עבור לתוכן העמוד
Menu

המוסד וחיסול מחבל החזית העממית

ארגון החזית העממית מאשים בכירים ברש"פ בסיוע למוסד הישראלי בחיסול מחבל בכיר של הארגון בבולגריה • יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס דוחה את דרישת הארגון ומגבה את אנשיו, הרש"פ טוענת כי מדובר בהתאבדות

האם המוסד הישראלי חיסל מחבל בכיר בחזית העממית בגלל שחשף את קשריו הביטחוניים עם הרש"פ?

האם הוא חוסל באותה השיטה שבה חוסל בלונדון אשרף מרוואן, חתנו של הנשיא גמאל עבד אלנאצר ויועצו של הנשיא אנוור סאדאת, בגלל קשריו עם המוסד הישראלי?

גוברת הביקורת על המשטר "הוירוס של התחמקות ממתן תשובה גרוע יותר מנגיף הקורונה"

פרשת מותו של מחבל החזית העממית עומר אלנאיף לא יורדת מסדר היום הפלסטיני. ארגון החזית העממית דורש מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להקים ועדת חקירה לאומית בהשתתפות נציגים של כל הפלגים הפלסטינים בפרשת מותו המסתורי של אלנאיף, לאחר שלטענתו הרש"פ טייחה את החקירה.

 

גופתו של עומר אלנאיף שהיה מבוקש ע"י ישראל באחריות לרצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים ב- 1986התגלתה ב-26 בפברואר 2016 בחצר בנין השגרירות הפלסטינית בסופיה בבולגריה.

בני משפחתו של אלנאיף טוענים כי חוסל ע"י שכירי חרב של המוסד הישראלי אשר דחפו אותו אל מותו מקומה גבוהה בבניין השגרירות מכיוון שחשף את שיתוף הפעולה בין המוסד לבין מנגנוני הביטחון של הרש"פ.

לטענתם, גם שלטונות בולגריה היו שותפים למזימה וטייחו את הפרשה. ראש ממשלת בולגריה ביקר בישראל וברמאללה יומיים לפני מותו של עומר אלנאיף ושם סוכם על פיתרון מהיר ודיסקרטי של הפרשה, דהיינו, היה שיתוף פעולה ביטחוני משולש ישראלי-פלסטיני-בולגרי לחיסולו השקט של עומר אלנאיף.

גורמים ברש"פ טוענים כי העניין נחקר ביסודיות ע"י ועדת חקירה של הרש"פ וכי עומר אלנאיף התאבד בקפיצה מבניין השגרירות הפלסטינית בבולגריה בגלל מצוקתו הנפשית.
ארגון החזית העממית הקים ועדת חקירה עצמאית מטעמו לבדיקת מותו של עומר אלנאיף והוא טוען כי ברשותו עדויות ומסמכים על מעורבות בכירים ברש"פ בחיסולו, הוא הבטיח לנקום את מותו כפי שבעבר נקם את חיסולו ע"י ישראל של אבו עלי מוצטפא שהיה ראש הזרוע הצבאית של הארגון, בתגובה התנקש הארגון בחייו של השר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל.

 

ארגון החזית העממית מאשים את הגנרל מאג'ד פרג', ראש מננגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, את השגריר הפלסטיני אחמד אלמד'בוח ואת שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי בטיוח הפרשה.
קצין בכיר במודיעין הפלסטיני גילה לסוכנות "פלסטין אלאן" ב-14 בינואר כי ישראל פנתה אל שלטונות בולגריה בבקשה כי יסגירו לידיה את עומר אלנאיף, אשר נמלט מהכלא הישראלי כדי להעמידו לדין, לדבריו, המודיעין הפלסטיני פיתה את עומר אלנאיף לבוא לבניין השגרירות הפלסטינית בסופיה כדי לתכנן עמו, כביכול, את הברחתו מחוץ לתחומי בולגריה, אך בפועל התוכנית הייתה לסייע למוסד הישראלי לחטוף אותו מבולגריה לישראל.

אולם, עומר אלנאיף התבצר בבניין השגרירות הפלסטינית וסירב לעוזבה עד שתיפתר הבעיה,למקום הגיעו שכירי חרב מהמאפיה הבולגרית אשר כביכול היו אמורים להבריחו מחוץ לגבולות המדינה, הם החדירו סם לקפה שאותו שתה עומר אלנאיף והשליכו אותו מקומה גבוהה בבניין השגרירות הפלסטינית.

לטענת הקצין הפלסטיני, המוסד הישראלי שילם סכום כסף גדול לגנרל מאג'ד פרג' תמורת חיסולו של עומר אלנאיף, הכסף הועבר לטורקיה והושקע ברכישת נדל"ן.
גורמים בחזית העממית טוענים כי בלחץ של הגנרל מאג'ד פרג' על שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי, נשאר השגריר הפלסטיני בבולגריה בתפקידו ולא הועבר לתפקיד אחר או הוצא לפנסיה מחשש שהדבר יתפרש כהודאה באשמת הרצח של עומר אלנאיף.

הרש"פ גם חוששת כי פתיחת הפרשה תפגע ביחסיה עם בולגריה ובתיאום הביטחוני עם ישראל.

פרשת מותו של עומר אלנאיף מהווה אבן נגף רצינית ביחסים בין ארגון החזית העממית, שהינו חלק מאש"פ, לבין הרש"פ ומונעת בין היתר את הפיוס ביניהן.

בפרשה מעורבים גורמים בכירים ברש"פ המקבלים גיבוי מלא מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אך בארגון החזית העממית טוענים כי מבחינתם עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בפרשה.
העלאת הפרשה מחדש גורמת מבוכה רבה לרש"פ ברחוב הפלסטיני בכל הקשור לתיאום הביטחוני עם ישראל, במיוחד נוכח העובדה שמחמוד עבאס הודיע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל בעקבות ההכרזה על "עסקת המאה" האמריקנית, אולם, בפועל לא קרה דבר והתיאום עם ישראל נמשך כרגיל.