עבור לתוכן העמוד
Menu

הכירו את "הדוד" – מחליפו של אל מוהנדס בעיראק

מונה יורש למהאדי אל מוהנדס שחוסל יחד עם קאסם סולימאני כמפקד הכוחות האיראנים בעיראק • הוא ידוע בכינויו "הדוד"

אבו פאדאק אל מוחמאדווי, מונה בשבוע שעבר ליורשו של אבו מהאדי אל מוהנדס שחוסל על ידי ארה"ב ביחד עם קאסם סולימאני ב-3 לינואר בבגדאד. אבו פאדאק ייכנס לתפקידו כמפקד הכוחות המגויסים בעיראק המהוהים כזרוע של השלטון האיראני בעיראק ובין השאר מסייעים לשלטון לפזר את ההפגנות ברחובות עיראק. בעבר אף הותקפו הכוחות הללו על ידי ישראל וארה"ב באזורים שונים על מנת למנוע העברת טילים שעלולים לאיים על ישראל.

אבו פאדאק מונה לתפקיד לאחר שהוחלט בישיבת המועצה ביום שישי.

אבו באסארי, בכיר ב-PMU, אמר לערוץ האירני PRESS TV כי הוא יכנס לתפקידו בימים הקרובים.

מי אתה אבו פאדאק אל מוחמאדווי?

שמו האמיתי הוא אבועזיז אל מוחמאדווי וידוע בכנויו "אל קאל", הדוד. שמו הוזכר לא אחת כאחד האנשים שעומדים מאחורי התקיפה של שהשגרירות של ארה"ב בבגדאד בדצמבר האחרון ועל החומה של המבנה נמצאה הכתובת "הדוד היה פה".

אל מוחמאדווי, היה מקורב מאוד אל קאסם סולימאני. בעבר פורסמה תמונה בה נראה סולימאני מנשק את מצחו של אל מוחמאדווי.

ב-1983 השתייך לארגון הטרור "באדר" שהיה ברשימת ארגוני הטרור של ארה"ב. הוא השתתף במלחמת איראן-עיראק והואשם בהריגה בהתעללות של שבויים. מספר דיווחים משייכים אותו לטבח עליו דווח ליד כיכר תחריר בבגדאד.

 

לאחרונה שימש כמנכ"ל ארגון חיזבאללה העיראקי , "כתייאב חיזבאללה" אליו הצטרף ב-1997. לפי אל ערביה, הוא נטש את הארגון לאחרונה לאור חילוקי דעות לאחר שהיה מעורב בחטיפת קבוצה של ציידים קטארים עליהם דרש כופר ב-2015. לאחר מכן שב אל הארגון בהוראה ישירה של קאסם סולימאני עם פרוץ ההפגנות בעיראק באוקטובר 2019.
לפי דיווחים שונים הוא השתתף בלחימה נגד דעאש בעיראק ובקרב הידוע בתל עפר ופאלוג'ה.