עבור לתוכן העמוד
Menu

ההכרזה של בריטניה: הלחץ על חמאס גדל

חשש בהנהגת חמאס שבריטניה מתכוונת לפגוע במערכת הכספית של התנועה בלונדון שחלק נכבד ממנו זורם לכיסי בכירי חמאס • ההכרזה הבריטית מסייעת למאבק המדיני וההסברתי של ישראל בעולם לחשוף את הפנים האמיתיות של ארגון חמאס ולהצדיק את מלחמתה נגד התקפות הטרור שלו

ההכרזה של בריטניה על ארגון חמאס כארגון טרור באה באיחור רב, אבל על זה כבר נאמר "יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם". ההחלטה הבריטית מבוססת על חומר מודיעיני רב של המודיעין הבריטי וגם של קהילת המודיעין הישראלית.

בריטניה הצטרפה למדינות כמו ארה"ב, קנדה, האיחוד האירופי, אוסטרליה וניו-זילנד אשר כבר הכריזו על חמאס כארגון טרור.

הצעד הבריטי בא גם לאחר שישראל הכריזה על 6 ארגונים פלסטינים השייכים לחזית העממית כארגוני טרור. ארגון החזית העממית שייך רשמית לאש"פ אך הוא דוגל בהשמדת ישראל ויש לו קשרים הדוקים עם חמאס.

רק שלשום קיימה הנהגת חמאס בעזה ישיבה מיוחדת עם הנהגת ארגון החזית העממית ברצועה להגברת שיתוף הפעולה בין שני הארגונים.

הנושא הזה מעסיק רבות את אמצעי התקשורת בעולם הערבי מכיוון שלונדון היא המרכז העולמי לגיוס הכספים של תנועת "האחים המוסלמים" ושל תנועת חמאס שממנו עוברים גם כספים לרצועת עזה למימון פעילות הטרור של הזרוע הצבאית של חמאס ומאידך גיסא כספים להשקעות פרטיות של מנהיגי חמאס בחו"ל.

גורמים ברצועת עזה מספרים כי השבוע יצא מעזה לטורקיה בנו של ח'ליל אלחיה, סגן מנהיג חמאס ברצועה כדי להצטרף לבניו של אסמעיל הנייה מנהיג חמאס בהשקעות כספים בחו"ל, בכירי חמאס עוסקים בהשקעות של מיליארדי דולרים במדינות שונות בעולם וחלק גדול מהכספים האלה עובר דרך לונדון, ביחד עם כספים של תנועת "האחים המוסלמים", לפני כחודשיים חשפה סודאן את היקף ההשקעות של בכירי חמאס במדינה בהיקף של 1.2 מיליארד דולר.

על פי גורמים ברצועה, בלונדון יש  כמה מאות פעילי חמאס העובדים ב-3 אגודות "הומניטריות" לגיוס תרומות, הכסף לא מגיע אל תושבי הרצועה וזורם ישר אל כיסיהם של מנהיגי חמאס.

הנהגת חמאס חוששת שבריטניה תפגע במערכת הכספית שהיא הקימה בלונדון בעקבת ההכרזה על התנועה כארגון טרור, עשרות מיליארדי דולרים נמצאים בסכנה, מדובר בכסף שאמור לזרום למנהיגי חמאס לצורך השקעות במדינות שונות בעולם ועכשיו הוא נתון בסכנה, לכן ההתקפה של הנהגת חמאס על בריטניה היא כה חריפה.

ככנס מחאה בעזה נגד החלטת בריטניה
ככנס מחאה בעזה נגד החלטת בריטניה

חמאס מסרב להשתנות

 

הזעם של תנועת חמאס על החלטה בריטניה הוא גדול, רק לפני כמה ימים חל יום השנה להצהרת בלפור ההיסטורית ב-1917 שהיה ניצחון גדול של התנועה הציונית, בעוד הפלסטינים הגבירו בחודשים האחרונים את הדרישה מבריטניה להתנצל על הצהרת בלפור ולהכיר במדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67, התשובה הבריטית הגיעה מהר יחסית:הכרזה על חמאס כארגון טרור והאשמת התנועה באנטישמיות ובאיום על חיי היהודים בבריטניה.

ההחלטה הזו של ממשלת בריטניה מסייעת למאבק המדיני וההסברתי של מדינת ישראל. יש לקוות שישראל תדע למנף אותה לצרכים האלה, היא מסייעת להשפיע על מדינות אחרות ללכת בדרכה של בריטניה ולהכריז על חמאס כארגון טרור, היא גם מעודדת מדינות ערביות, המתנגדות לתנועת חמאס ולתנועת "האחים המוסלמים" ללכת בעקבות בריטניה ואף לנרמל את היחסים עם ישראל.

ההחלטה הבריטית גם תסייע לישראל להיאבק משפטית נגד הפניות הפלסטיניות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הטוענות כי  ישראל מבצעת "פשעים וטרור" בשטחים.

כנס בשיתוף תנועות ההתנגדות להערכות נגד הצעד הבריטי
כנס בשיתוף תנועות ההתנגדות להערכות נגד הצעד הבריטי

הנה, מדינה דמוקרטית גדולה כמו בריטניה מכריזה לא היסוס כי תנועת חמאס השולטת על חייהם של יותר מ-2 מיליון פלסטינים ברצועת עזה הינה ארגון טרור.

יש עוד השלכה חשובה להכרזה הבריטית על חמאס כארגון טרור, היא נותנת הצדקה מוסרית וביטחונית לישראל לצאת למבצע צבאי גדול ברצועת עזה כדי להגן על עצמה מפני התקפות הרקטות של חמאס, ההכרזה הבריטית מסייעת להכין את דעת הקהל הבינלאומית כי ישראל נלחמת נגד תנועת טרור השולטת ברצועה ומשתמשת בה כבסיס להתקפות על אזרחי ישראל.

ההחלטה הבריטית  עלולה להביך את מצרים אשר מנסה כעת להשיג הבנות רגיעה ארוכות טווח בין חמאס לישראל וגם מקשה על יו"ר הרש"פ ללכת לשותפות פוליטית עם תנועת חמאס מבלי שהיא תשנה את עמדותיה. גם ממשל ביידן מקבל תזכורת מבריטניה כי מדובר בארגון טרור אסלאמי קיצוני אשר איננו מוכן להתמתן, להכיר בישראל ולנטוש את דרך הטרור.

בימים אלה שבהם גברה ההשפעה של חמאס על הרחוב הפלסטיני בעקבות מבצע "שומר החומות", חשוב מאוד שתושבי השטחים ידעו מה מדינה כמו בריטניה חושבת על תנועת חמאס וכי העולם איננו מקבל את דרך הטרור  ואת רעיון השמדת מדינת ישראל והפגיעה ביהודים החים בחו"ל.

הפלסטינים יצטרכו בסופו של דבר להחליט באיזו אסטרטגיה הם בוחרים, בגישה של משא ומתן לשלום, יהא ארוך וקשה ככל שיהא, או בגישה של טרור ומאבק אלים נגד ישראל, כפי שהדברים נראים כרגע,העתיד איננו מבשר טובות לשני הצדדים.

 

 

 

.