עבור לתוכן העמוד
Menu

החמ"ל המשותף: לא כסף וחשמל ימנעו מאיתנו לעשות חובתינו"

הארגונים בעזה פרסמו את ההודעה בדבר תגובתם לאירועים אמש על הגדר

החמ"ל המשותף של החמאס, הגי'אהד ושאר הארגונים פירסמו היום (ראשון) הודעה משותפת בעקבות האירועים וההרג של מפגינים אמש בהפגנות ליד הגדר ברצועת עזה.

בהודעתם נאמר כי "יום שישי הבא יהיה יום מכריע בבדיקת ההתנהגות והכוונות של האויב הציוני כלפי אנשינו בתהלוכות השיבה. אנו מתעקשים להגן על העם הפלסטיני שלנו ועל החדר המשותף. יש לנו תגובות מוכנות וקשות הקובעות את מסלולו, צורתו ותזמונו לפני התנהגות האויב על הקרקע".

עוד כתבו בהודעתם חברי החמ"ל המשותף: " כאשר מדובר בדמם של אנשינו, כאבם, הניתוחים שלהם והפרת כבודם, לא הכסף ולא החשמל, ולא המים, ואף האוויר, לא יכול למנוע מאיתנו לעשות את חובתנו".

"מה שקרה ביום שישי שעבר בצעדות השיבה הוא פשע מושלם וזלזול מצד האויב בדם של עמנו.  הפשעים נגד בני עמנו חצו את הקווים האדומים וההתנגדות לא תקל עם האוייב ולא תעמוד חסרת אונים מול פשעיו." , נאמר בהודעתם.

הבוקר פרסמנו: בסוף השבוע הושמעו איומים מצד ההנהגה הבכירה של חמאס, מנהיג חמאס אסמעיל הניה שהשתתף בהלוויות של 2 מהרוגי אירועי ההפגנות ביום שישי האחרון הודיע כי הפלסטינים "יכו בגדר המצור עד שהיא תישבר" ואילו מטה צעדת השיבה הכריז כי המשך הסחבת מצד ישראל בהסרת המצור יביא לפיצוץ חדש והעניינים ישובו להיות כפי שהיו לפני ההבנות בחסות מצרים.

גורמים בחמאס אומרים כי הכסף הקטארי המגיע לרצועת עזה שמסתכם ב-15 מיליון דולר מדי חודש איננו מספיק להרגעת המצב וכי ישראל לא מקיימת את כל התחייבויותיה להקל משמעותית את המצור.

ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי טוענים כי האירועים על גבול הרצועה והמשך הריגתם של מפגינים פלסטינים ע"י צה"ל מהווים הפרה של הבנות הרגיעה בעוד שלמעשה הם אלה שמפרים את ההבנות האלה ומאפשרים למפגינים להתקרב לגדר הגבול ולהשליך מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל.

גם מספר המפגינים על הגדר ביום שישי האחרון חזר למספרים שהיו לפני השגת הרגיעה הנוכחית, כ-10 אלפים פלסטינים הפגינו במספר מוקדים כאילו שלא הושגו הבנות בין ישראל לחמאס.

לכך יש להוסיף את הזעם בחמאס בעקבות הודעתו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, שהודיע בסוף השבוע על פירוק המועצה המחוקקת הפלסטינית (פרלמנט) שבה יש לארגון חמאס רוב של 2 שלישים.

בחמאס זועמים גם על כך שמחמוד עבאס כינה, בדברים שנשא בפני ההנהגה הפלסטינית, את המחבלים צאלח ברגותי ואשרף נעאלווה במילה "רוצחים" וטען שחמאס שולחת "רוצחים" לשטחי הגדה.

עבאס מחריף את העימות מול חמאס מבלי להכביד בסנקציות כלכליות על תושבי הרצועה באמצעות תרגיל פוליטי תוך שהוא מתרץ את המהלך בהחלטה של בית הדין החוקתי שהוא בעצמו מינה ב-2016.

חמאס והפלגים האחרים באש"פ דוחים על הסף את ההודעה של מחמוד עבאס שהייתה צפויה ולמעשה מהווה עוד צעד של התרחקות מאפשרות הפיוס בין פת"ח לחמאס שמדגישה את הכישלון של מצרים במאמצי התיווך.

המתיחות ברצועה גוברת, למרות שלחמאס אין כרגע אינטרס להסלים את המצב, דבר שעלול למנוע ממנו את קבלת הכסף הקטארי. האווירה ברצועה בעקבות האירועים על הגדר היא קשה וגובר הלחץ על חמאס להגיב מול ישראל, לכך יש להוסיף את העובדה שצה"ל הצליח להכיל את גל הטרור האחרון של חמאס באזור רמאללה ושוב העיניים נשואות לעבר חמאס ברצועה שטוען כי הוא שמוביל את ה"התנגדות" נגד ישראל.