עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "הדו"ח לא ישפיע על מדיניות אירופה"

דו"ח של שירותי המודיעין הגרמני קובע כי איראן מנסה להשיג אמצעים לתכנית הטילים הבליסטית של טהראן

דו"ח שפרסמה סוכנות הביון של מדינת באדן-וירטמברג בגרמניה חושף כי איראן ממשיכה לפעול על מנת להשיג איראן ממשיכה לפעול להשגת טכנולוגיות המשמשות לפיתוח נשק להשמדה המונית ולייעול הטילים הבליסטיים שברשותה.

לראיון המלא:

"הדו"ח הזה לא ישפיע על עמדתם של הגרמנים ושל האירופאים", כך מעריך תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים. "הגרמנים והאירופאים נחושים לשמר את ההסכם והם דנים על כך, תחת לחץ איראני כבד וזאת במטרה לשמר את היחסים הכלכליים עם האיראנים למרות לחץ ארה"ב. קופרווסר מעריך כי בסופו של דבר האירופאים והחברות האירופאיות יאלצו ליישר קו עם ממשל טראמפ בגלל כדאיות כלכליות ואומר כי כבר עכשיו אנחנו רואים שיש לכך השפעה לא מועטה. "אם על הדרך אפשר לעשות כמה אגורות בנושא הזה, אז לאירופאים אין בעיה עם זה".

לדבריו של קופרווסר איראן מפעילה באירופה ובארה"ב רשת פרוסה של קניינים מטעמה האמורה לספק לה את הרכיבים שהיא צריכה על מנת לרכוש את הטכנולוגיות גם לנשק קונבנציונלי וגם לא קונבנציונלי. עוד מוסיף קופרווסר כי מדובר בחלקים שמפרים את הסכם הגרעין בסופו של דבר אולם האירופאים למרות הדו"חות אותם הם מוציאים מעדיפים להעלים עין ולא לעשות משהו עם הדוחות הללו שאותם הם בעצמם מפרסמים. לדבריו "הדו"ח הזה לא צריך להפתיע אותנו".

קופרווסר טוען כי "בסופו של דבר מה שאנו רואים זה שאירופה שקופה בגישה שלה כלפי איראן והיא מנסה ללכת אל מול המגמה של ארה"ב, מגמה שהיא לא תצליח לבלום", מסיים קופרווסר.