה, בזכות טכנולוגיה מתקדמת שהיא פיתחה, למצוא פתרון לתוכנית מנהרות הטרור החודרות לשטחה ולסכלה.

האיום העיקרי עליה הינו עשרות אלפי הטילים והרקטות המכוונות אליה מצפון ומדרום, מערכת "כיפת ברזל" שישראל פיתחה נותנת רק תשובה חלקית ביותר לאיום הרקטות והטילים, אולם, לא אלמן ישראל ויש להניח שצה"ל שוקד על מציאת דרכים יצירתיות להתמודד עם האיום הזה.

אויביה של ישראל סמכו על כך שיכולותיהם הצבאיות משתפרות וכי חלפה התקופה שבה יכולה הייתה מדינת ישראל להשיג ניצחונות צבאיים מהירים בתוך כמה ימים ולהעביר את המלחמה  לשטח האויב.

"ציר הרשע" בראשות איראן תכנן להעביר באמצעות המנהרות את המלחמה לשטחה של מדינת ישראל כבר בשלב הראשון של המלחמה במהלך מפתיע. הצלחת המנהרות של חמאס במהלך מבצע " צוק איתן"  ב-2014 בחדירה  לשטח ישראל, המריצה את חזבאללה לאמץ את המודל הזה אולם חשיפת המנהרות שלו ע"י צה"ל סיכלה את התוכנית האיראנית  לחדור בתנועת מלקחיים לשטח ישראל מצפון ומדרום באמצעות המנהרות.

הגנרל קסאם סולימאני, חסן נצראללה, יחיא סינוואר וזיאד נח'אלה, ייאלצו לוותר על פרוייקט המנהרות החודרות לישראל, הוא כבר נחשף ונראה שישראל מצאה לו את הפיתרון המודיעיני והטכנולוגי, עכשיו מוביל הגנרל סולימאני פרוייקט חדש לשדרוג הרקטות של חזבאללה ורמת הדיוק שלהן וגם לשדרוג הרקטות בצבא הסורי, יש להניח שהוא ינסה להעביר בעתיד את הטכנולוגיה הזו גם לחמאס ולג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

"קרב המוחות " בין ישראל ל "ציר הרשע"  נמשך בעוצמה רבה, ישראל הנחיתה מכה מקדימה על חזבאללה שמלקק עכשיו את פצעיו ואיננו מעוניין כרגע בעימות צבאי עם ישראל.

סמיר ג'עג'ע, מפקד הכוחות הלבנוניים, אמר כי חזבאללה יכאיב לישראל במלחמה אך ישראל תהרוס את לבנון וכי הכוחות אינם שווים.

זוהי קריאה מפוכחת של המצב, גם ארגוני החמאס והגי'האד האסלאמי ברצועת עזה מבינים זאת היטב, הם עדיין לא התאוששו מנזקי מבצע "צוק איתן" ואינם מעוניינים במלחמה כוללת עם ישראל, הם יודעים שהמקסימום שהם יכולים להשיג, באמצעות מלחמת ההתשה שפתחו נגד ישראל ב-30 במאי השנה, הוא הקלות משמעותיות במצור, כל הסיסמאות על השמדת ישראל ושחרור ירושלים ומסגד אלאקצא הן סיסמאות שדופות שאף פלסטיני לא מאמין להן.

חשיפת המנהרות של חזבאללה היא הישג ישראלי, מכה ל"ציר הרשע" ואיתות כי ישראל הרבה יותר חזקה מקורי העכביש של חסן  נצראללה ונחושה לסכל את תוכניותיו להשמדתה ולהעמיק את אחיזתה באדמתה על אפו ועל חמתו.