עבור לתוכן העמוד
Menu

החבל של השקר קצר

הרש"פ וארגוני זכויות אדם בינלאומיים משתמשים בשערוריית החברה הביטחונית NSO כדי לנגח את ישראל על שהכריזה על 6 ארגונים פלסטינים כארגוני טרור • הרשעתה של פעילה של החזית העממית בבית משפט צבאי בישראל, עפ"י הודאתה, חושפת את צדקת הטענות של מערכת הביטחון נגד ששת הארגונים הפלסטינים

הרש"פ, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים וארגוני BDS מנהלים בשבועיים האחרונים קמפיין תעמולה תקשורת ודיפלומטי ארסי נגד ישראל בעקבות החלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על 6 ארגונים פלסטינים כ "ארגוני טרור" המשתייכים לארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין", אחד הפלגים באש"פ שמתנגד להסכמי אוסלו ושולל את קיומה של מדינת ישראל.

הגימיק החדש של הארגונים האלה הוא לרכוב על גל הביקורת הבינלאומית שהופנה לעבר החברה הביטחונית הישראלית NSO על כך שהשתמשה בתוכנת ריגול שפיתחה מדגם "פגסוס".

ארגון זכויות האדם הבינלאומי Front Line Defenders הודיע כי גילה שנעשה שימוש בתוכנת הריגול "פגסוס", אשר פותחה על ידי החברה הישראלית "NSO", כדי "לחדור לטלפונים של 6 "מגיני זכויות אדם פלסטינים".

לטענתו, שלושה מ"הקורבנות" עובדים במוסדות "אלחק" ו"אלדמיר" ומרכז "ביסאן" למחקר ופיתוח, שהם בין ששת המוסדות שעליהם הכריזה ישראל ב-19 באוקטובר כ"ארגוני טרור".

משרד החוץ הפלסטיני גינה את "הפריצה של הכיבוש הישראלי לטלפונים של מספר עובדים בארגוני החברה האזרחית הפלסטינית באמצעות תוכנת "פגסוס". בהודעה שהוא פירסם ב-10 באוקטובר נאמר כי הפריצה למכשירי הטלפון היא הפרה בוטה ובלתי מוסרית של החוק הבינלאומי ועקרונות זכויות האדם, המגיעה לרמה של פשע שיש לתת עליו דין וחשבון."
משרד החוץ הפלסטיני הדגיש כי הוא מכין תיק מלא על "הפשע" הזה לקראת הגשתו לגופים הבינלאומיים ובהם בית הדין הבינלאומי בהאג.

זכותה וחובתה של כל מדינה דמוקרטית להגן על אזרחיה מפני פעולות טרור, לכן, החוק הישראלי מתיר לגורמי הביטחון כמו השב"ב והמשטרה לבצע האזנות סתר לחשודים כדי למנוע פיגועי טרור ומעשי פשע חמורים.

השב"כ הישראלי מבצע האזנות סתר לגורמים החשודים בפעילות טרור עוד שנים רבות לפני שתוכנת "פגסוס" הומצאה. יש לו מערכות האזנה הרבה יותר משוכללות ויעילות מאלה שקיימות אצל חברת NSO, האזנות סתר לטלפונים מכל הסוגים הן לחם חוקו של כל ארגון מודיעין בכל המדינות הדמוקרטיות במערב, לכן, הטענות נגד ההאזנות הסתר של השב"כ הישראלי הן מגוחכות, הוא פועל בהתאם לחוק הישראלי ואיננו שונה מכל גוף ביטחון אחר בעולם.

האזנות הסתר הינן רק אחד האמצעים לאיסוף מודיעין על טרור שבהם משתמש השב"כ ויש לו עוד מגוון של אמצעים נוספים.

בשפה הערבית קיים פתגם המקביל לפתגם העברי "לשקר אין רגליים", בערבית אומרים : "החבל של השקר הוא קצר" (אלכיזב חבלו קציר-בערבית), נראה לי שהפתגם הזה מתאים לטענות של 6 הארגונים הפלסטינים שהוכרזו כארגוני טרור על ידי שר הביטחון בני גנץ.

