עבור לתוכן העמוד
Menu

המבחן של חמאס – היום

"אנחנו בעיצומה של המערכה בין המערכות" , מבהיר תא"ל במיל יוסי קופרווסר בהתייחסו למצב בדרום

"אנחנו נמצאים כיום במערכה שבין המערכות וחשוב להבין זאת", כך אומר היום תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים, בעקבות סבב הלחימה הנוסף בסוף השבוע האחרון באזור רצועת עזה והישובים בעוטף עזה.

לאחר שנורו למעלה מ-190 רקטות לעבר ישראל ולאחר שחיל האוויר תקף בעוצמה חזקה תשתיות של החמאס דווח כי החמאס והפלגים השונים הסכימו להפסקת אש וברור לכולם כי ככול הנראה אנו עומדים בפני התחדשות הסבב בצורה כזו או אחרת. "אנחנו לא נמצאים במצב בואנו מבקשים להגיע להכרעה של החמאס. הכרעה זה סיפור אחר, סדר כוחות אחר וסדר פעולות אחר", אומר קופרווסר וממשיך "אנחנו עסוקים בהחזרת השקט כמו לאחר מצבע צוק איתן ב-2014 שלאחריו היו כמעט 4 שנים של שקט".

בתום הסבב הלילה מעריך קופרווסר בדומה לסבב הקודם, החמאס הבין כי הוא חוטף מכה קשה וכואבת בתחום התשתיות שלו וכי היום והלילה יהיה המבחן הגדול להבנה האם החמאס ינטוש את מדיניות בלוני ועפיפוני התעברה שלו או לא.

"ישראל שינתה את המדיניות שלה כלפי רצועת עזה עם סגירת מעבר כרם שלום למעבר סחורות ונדמה כי זו אחת הסיבות להתפרצות של האלימות בסופ"ש", אומר קופרווסר. לדבריו ישראל פועלת כיעד ארוך טווח לצמצום התעצמות החמאס ובלימתו ועושה זאת תחת מגבלות לא פשוטות. "אנחנו אמנם רוצים להסתכל במראה ולראות כמה אנחנו אנושיים ואכפת לנו מתושבי הרצועה, אבל להם לא באמת אכפת מאתנו", מסכם קופרווסר.