עבור לתוכן העמוד
Menu

הכוכבת הבאה – זיינב סולימאני

מאז חיסול אביה בתו הבכורה הופכת להיות כלי בידי המשטר לעידוד ולגיוס טרור • מטרתה האישית - נקמת אביה

המנהיג העליון של איראן, איתאללה עלי חמינאי, מינה את בתו של המפקד כח אל קודס לשעבר, הגנרל קאסם סולימאני לראש קרן שהוקמה על שם אביה. כלי תקשורת בטהראן דיווחו ביום שבת כי במכתב רשמי של חמינאי הוא בירך את זיינב סולימאני על מינויה לראשות "קרן קאסם סולימאני".

הקרן תקדם את מחשבותיו ואמונותיו של סולימאני וכן תשמור ותפרסם את יצירותיו, כך על פי המכתב.

 

הסיפוח: ממה חושש מלך ירדן?

לא ברור מתי הוקמה הקרן או כמה תקציב הוקצה לה וזו הפעם הראשונה ששמה מופיע בציבור.

סולימאני החלה להופיע בפומבי ביתר שאת מאז חיסול אביה על ידי ארה"ב ב-3 בינואר 2020. היא הופיעה ונאמה בפני קהל אלפים בהלוויית אביה ומיד אחר כך נסעה אל "הדוד" , חסאן נסראללה על מנת להבטיח את נקמת אביה. סולימאני מופיעה ברחבי איראן כדמות מושכת קהל ונאומיה ודבריה נשמרים לסופם של אירועים גדולים על מנת להביא קהל גדול. לאחרונה פתחה חשבון פעיל מאוד ברשת החברתית אינסטגרם.

זיינב סולימאני נקראת על שם בתו של האמאם השיעי הראשון, עלי, ואשתו פאטמה (626-681 לספירה). כנכדתו היחידה של הנביא מוחמד, זיינב היא דמות בעלת כבוד רב בקרב המוסלמים סונים והשיעים כאחד. היא זכורה בזכות התנגדותה האיתנה לדיכוי ולחוסר צדק, כמו גם פעולותיה האמיצות בקרב, כולל הגנה על אחיינה, האימאם עלי בן חוסין, בגופה שלה.

האם איראן לקראת (עוד) פשרה היסטורית עם ארה"ב ?

ישנן עדויות לכך שזינב אפילו העבירה שיעורי קוראן לנשים, מושג שנשאר רדיקלי באיסלאם עד היום. בדמשק ובקהיר הוקמו מסגדים על שמה, ואתר הקבורה שלה בדמשק נחשב כאחד האתרים המוסלמים החשובים בעולם.

 הבת הבכורה, הפכה לכלי בידי המשטר האיראני לביצוע תעמולה נגד ארה"ב ולמען גיוס ארגוני טרור. אך היא רואה בעצמה שליחה למען מטרה אחת – נקמת חיסול אביה. זיינב ביקרה את אכרם כבי, מנהיג מליציה איראנית בעיראק.