עבור לתוכן העמוד
Menu

הבחירות באיטליה: על הפרק פליטים וכלכלה

הציבור האיטלקי יוצא אל הקלפי לבחור לו ראש ממשלה חדש * "הציבור האיטלקי איבד אמון בשוק המשותף ובאיחוד האירופי" , אומרת חברת הפרלמנט לשעבר

בחירות באיטליה: הציבור האיטלקי יוצא אל הקלפי לבחור לו ראש ממשלה חדש. לדבריה של חברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר וחוקרתה מרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מדובר בבחירות שהן מאוד מסובכות בחצי המגף האיטלקי.

לראיון המלא:

"הבעיה שכולם מסתכלים עליה היא הכלכלה", מספרת נירנשטיין לאסתי פרז ברשת ב'. המצב הכלכלי באיטליה ובאירופה הוא סוגיה חשובה מאוד וגם סוגית הפליטים באיטליה חשובה מאוד במערכתה בחירות, מבהירה חוקרת המרכז הירושלמי.

"האיטלקים איבדו אתה אמון בכלכלה של המדינה, בשוק המשותף ובאיחוד האירופי" אומרת נירנשטיין ומצביעה על מיקומה של איטליה מול חופי לוב כבעיה גדולה מאוד של הפליטים המקשים על תושבי המדינה. ,הפליטים רואים באיטליה גשר לשאר מדיניות אירופה והם עוברים דרכה בדרכם אל גרמניה", מספרת מפירנצה.

לדבריה, ישנן שתי מפלגות שניתן להגדירן כמפלגות פשיסטיות , אבל ההשפעה שלהן קטנה. עוד היא מספרת כי ראש הממשלה לשעבר ברלוסקוני, נתפס בעיני הציבור כאיש עסקים מצליח היכול לסייע לכלכלה לצאת מן הבוץ ולכן הם תומכים בו.

אולם ידוע כי לאור ריבוי המפלגות וגם לאור ההתמודדות של המפלגה המאפיינת אולי יותר מהכול את הלך הרוחות באירופה – מפלגת "חמשת הכוכבים,, מפלגה שקוראת תיגר על כל המוסכמות והעומד בראשה הוא איש בן 31 שלא עבד יום מימיו חייו – "הם מסוכנים", אומרת נירנשטיין.

גם אם לא תהיה הכרעה בבחירות הללו המצב ימשיך להיות לא יציב ומי שיזכה לפי כל הערכות יצטרך להקים קואליציה או ללכת לבחירות מחודשות, בדיוק כמו הקשיים שמרקל נתקלה בהם מעריכה נירנשטיין.