עבור לתוכן העמוד
Menu

החמאס: בין סבב לסבב, בין מכה למכה

ירי של 150 רקטות לעבר ישראל במקביל לקיום השיחות בקהיר - מציאות מזרח תיכונית משוגעת • "המכות לחמאס כואבת יותר מהטילים המשוגרים לישראל", אומר קופרווסר

"המכה שחוטף החמאס היא קשה וזאת משום שצה"ל בניגוד לחמאס לא יורה ירי סטטיסטי אלא ירי מדויק לעבר מטרות מוגדרות וזה דבר שכואב לחמאס", כך מעריך היום תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר ראש חטיבת המחקר של אמ"ן. לדבריו של קופרווסר החמאס מוכן לשלם את המחיר אולם לא לאורך זמן ולישראל לדבריו, מבינה כי גם אם זה בניגוד לרצונה , אם לא תושג הסדרה ארוכת טווח יהיה עליה לצאת למבצע צבאי.

לראיון המלא ב"גלי ישראל":

קופרווסר מעריך כי הסבב הנוכחי יהיה סבב נוסף בסדרה של סבבים קצרי טווח משום שסוגית ההסדר לטווח ארוך היא סבוכה הן בהקשר של שו"ן והן בהקשר האידיאולוגי של החמאס ומטרתו הסופית והיא לסלק אותנו מכאן – "זה דבר שלא ישתנה", אומר קופרווסר.

"אני לא בטוח שמדובר באקורד הסיום לפני ההסדרה, אבל החמאס פועל בהתאם לרצונו להראות שאם אכן אנו עומדים לפני הסדרה ארוכת טווח כלשהי , אז הוא עושה זאת מתוך עמדה של כוח ולא מכניעה וכי הוא מצליח לשנות את כללי המשחק – פגיעה באנשיו לא תעבור בלי תגובה", אומר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר.

יחד עם זאת מעריך קופרווסר כי החמאס מורתע ואינו מעניין במערכה כללית נגד ישראל בגלל המחיר הכבד שישילם על כך. אולם לדעתו גם ישראל אינה רוצה במערכה זו משום שאינה רוצה לחזור ולשלוט ברצועת עזה וכן מצרים אינה מעניינת בהסלמה הנוכחית.

לסיכום אומר תא"ל מיל. קופרווסר כי ייתכן כי הסבב הנוכחי בהחלט יזרז את השיחות בקהיר אולם הסדרה ארוכת טווח אינה מעשית .