עבור לתוכן העמוד
Menu

הלוחמה הפסיכולוגית של חזבאללה

מנהיג הארגון אמנם אינו מדבר אבל ביטאונו "אל אחבאר" מפרסם את המסרים אותה מבקש ארגון הטרור להעביר לאזור כולו

מנהיג חזבאללה, חסן נצראללה, שומר על עמימות ועל שתיקה רועמת בעקבות חשיפת מנהרות חזבאללה ותחילת מבצע "מגן צפוני".

אולם, הוא דואג להפיץ את מסריו באמצעות השופרות של הארגון, דרכם הוא מבקש להעביר את המסרים לישראל, לציבור הלבנוני ולמדינות ערב, מסרים שהם סוג של לוחמה פסיכולוגית מכיוון שהוא יודע שכולם ממתינים למצוא פיו ונאחזים בכל בדל של אינפורמציה.

אברהים אלאמין, עורך העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חזבאללה פרסם ב-10 בדצמבר מאמר תחת הכותרת " מ"שלום הגליל" עד "מגן צפוני"-מערכת המובס" הכולל מספר מסרים.

להלן המסרים העיקריים במאמרו.

א.שאלתי קצין בהתנגדות האסלאמית (חזבאללה) האם האויב שלנו נחלש עד לדרגה הזו? והוא השיב לי:" לא, הוא לא נחלש, אך העומד מולו נהיה חזק!".

ב.יש שינויים מהותיים במערכה המתקרבת לצומת העיקרית בתוכנית לחסל את קיומה של ישראל, אנו צריכים להסתכל על הפרצה הגדולה ברוחה של ישראל. ישראל שהייתה מאוד חזקה דומה בצעדיה הצבאיים, הביטחוניים, התקשורתיים והדיפלומטים, לכמה (מדינות) ערביות שהובסו ללא תקנה.

ג. חזבאללה עבר מאז 2006 בבת אחת מכוח שתפקידו להגן, לכוח התקפה יותר חזק וזה שמעביר את המערכה לשטח האויב.

ישראל נכשלה במניעת התעצמות חזבאללה, האויב מבין שאיננו יכול לפתור את בעיותיו באמצעות האחרים, הוא צריך להתמודד בעצמו עם כוח שהוא בעצמו אומר שהוא כמעט צבא שיש לו יכול עמידה ויכולת להכאיב.

ד.ישראל איננה זקוקה לתירוץ לפתוח במלחמה חדשה נגד לבנון, אין לה את הרצון לכך, כל אחד בישראל יודע שצריך לעשות משהו כדי להכיל את הכוח של חזבאללה.

ה.האוייב מתבסס על מידע מודיעיני בעניין המנהרות, אולי יש 100 מנהרות, מי אמר שהמנהרות של לפני 10 שנים הן כמו המנהרות היום? כמה תקציב יוקצה למבצע? כמה זמן הוא יארך?הרי ישראל אומרת בעצמה שהמנהרות אינן הסכנה האמיתית שממנה חוששת ישראל.

ו.ישראל מנסה להשיג הישגים מדיניים באמצעות מבצע "מגן צפוני", מכיוון שהיא יודעת שאין שום גורם שיכול לשנות את תוכנית העבודה הצבאית והביטחונית של חזבאללה.

האוייב מנסה ליצור בעיות בלבנון, סוריה ומדינות ערב כדי להראות שחזבאללה הוא איום עליהם לפני שהוא איום על ישראל.

ז. האויב רוצה שמדינות אירופה יתנהגו כלפי חזבאללה כארגון טרור ויחזירו לאו"ם את הדיון בהחלטה 1701 כדי לשנות אותה ולתת ליוניפ"יל את הסמכות להגן על הגבול.

ח.האוייב איננו יכול לשאת בהוצאות של מלחמה פתוחה עם חזבאללה, צבאו איננו יכול להבטיח ניצחון מהיר או מכריע אם תפתח עליו אש משני צדי הגבול.

ט.אין מחסום טבעי או אנושי שיכול לעצור עשרות לוחמים של חזבאללה מלהתקדם ברגל, באופנועים או במכוניות צבאיות או אזרחיות ללב הגליל.האויב יודע שהריסת מנהרה בכפר כילא לא תסגור את הדלת לשחרור פלסטין.

 

פורסם לראשונה ב-10 לדצמבר 2018