עבור לתוכן העמוד
Menu

המאבק על כלא ע'וויראן הסתיים

למעלה מ-300 הורגים נספרו עד עתה לאחר ההתקפה של דאעש • מאות אסירים נמלטו • הכוחות הכורדים השתלטו על אזור השכונה והכלא

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שבשליטת הכורדים, הכריזו על סיום פעולות הסירוק בסביבת כלא ע'וויראן , שהותקף על ידי דאעש באל-חסכה שבצפון מזרח סוריה..

בהצהרה שפורסמה נכתב: "אנו מכריזים על סיום המערכה הגורפת בכלא אל-סינאה בשכונת ע'וויראן, בחסאקה ועל סיום כיסי ההתנגדות האחרונים שבהם נכלאו שכירי החרב של דאעש באזור הצפוני".

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הודיעו ב-26 לינואר כי הם החזירו את השליטה על הכלא לאחר שישה ימים של קרבות אלימיםעם זאת, מאוחר יותר התרחשו עימותים ספורדיים נוספים בין חבריו לבין הג'יהאדיסטים של הארגון בתוך הכלא.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי החיפושים אחר מחבלי דאעש "נמשכים בשכונות המקיפות את כלא ג'ורן" באל-חסקה.

במצפה ציינו כי קבוצה של 20 ג'יהאדיסטים "נכנעה" בלילה של ה-29 לינואר, וכי חמישה נוספים נהרגו בקרבות בתוך הכלא.

מהמצפה נמסר כי הכוחות הדמוקרטיים הסוריים מנהלים "מסע חקירה מודיעיני" כדי לחשוף את נסיבות "פריצת הביטחון וההתקפה על הכלא, ולחשוף את מי שמשתף פעולה עם הארגון", וציין כי "עשרות אנשי דאעש הצליחו בריחה" מהכלא בשעות הראשונות של הפיגוע, "בזמן שחלקם נמלטו כ-100 ק"מ מהמקום".

מספר ההרוגים הכולל מאז תחילת המתקפה שפתח הארגון עלה ל-332, לפי מספר חדש שהודיע ​​המצפה ב-30 לינואר.

בהצהרה ב-30 לינואר בבוקר ציין המצפה כי 246 בני אדם נהרגו, 79 בני אדם מכוחות הביטחון הכורדים והכוחות הסוריים הדמוקרטיים, ושבעה אזרחים.

מניין ההרוגים ממשיך לעלות בעקבות חשיפת ממדיי ההרס וההרג שנעשה במקום ובעקבות פעולות סריקה וחיפוש שנעשים במקום מסביב לכלא ולמבני השכונה נמצאים עוד ועוד גופות.

העימותים הביאו כ-45,000 בני אדם לברוח מבתיהם בעיר חסקה, לפי נתוני האו"ם, וחלק גדול מהם מצא מקלט בבתי קרוביהם, בעוד מאות מצאו מקלט במסגדים ובאולמות חתונות בעיר.