עבור לתוכן העמוד
Menu

היסטוריה: הסכם שת"פ של מכוני מחקר ישראלי-בחרייני

ברקע המערכה הימית והמתיחות מול איראן, נחתם היום (ראשון) הסכם שיתוף פעולה בין מכון המחקר המוביל מבחריין "דאראסט" לבין המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה • ד"ר גולד, נשיא המרכז: המטרה – ליצור מערך שת"פ של מדינות הסכמי אברהם ומעבר לו מול איראן

ב-8 באוגוסט  נחתם במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הסכם היסטורי לשיתוף פעולה בין מכון "דאראסט" מבחריין, בראשותו של סגן שר החוץ של בחריין, הד"ר שייח' עבדאללה בין אחמד אל ח'ליפה, לבין המרכז הירושלמי בראשותו של מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, השגריר דורי גולד.

המרכז הירושלמי הוא מכון המחקר הראשון בישראל החתום על הסכמי שיתוף פעולה הן באיחוד האמירויות והן עם בחריין ובכוותנו להרחיב את שיתופי הפעולה במסגרת "הסכמי אברהם" ומדינות אחרות.

לפני טקס החתימה אמר נשיא המרכז הירושלמי, השגריר דורי גולד הסביר את חשיבות ההסכמים בתקופה זו: " אנו במרכז הירושלמי החלטנו ליצור רשת של מכוני מחקר באזור המפרץ הפרסי ובמדינות נוספות. החתימה היום, מצטרפת  לחתימה על הסכם שת"פ עם מכוני מחקר אחרים במפרץ. מטרתנו היא ליצור מערך של הסכמי שיתופי פעולה עם מדינות "הסכמי אברהם" ולהעביר מסר לארה"ב, אירופה ומדינות נוספות, של הבנה ריאלסטית של האתגרים אותם אנו חולקים – הסכנה ממדיניות איראן, באזור ובעולם".

השגריר גולד הוסיף כי  המערכה הימית הנוכחית מוכיחה כי שיתופי הפעולה של מכוני המחקר כמו "דאראסט" למאבק חשובים מאוד בעת הזו ואף מעבר לכך.

בעולם הערבי ופורסמה בבחריין ובערוצי התקשורת המובילים בעולם הערבי. חשוב לציין כי גם הערוצים המובילים באיראן וערוץ החיזבאללה "אל ידיאן", ציטטו את דבריו של השגיר ד"ר גולד בדבר מלחמת הרעיונות.

החתימה על ההסכם זכתה להדים רבים