כדאי לעיין בפרוטוקול הדיון של בית המשפט הצבאי בעופר שהתקיים בשבוע שעבר ובכתב האישום שהוגש נגד חואנה רשמאווי, פעילה פלסטינית לזכויות אדם,אשר הודתה, במסגרת עסקת טיעון בגיוס כספים עבור ארגון החזית העממית במסווה של פעילות למען זכויות אדם.

היא הורשעה בעבירות של ביצוע שירות עבור התאחדות שאינה מותרת וקבלת כספים והכנסת לאזור יהודה ושומרון בניגוד לדין.

על פי כתב האישום, בשנים האחרונות היא שימשה כמגייסת כספים ממדינות אירופה עבור ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין.

ארגון "איחוד ועדות הבריאות" שבו פעלה, הוא אחת מהזרועות האזרחיות של החזית העממית לצד הארגון "א-דמיר","אל-חק", חברת "ביסאן", "איחוד ועדות האישה הפלסטינית" ו"ועדות החקלאות".

חלק מהכספים הועבר למימון פעילות של החזית העממית תוף זיוף מסמכים של ידי בעלי תפקידים בארגון והונאה ומרמה של התורמים בדבר השימוש שייעשה בכספי התרומות.
היא המשיכה בפועלה גם לאחר שנודע לה כי מנהל הכספים של הארגון מימן פיגוע טרור כנגד מדינת ישראל בזמן כהונתו.

ארגון "איחוד ועדות הבריאות" פעל במסגרת החזית העממית ועל כן פעילות במסגרתו הייתה אסורה. נוסף על כך, הארגון הוכרז כהתאחדות בלתי חוקית בישראל לפני מספר שנים והוכרז כהתאחדות בלתי חוקית באיו"ש בתחילת 2020.

בתגובה על ההרשעה בבית הדין הצבאי פירסם שר הביטחון בני גנץ את ההודעה הבאה:

"מדינת ישראל ומערכת הביטחון מכבדות זכויות אדם, ומכבדות את פעילותם של ארגוני זכויות אדם שיש להם תפקיד חשוב בחברה דמוקרטית. הלבנת טרור בכסות של פעילות למען זכויות אדם היא חטא כפול – היא גם מתדלקת את הטרור, וגם פוגעת בארגונים שעושים עבודה חשובה. נמשיך לפעול נגד הטרור בכל מקום ובכל צורה שאותה ילבש".
חואנה רשמאווי נעצרה כבר באמצע חודש אפריל השנה ,הפרקליטות הצבאית ביקשה מבית המשפט להטיל על הנאשמת עונש של 13 חודשי מאסר לריצוי בפועל, לצד עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך 50,000 ש"ח, גזר דינה יינתן השבוע.

חואנה רשמאווי
חואנה רשמאווי

השב"כ הישראלי עצר לפני כעשרה ימים 3 פעילים של החזית העממית ברמאללה הקשורים ל-6 הארגונים שהוכרזו על ידי שר הביטחון בני גנץ כארגוני טרור.

מדובר בצעד ישראלי חשוב, אך צעד שהגיע באיחור רב לאחר שישראל כבר ספגה ביקורת מדינית קשה מארה"ב, מהאיחוד האירופי ומארגוני זכויות האדם הבינלאומיים.

על פי גורמים ביטחוניים בישראל, המעצרים האלה הם חשובים והם אמורים לשפוך אור נוסף על פעילות הטרור החשאית של ארגון החזית העממית, הבכיר מבין העצורים הינו בשיר אלח'ירי, חבר הלשכה המדינית של החזית העממית שעבד בשניים מהארגונים שהוכרזו כארגוני טרור וטיפל במערכת הכספית שלהם.

עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, חקירת השב"כ נמשכת וגם איסוף הראיות שיזימו את הטענה של 6 הארגונים הפלסטינים כי הם אינם "ארגוני טרור", המשחק הפלסטיני נגמר וזה צריך לשמש לקח לכל הארגונים האזרחיים הפלסטינים האחרים כי ידו של השב"כ הישראלי ארוכה והוא יגיע בסופו של דבר לכל ארגון שעוסק בפעילות טרור במסווה של "פעילות הומניטרית."