עבור לתוכן העמוד
Menu

"הגיע הזמן לעשות חושבים באשר לאונר"א"

טראמפ ממשיך לזעזע את המזה"ת ועכשיו הארגון על הכוונת

בידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס בסוף השבוע נכתב כי נשיא ארה"ב החליט לממש את איומו , דרך שר החוץ טילרסון ולהקפיא חצי מן הסיוע של ארגון אונר"א מארה"ב, כחלק מן המדיניות החדשה של ארה"ב כלפי הפלסטינים.

 

לראיון המלא:

 

ביום חמישי התראיין, פינחס ענברי, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בנושא ואמר: "אני חושב שעקרונית טרמאפ נהג נכון מכמה סיבות. קודם כל לא מדובר באמת ביצירת מצב משברי. הקונגרס בארה"ב בודק את המכלול הסיוע לפלסטינים. ולא מדובר בהחלטה דרמטית אלא בהעברה תקציבים מן הרשות לחברה הפלסטינית", ציין חוקר המרכז הירושלמי.

"הגיע הזמן לעשות חושבים באשר לאונר"א", אמר ענברי וזאת שמום שהארגון משמר את רוח המאבק לדורות הבאים ומחנך אותם לכך.

ענברי ציין כי כבר עכשיו ישנו רעב בעזה וכי המנות אותם מחלק הארגון הן כטיפה בים ואין להם שום משמעות מעשית ברצועה. לדבריו הדבר היחידי הוא שאונר"א מבצע הוא שימור מעמד הפליטות וכי האחראיות בסופו של דבר היא של החמאס ולא של ישראל.

עוד ציין ענברי כי ישנה תנועה מסוימת מכיוון הרצועה לכיוון אירופה, בדומה ל-200 אלף פליטים פלסטינים מלבנון ובכך צמצמו את מספר הפליטים במחנות שם.

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אני מסכים לחלוטין עם הביקורת החריפה של הנשיא טראמפ על ארגון אונר"א"

בתוך כך, פתח הבוקר ראש הממשלה נתניהו את ישיבת הממשלה והביע הסכמה עם דבריו של נשיא ארה"ב.

"אונר"א הוא ארגון שמנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים, הוא גם מנציח את הנרטיב של זכות השיבה, כביכול, במטרה לחסל את מדינת ישראל ולכן אונר"א צריך לעבור מן העולם", אמר נתניהו והוסיף: "זהו גוף שהוקם בנפרד לפני 70 שנה, רק לפליטים הפלסטינים, בשעה שיש את נציבות האו"ם לטיפול בבעיות יתר הפליטים בעולם. כמובן שהדבר הזה יוצר מצב שיש כבר נינים של פליטים שאינם פליטים שמטופלים על ידי אונר"א, ויעברו עוד 70 שנה ויהיו ניני-נינים – ולכן את האבסורד הזה צריך להפסיק".

 

ראש הממשלה סיפר על הצעתו בנושא: "אני הצעתי הצעה פשוטה, את כספי התמיכה לאונר"א צריך להסב בהדרגה לנציבות האו"ם לפליטים, עם קריטריונים ברורים לתמיכה בפליטות אמתית ולא בפליטות פיקטיבית כפי שהדבר קורה היום תחת אונר"א. את העמדה הזאת הבאתי לתשומת ליבה של ארצות הברית. זו הדרך להעביר את אונר"א מן העולם, ולטפל בבעיות פליטות אמתית, במידה שיוותרו כאלה".