עבור לתוכן העמוד
Menu

המחיר הכלכלי של הקורונה באיראן

איראן היא אחת המדינות שנפגעה קשה מאוד מנגיף הקורונה בגלל התנהלות לא מסודרת של הממשלה וטענות להסתרה של מידע מהציבור ועיוות נתונים, זאת בנוסף לסנקציות שהוטלו עליה ב-2018

למעלה ממיליון אנשים באיראן איבדו את מקום עבודתם בשל מגיפת הקורונה במהלך השנה האחרונה , כך דווח באמצעי התקשורת בימים האחרונים ואושר על ידי שר הבריאות.

"ההשלכות הכלכליות של המגפה בתקופה זו היו קשות ביותר והובילה לאבטלה של למעלה ממיליון אנשים במדינה", אמר שר הפנים עבדולרשה רחמני פאסלי.

בנוסף לאלה שנפגעו ישירות מקיצוצים בעבודה, ענפים רבים נפגעו בגלל הסגרים השונים מענף התיירות, המסעדות, מלונות ומוכני יופי.

זאת בנוסף לפגיעה המשמעותית של הסנקציות  של ארה"ב על המדינה החל מ-2018.

החיסונים התעכבו מלהגיע למדינה בשל חוסר יכולת לשלם על מוצרי בר קימא והודעה כי יחרימו את החיסונים של המערב.

עד כה איראן הצליחה לייבא רק 1.26 מיליון מנות חיסון מרוסיה, סין והודו, וחיסנה רופאים, אחיות ועובדים בבתי אבות מסוימים.

אף על פי ששיעור ההדבקה באיראן צנח בחמשת החודשים האחרונים בגלל מגבלות רבות, משרד הבריאות ממשיך לדוח על כ -80 עד 100 מקרי מוות ולמעלה מ- 7,000 נדבקים חדשים מדי יום.

 

הוריאנט קובי 'בריטי' מתפשט במהירות באיראן

 

אלירזה זאלי, ראש הפעילות של כוח המשימה הקרבי נגד וירוס הקורונה, אמר ב-13 למרץ כי "המוטציה הבריטית" של נגיף הקורונה הופכת בהדרגה לגרום העיקרי של הדבקה במדינה ונמצאת ב-28 מתוך 31 מחוזות המדינה.

הוא הזהיר מפני סיכון מוגבר להתפשטות נוספת של המוטציה במדינה בסוף מרץ, לקראת חופשת השנה החדשה.

"אנו בהחלט עומדים בפני התרחיש המר של הצפת הנגיף המוטנטי ברחבי הארץ", אמר זאלי לעיתונאים.

לדברי ד"ר אלירזה ראייסי, דובר כוחות המשימות הקרביים בווירוס, שני מחוזות, דהיינו טהראן והמחוז הדרומי-מערבי ח'וזסטאן, הושפעו ביותר מהמוטציה, אך גם למחוזות מערב אזרבייג'אן והמרכז יש מרכזי הדבקה גדולים.

בשיחה עם עיתונאים לאחר פגישת כוח המשימה בהשתתפות הנשיא חסן רוחאני בערב שבת, אמר ראייסי כי מספר הערים המוגדרות "אדומות" גדל מאחת עשרה לארבע עשרה, כולל 13 במחוז חוזיסטן.

סגן שר הבריאות, אירג 'הרירצ'י, אמר ביום שבת כי הממשלה אינה יכולה להרשות לעצמה לומר לאנשים להישאר בבית ולהתבודד מכיוון שאין לה את המשאבים לשלם להם כדי להישאר בבית על מנת שלא יפיצו את המחלה. לדברי הרירצ'י, ב -70% מהמקרים בהם נדרש בידוד עצמי, אנשים נאלצו לעזוב את בתיהם לעבודה או לקניות.  "אלו שהכנסותיהם מתחת ל -20 מיליון ריאל (800 דולר) בחודש מבצעים קניות על בסיס יומי לא מעזים לעשות את הקניות שלהם שבועיים," אמר הרירצ'י.

איראן החלה את במבצע החיסונים  ב- 9 בפברואר עם רכישת "הספוטניק " הרוסי . לדברי ראזי, איראן קיבלה עד כה 410,000 מנות של ספוטניק חמש, 250,000 מנות הסינופרם הסיני, 125,000 מנות BBV152 (המכונה גם קובקסין) תוצרת Bharat ההודית. ביוטק, ו -100,000 מנות של חיסוני סוברנה -02 קובנית. לדבריו, אמורים להגיע במהלך השבוע  375,000 מנות נוספות של  .BBV152  לדבריו, מיליון איראנים יקבלו את החיסון לפני תחילת השנה החדשה-  אחוז זעום מהאוכלוסייה, בהשוואה למדינות אזוריות אחרות שחיסנו אחוז גדול משמעותית.