עבור לתוכן העמוד
Menu

הטרור האקולוגי מעזה הגיע אל יו"ש

הפלסטינים בשטחי הגדה החלו לאמץ את שיטת "ההטרדה הלילית" הנהוגה ברצועת עזה כדי להביא לפינוי מאחז אביתר באזור שכם •  גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי מדובר בשיטה יעילה וכי בכוונתם להשתמש בה כנגד התנחלויות נוספות בשטחי הגדה

תושבי שלושה כפרים פלסטינים באזור שכם אימצו בימים האחרונים את אחת משיטות הטרור הנהוגות על גדר הגבול ברצועת עזה כדי להטריד את תושבי ישובי עוטף עזה ואת חיילי צה"ל, מדובר בשיטה שהמציאו הפלסטינים במסגרת פרוייקט "צעדות השיבה" שמכונה "ההטרדה הלילית".

בימים האחרונים מקיימים מאות מתושבי הכפרים ביתא, בית דג'ן ויתמא באזור שכם את פעילות "ההטרדה הלילית" בסגנון העזתי  כדי להאיץ את תהליך פינויו של מאחז אביתר שהוקם בשבועות האחרונות על ג'בל צביח שהפלסטינים טוענים כי הקרקע שעליה שוכן המאחז שייכת להם.

פעילות "ההטרדה הלילית" כוללת הבערות צמיגים, ידויי אבנים ובקבוקי תבערה, תהלוכות לפידים, שימוש בזיקוקין, השלכות מטעני צינור והשמעת רעש בלתי פוסק ברמקולים כדי להטריד את תושבי מאחז אביתר ולהעסיק את חיילי צה"ל שמאבטחים את המאחז.

מעפיפוני נפץ וצמיגים בוערים לניצול ילדים כמגנים אנושיים – הפרות פלסטיניות של הדין הבינלאומי

הפעילות הזו שהינה יוזמה מקומית נתמכת בידי תנועת פת"ח והרש"פ.

הפעילות הפלסטינית החלה מיד לאחר סיום מבצע "שומר החומות" והתפתחה בהדרגה לאירוע גדול שמתקיים מדי יום ומהווה מוקד חיכוך רציני ביהודה ושומרון, בין צה"ל, המתנחלים ותושבי הכפרים הפלסטינים.

בעקבות החיכוך הזה נהרגו בחודש האחרון במהלך עימותים עם כוחות צה"ל 2 פלסטינים מהכפר ביתא ועוד 25 אחרים נפצעו מירי חי.

גורמים בכירים בתנועת פת"ח אומרים: בכוונתנו לאמץ את שיטת "ההטרדה הלילית" שהוכיחה את עצמה כלפי התנחלויות נוספות בשטחי הגדה. זהו סוג של "התנגדות עממית" לגיטימית שמקובל עלינו ועל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

"פעילות "ההטרדה הלילית" היא עממית ואיננה מצריכה כסף ומשאבים רבים, הכל נעשה ברוח התנדבותית ומטרתה להמאיס את החיים על המתנחלים ועל חיילי צה"ל שמגנים עליהם", אומר גורם בכיר בפת"ח.

המטרה של תנועת פת"ח באימוץ השיטה הזו היא להגביר את "המודעות הלאומית" של תושבי הגדה בהתנגדותם למפעל ההתנחלויות הישראלי ואת התמיכה שלהם בפעילות "ההטרדה הלילית".

בצה"ל חוששים שהפעילות הזו תגביר את ההסלמה בשטחי הגדה, דבר שמשרת את האינטרסים של תנועת חמאס שרוצה להביא לפרוץ אינתיפאדה חדשה כדי לערער את יציבות הרש"פ.

גם הדרג המדיני החדש בישראל חושש מתגובת ממשל ביידן להקמת מאחז אביתר שהוקם באופן בלתי חוקי.

גורמים בהתיישבות היהודית אומרים כי את המאחז בונה תנועת ההתיישבות "נחלה" בגיבוי המועצה האזורית שומרון וכי יש לו חשיבות אסטרטגית רבה כדי למנוע חיבור גיאוגרפי בין הכפרים באזור, במאחז כבר הוקמו כ-50 מבני קבע, במועצה האזורית שומרון מקווים שהממשלה החדשה ובמיוחד ראש הממשלה נפתלי בנט יכירו בחשיבות של המאחז וימצאו את הדרך החוקית שלא לפנות אותו.