עבור לתוכן העמוד
Menu

החו'תים נגד ישראל והאמירויות

מנהיג הח'ותים: "סעודיה ואיחוד האמירויות הן מנהיגי מחנה הצביעות. העם התימני קיבל את החלטתו זמן רב ואין בכוונתו להצטרף למחנה הצבוע הזה."

מנהיג המורדים הח'ותים בתימן, עבדול-מליק בדראדין אל-חות'י, אמר ביום ראשון כי סעודיה ואיחוד האמירויות הן המובילות ב"מסע הצביעות". זאת בהתייחסות להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות.

בנאומו החי שנשא לרגל חג האשורה אמר "סעודיה ואיחוד האמירויות הן מנהיגי מחנה הצביעות. העם התימני קיבל את החלטתו זמן רב ואין בכוונתו להצטרף למחנה הצבוע הזה."

החשש: ניסיון לסיכול הסכם השלום ע"י טרור איראני

"נמשיך להתעמת עם התוקפים בתימן, וזו עמדתנו הבסיסית הנגזרת מעקרונותינו של האסלאם והדת.  אנו רואים בעימותים עם התוקפים כחובה דתית ואנחנו לא מוכנים לוותר עליה בשום פנים ואופן", הדגיש.

"לא נחסוך שום מאמץ להתעמת עם התוקפים הסעודים והאמירטיים," הוסיף.

הוא הוסיף כי למורדים הח'ותים יש עמדה ברורה כלפי הפלסטינים: "אנו תומכים בפלסטין; ואנחנו רואים באויב הציוני אויב של האומה האסלאמית."

הוא גם הביע הצער המדיניות "הבריונות" של ארה"ב, להגדרתו והוסיף כי "אנו מביעים את הסולידריות שלנו עם מדינות האומה המוסלמית, כולל המדינות בלבנון, סוריה, עירק ובחריין וכן הרפובליקה האיסלאמית של איראן."

הוא גם גינה כל רמה של נורמליזציה של היחסים עם האויב הציוני, ואמר "אנו מאמינים כי קשרים כאלה אסורים באדיקות."

התקפה על שדה תעופה בדרום סעודיה

אתמול דווח כי הח'ותים ביצעו מתקפת מל"טים על שדה התעופה הבינלאומי אבהא בדרום מערב סעודיה.

הקואליציה הערבית דיווחה כי הצליח הליירט את המל"ט עמוס חומר הנפץ.

סוכנות הידיעות הסעודית של המדינה הסעודית ציטטה את דובר הקואליציה, טורקי אל-מלכי, כי "כתוצאה מיירט את המל"ט, נפערו כמה סדקים בשדה התעופה ולא גרמו לנפגעים או לנזק."