עבור לתוכן העמוד
Menu

המאבק בסוריה: האם אזלו האופציות לראמי מח'לוף?

המשטר הסורי עיקל את כספו של המיליארדר ראמי מח'לוף והגביל את פעילותו העסקית למשך 5 שנים • ההערכה בסוריה היא שהפרשה עדיין לא הסתיימה וכי משפחת אסד נחושה למוטט את האימפריה הכלכלית של ראמי מח'לוף

המשטר הסורי והמיליארדר ראמי מח'לוף בן דודו של הנשיא בשאר אסד ממשיכים בעימות המתוקשר ושני הצדדים מדגישים כי הם נחושים ללכת עד הסוף עם האמת שלהם.

שר האוצר הסורי מאמון חמדאן הטיל עיקול על הכספים של המיליארדר ראמי מחל'וף, רעייתו וילדיו בטענה כי פג המועד האחרון להחזרת כספי המסים שמח'לוף חייב למדינה המסתכמים בכ-200 מיליון דולר.

בכמה סרטוני וידיאו שפירסם ראמי מח'לוף בדף הפייסבוק שלו הוא ביקש מהנשיא בשאר אסד לפטור אותו מתשלום הכסף, הזה אך הנשיא אסד התעלם מבקשתו.
מדובר בחובות של חברת התקשורת SYRIATEL שבבעלותו.

קופרווסר: נטלו מהפלסטינים את הוטו על התהליך

משרד התקשורת הסורי פירסם הודעה רשמית המאשימה את ראמי מח'לוף ברמאות ובניסיון להתחמק מתשלום כספי המיסים.

בסרטון וידיאו שפירסם ראמי מח'לוף בדף הפייסבוק שלו הוא הודיע כי הוא מוכן לשלם את הכספים האלה לקופת המדינה כתמיכה כספית ולא כמס מכיוון שהמס הזה הוטל בצורה בלתי צודקת.

הוא הזהיר כי קריסת חברת התקשורת SYRIATEL שבבעלותו תהיה אסון לכלכלת סוריה.

מח'לוף גם הודיע כי לא יוותר על תפקידו כראש מועצת המנהלים של החברה.

ערוץ "אלערביה" הסעודי דיווח ב-19 במאי כי המשטר הסורי, בסיוע המשטרה הרוסית, מבצע מאז תחילת השבוע מבצע מעצרים נרחב בחברות המסחריות של ראמי מח'לוף וכי עד כה נעצרו כ-60 מנהלי מחלקות, כ-40 בחברת התקשורת SYRIATEL ועוד כ-20 באגודת "אלבוסתאן".

 

עוד נמסר בדיווח כי אחרי עיקול כספיו של מח'לוף פורסמה הנחיה חדשה האוסרת עליו להתקשר עסקית עם גורמים ציבוריים למשך 5 שנים, המשטר הסורי פועל במגמה לשתק את פעילותו ולהפעיל לחץ על בעלי המניות בחברת התקשורת SYRIATEL להדיח אותו מתפקיד יו"ר מועצת המנהלים.

 

רוח התקופה: יום “אל קודס” מנסה למצב את מקומו של סולימאני

מאבק בין הסונים לעלווים?

על פי גורמים סורים, מי שעומד מאחורי הקמפיין נגד ראמי מח'לוף, הינה אסמא אסד, רעיית הנשיא, אשר שמה לה כמטרה למוטט את האימפריה הכלכלית שהוא עומד בראשה ולאפשר למשפחת אלאח'ראס, שהיא משתייכת אליה, להשתלט עליה.

ראמי מח'לוף נקלע למאבק בלתי צפוי עם אשת הנשיא והוא מנסה להפוך את המאבק בינו לבינה למאבק בין העדה העלווית לבין הסונים בסוריה.
אסמא אלאסד, משתייכת למשפחת סוחרים סונית מדמשק, בהופעותיו המתוקשרות ניסה ראמי מחל'וף לרמוז כי השנאה של אסמא אלאסד כלפיו היא בגלל מוצאו העלווי אך משפחת אלאסד הדפה את הרמזים האלה על הסף.

ראמי מח'לוף, שהיה איש הכלכלה מספר אחת בסוריה והחזית של הכלכלה הסורית, הפך לחוחא והיתלולא בעיניהם של מיליוני סורים ובעיני כל העולם הערבי אשר עוקב בקפידה אחרי כל הדיווחים המגיעים מסוריה.

הסכסוך אסד – מח’לוף מערער את המשך שלטונו של הנשיא

ההערכה בסוריה היא כי גם לאחר שהממשל הסורי ישתלט על הכספים שהוא טוען שראמי מח'לוף חייב למדינה, אין זו סופה של הפרשה.
סר חינו של ראמי מח'לוף בעיני משפחת אלאסד, ובמיוחד בעיניה של רעיית הנשיא, ובסוריה מעלים כמה תרחישים אפשריים לסיום הקריירה הכלכלית והעסקית בת עשרות השנים של המיליארדר ראמי מח'לוף.

א.הוא יוגלה לחו"ל כמו רפעת אלאסד, דודו של הנשיא בשאר אסד.

ב.הוא יושלך לכלא הסורי למאסר ממושך.

ג.הוא יחוסל פיזית והרצח יוסווה כ"התאבדות", כפי שנעשה לשר הפנים הסורי ראזי כנעאן אשר "התאבד" במשרדו בירית אקדח באוקטובר 2005 ערב פירסום דו"ח החקירה של האו"ם על ההתנקשות בחיי רפיק אלחרירי ראש ממשלת לבנון.

לא ברור מה יעלה בגורלם של הכספים שראמי מח'לוף ובשאר אסד הבריחו לחו"ל ביחד כשותפים עסקיים, האם ראמי מח'לוף יוכל להשתמש בהם כקלף מיקוח לגבי גורלו האישי והכלכלי?

בכל העימות הזה לא ברור היכן נמצא מאהר אלאסד, אחיו של בשאר, שהינו דמות מפתח בסוריה, לא ברור גם היכן נמצאות רוסיה ואיראן, האם הן מסכסכות מאחורי הקלעים או שהן לא מתערבות בסכסוך.

צריך לזכור כי למשפחת מח'לוף יש עסקים רבים ברוסיה והיא מקורבת מאוד לקרמלין. אבי המשפחה, מוחמד מחל'וף שהקים את האימפריה הכלכלית עוד בתקופתו של האב חאפז אלאסד מתגורר ברוסיה, האם הקשר הרוסי יסייע לבנו ראמי? לא ברור, הדיווחים האחרונים המגיעים מסוריה הם כי המשטרה הצבאית הרוסית משתתפת במסע המעצרים של מנהלי החברות המסחריות של ראמי מח'לוף.