עבור לתוכן העמוד
Menu

הבחירות ברש"פ: עבאס מכשיר את הקרקע לביטול הבחירות

החשש המצרי - ירדני - ישראלי מתוצאות הבחירות ברש"פ נותן את אותותיו על עבאס שמנסה למצוא את הסיבה לביטול המהלך

האם הרשות הפלסטינית עומדת להודיע בקרוב על דחיית (למעשה ביטול) הבחירות הכלליות?

לפי הסימנים בשטח נדמה כי זה הכיוון.  שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, הודיע למקבילו הגרמני כי בלי ירושלים לא יהיו בחירות, וכי ישראל דחתה בקשה של הרשות לערוך בירושלים בחירות בהיקף נרחב עם קלפיות בכל רחבי מזרח ירושלים.

בריאיון לרדיו פלסטין, 30.3.21 הוסיף בכיר פתח, עזאם אל-אחמד, כי אומנם הרשות דבקה בהחלטה לערוך את הבחירות, "אבל המכשולים נערמים, וכעת ישראל הודיעה למשקיפים האירופים כי לא ירשו להם להיכנס לרשות "בגלל הקורונה" "

הרשות מבקשת להטיל את האשמה על ישראל את באי קיום הבחירות, אבל על פי מקורות ברמאללה הסיבה היא אחרת –  לחץ מסיבי של מצרים וירדן על אבו מאזן לבטל אותם.

יש לשים לב כי מאז ינואר ועד לאחרונה מרבים ראשי המודיעין של מצרים ושל ירדן לבקר במוקאטעה. רשמית נמסר כי הם באים לקדם את תהליך השלום ואת הבחירות, אבל לדברי המקורות האמת הפוכה – הם באים לשדל את אבו מאזן לבטל אותם.

ראשי המודיעין של מצרים וירדן יחד עם מאג'ד פרג' אצל אבו מאזן.
ראשי המודיעין של מצרים וירדן יחד עם מאג'ד פרג' אצל אבו מאזן.

ככל הנראה ישראל שותפה למאמץ הזה ובאחרונה נודע כי ביקור של ראש השב"כ אצל  אבו מאזן במטרה לשדל אותו לבטל את הבחירות, והדברים עולים בקנה אחד עם הידיעות כי גם המודיעין של מצרים וירדן שותפים למאמץ.

 

 

האם יבטל אבו מאזן את הבחירות? ריבוי המאמצים מעיד כי הוא דבק בהם, אבל לדברי מקורותינו הערכת המצב האחרונה במוקאטעה אומרת כי אין בהם טעם, אלא רק צרות. ההנחה הייתה כי הולכים לחידוש תהליך השלום, וכי הרשות  חייבת להוכיח שהיא בשלה למדינה, אבל ממשל ביידן אדיש, האירופים חלשים, אז למה להסתבך עם חמאס ועם מדינות ערב?

 

האם הערכת המצב הזאת תבשיל להודעה רשמית? נמתין ונראה.