עבור לתוכן העמוד
Menu

הטירוף של המזרח התיכון

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר בראיון לכאן מורשת על הזירה הצפונית והסכנה להתלקחות מיידית וכן האבסורד של הכסף שעובר לחמאס

על איומי סוריה לתקוף את נתב"ג

אני לא חושב שהם מתכוונים לתקוף את נתב"ג כי הם מבינים את המחיר שישלמו אבל הם רוצים להשיג חסינות לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק שמשמש בניגוד לנמל התעופה בן גוריון,  למדינה זרה כדי להביא ציוד ולהביא את סוריה עצמה למדינה שממנה ניתן לתקוף את ישראל. לא התמרון המילולי הזה צריך להדאיג אותנו אלא המשך הפעילות האיראנית בסוריה.

איראן מחפשת נכס לפגוע בארה"ב – הנכס הוא ישראל

כל הזמן מביאים ציוד וכל הזמן בונים ציוד חדש. הייתה תקופה שרוסיה ביקשה להימנע והאט את הפעילות ואכן האיראנים ביצעו זאת. לאחר מכן האיראנים החליטו להמשיך ולבנות את התשתית. ההודעה של יציאה ארה"ב התפרשה באיראן כאות לכך שהם יכולים לחדש אתה פעילות של הגעת המטוסים מה שחייב את ישראל להגביר את הפעילות שלה. האיראנים ניסו להרתיע את ישראל ולכן ירו את הרקטה. ישראל זיהתה בזמן והגיבה בחומרה. זה לא סוף פסוק של הפעולה האיראנית . הם זקוקים ליכולת לפגוע בנכסים של ארה"ב כתוצאה מהסנקציות מצד ארה"ב ועוד לפני הועידה בפולין , יש הרבה אי שקט בתוך איראן והמטרה היא לאיים על ישראל כדי להרתיע את ארה"ב דרך פגיעה בישראל.

הלחץ על איראן עלול להוביל להתלקחות בזמן הקרוב

ישראל לא השלימה עם הכוח של החיזבאללה והעוצמה. ישראל עושה הבחנה, סימן שאלה אם הייתה צריכה לעשות זאת,. ההבחנה היא בין רקטות לבין רקטות מדויקות וזו חלק מן הפעילות של ישראל נגד העברת הנשק מסוריה לחיזבאללה. ישראל מראה את הנחישות ואת העליונות המודיעינית שלה . חלק מזה היה שלקחנו את היכולת לתקוף דרך מנהרות יחד. עם זאת אסור לזלזל באויב. צריך להיות מוכנים לקראת הבערת הגזרה בצפון לאור הלחץ שישראל מפעילה על איראן שם.

ישראל מובילה את איראן להגיב כי כבודם נפגע וכל המהלכים האחרונים מדכאים מצד אחד את האיראנים לאור העליונות הצבאית של ישראל ומצד שני המצב שלהם נראה יותר רע ולכן אולי הם יגידו לעצמם כי  עדיף לפעול עכשיו. צעד זה הוביל את האיראנים לשיגור הרקטה.

עזה – מצב אבסורדי

המציאות בעזה כלכ ך מורכבת. מצד אחד ישראל רוצה שחמאס יהיה חלש ומורתע ומצד שני היא רוצה שהוא יספק לה את השקט. במציאות הזו מה שקרה  זה שאבו מאזן מסרב להעביר את הכספים שישראל גובה בשביל עזה. באה קטאר שהיא ידידיה של חמאס והעבירה את הכסף. אני חושב שעשינו טעות שלא המשכנו את הלחץ על אבו מאזן להעביר את הכספים לעזה. כניסתה של קטאר מאפשרת לאבו מאזן לשמור כספים להמשיך ולשלם כספים למחבלים.