עבור לתוכן העמוד
Menu

ההפגנות ברמאללה: הסכנה לישראל ולעבאס

הצעירים יצאו לרחובות בבירת הרש"פ • הדברים בצל המהוממות בירדן והחשש ליציבותה ממשל • ארגוני ה-NGO מובילים את המאבק

הלילה הייתה במרכז רמאללה הפגנה גדולה נגד אבו מאזן בדרישה שיסיר את המצור מעל עזה. בדומה להפגנות שהתחוללו בשבוע שעבר בממלכה האשמית חשוב לשאול כעת האם גם הלחץ על אבו מאזן יישא פרי ויחייב אותו לשנות את מדיניותו ? ואם יימנע מכך – האם הדבר יוביל לאיום על שלטונו?

ההפגנה נגד ראש הרש"פ הייתה אמורה להיות "של שלום",("סילמייה"), אבל על פי מקורותינו ברמאללה, אנשי בטחון ללא מדים התערבו בקהל המפגינים וחוללו מהומות. הם גם צילמו את ראשי המפגינים, וצפויים מעצרים.

מי שעמד מאחורי ההפגנה אתמול הם ראשי האירגוניים הבלתי ממשלתיים ה – NGOS, שגם יזמו את צעדות השיבה בעזה, וארגנו הפגנה מקבילה בעזה בדרישה דומה, שאבו מאזן יבטל את צעדי הענישה נגד עזה.

דבר זה אינו מבשר טובות ביחס לישראל וזאת משום שהאירגוניים הללו נתמכים בצורה מסיבית בידי אירופה, אבל במקום למלא את ייעודם – סיוע לאוכלוסייה תחת שלטון ממשלה כושלת, הם עסוקים בהסתה נגד ישראל, והפצת שנאה נגדה.

גם אירגוני טרור מן השמאל, כמו החזית העממית, והחזית הדמוקרטית, וגורמי תנזים משתלבים ברשת הזאת.

השאלה היא האם גם הערב הם יצליחו לארגן הפגנות, והאם יהיה לזה המשך.

לצד הפעילות החתרנית של האירגוניים הבלתי ממשלתיים, יש תחושת תסכול עמוקה בקרב הדור הצעיר, ולפיכך קל לגייס אותו להפגנות מן הסוג הזה. הבעיה היא שארגונים האלה מתעלים את הנוער לשנאת ישראל.