עבור לתוכן העמוד
Menu

המטרה של סולימאני: דירדור המצב בעיראק למען יראו את המחיר באיראן

איראן הגבירה את מעשי הטבח בקרב המפגינים בעיראק כדי לדרדר את המצב הביטחוני במדינה • הנהגת האיאתולות חוששת שהמשך ההפגנות בעיראק יעודד את ההפגנות באיראן ולכן יש לדכא אותן בכל מחיר

איראן ממשיכה במעשי הטבח שלה בקרב המפגינים בעיראק. בסוף השבוע שעבר נהרגו בבגדאד כ-50 מפגינים על ידי מליציות הנאמנות לאיראן, בהם 3 צלמי עיתונות.

חמאס ממשיך לאתגר מודיעינית את ישראל

בכך הגיע מספר ההרוגים בהפגנות לכ- 450 הרוגים עד כה.

בעיראק גובר החשש כי המדינה תתדרדר לגל של מעשי הרג פנימי, בדומה למה שאירע במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. נוכח כישלונם של כוחות המשטר להשתלט על המצב הביטחוני במיוחד לאחר תקיפת ביתו של האימאם מוקתדא אלצדר בנג'ף באמצעות מל"ט.

האנדרלמוסיה מאיימת להשתלט על עיראק. המליציות של איראן המופעלות על ידי הגנרל קאסם סולימאני תוקפות את המפגינים ללא רחם. התוקפים הם רעולי פנים, שדוקרים את המפגינים בסכינים ומכשירים חדים אחרים, כדי שלא ניתן יהיה לזהותם ולהצביע על איראן כמי ששלחה אותם למשימת ההרג.

על פי עדויות של המפגינים חלקם משתייך למליציית "עצאיב אלחק", הצבא העיראקי עומד מנגד ולא מתערב במעשי הטבח של המפגינים.
המליציות האלה שמבצעות את מעשי הטבח חוששות מדרישות המפגינים לרפורמות ומלחמה בשחיתות מכיוון שהן נהנות מהמצב הקיים.

האסטרטגיה של הגנרל קאסם סולימאני לדכא את ההפגנות היא ליצור מצב של מלחמה פנימית בתוך עיראק.

המשטר האיראני לא מהסס להמשיך בשקריו, המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי מאשים את ארה"ב וישראל כי הן שעומדות מאחורי ההפגנות ומערכת השקר והתעמולה האיראנית פירסמה ידיעות כי נעצרו מחוללי ההפגנות שפעלו בשירותם של גורמים זרים.

ההחלטה האיראנית לדכא בכל הכוח את ההפגנות בעיראק נובעת מההערכה כי להפגנות האלה הייתה השפעה גדולה על ההפגנות באיראן עצמה בעקבות העלאת מחירי הדלק.

המפגינים אינם מהססים לחצות את מחסום הפחד ולהתעמת לאורך זמן עם כוחות הביטחון שמגיעים למוקדי ההפגנות כדי לפזרם.

המשטר האיראני רוצה לדכא במהירות את ההפגנות בעיראק כדי שלא יעוררו מחדש את ההפגנות באיראן, אבל כעת מנסה הגנרל קאסם סולימאני לדרדר את המצב הביטחוני בעיראק עד לכדי מלחמת אזרחים פנימית כדי להרתיע בין היתר את אזרחי איראן ממה שצפוי להם אם ימשיכו בהפגנות נגד המשטר.

ההתקפה על ביתו של מוצטפא אלצדר

נראה כי ההתקפה על ביתו של האימאם מוקתדא אלצדר הייתה מסר איראני שהביע את חוסר שביעות רצונה של טהרן מהתפקיד של תומכי צדר בהפגנות האחרונות לאחר שמנהיגם הורה להם לרדת לרחבות ולכיכרות ולהגן על המפגינים.

המל"ט הוריד רק פצצה אחת סמוך לגדר ביתו של מוקתדא אלצדר במעין אזהרה שעליו לבטל לאלתר את ההוראה לתומכיו להגן על המפגינים.
תומכיו של צדר אומרים כי הנוכחות שלהם בהפגנות מנעו טבח גדול יותר במפגינים.

מוקתדא צדר היסס בתחילה אם לפרסם את דבר התקיפה על ביתו אך החליט בסופו של דבר לחשוף את הסיפור כדי להראות לאיראן כי איננו חושש מפניה.
המליציה "סראיא אלסלאם" ששייכת למוקתדא צדר הזהירה כי תהיה לה תגובה בלתי צפויה על הפצצת ביתו של מנהיגה,"מדובר בתקדים מסוכן מאוד שבא לאחר שמשפחת צדר החליטה להגן על המפגינים בכיכר אלתחריר במרכז בגדאד", נאמר בהודעתה.

נראה כי איראן מנסה לדחוף את תומכי מוקתדא סדר להתנגש עם כוחות הביטחון העיראקיים כדי להגביר את הכאוס במדינה.

מוקתדא צדר נחשב למקור הלכתי בשיעה ויש לו השפעה גדולה בעיראק, הוא בנו של היאתוללה מוחמד צאדק צדר שנרצח על ידי שליט עיראק צדאם חוסיין ונחשב לאחד ממתנגדיה של איראן.

המצב הפנימי בעיראק רק הולך ומחריף.

איראן רוצה בעיראק בלתי יציבה הנתונה למרותה כדי שתוכל לשלוט בה,לכן היא מנסה להבעיר סכסוכים והתנגשויות פנימיות בתוך עיראק כדי שלא תאבד לגמרי את השליטה בה.