עבור לתוכן העמוד
Menu

האם קטאר החלה בקמפיין נגד הנורמליזציה?

ערוץ "אל ג'זירה" נתן, החל מיום חמישי האחרון, במה נרחבת למספר מתנגדי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות • בין השאר - עזמי בשארה התראיין בנושא

ערוץ החדשות "אל ערביה" הממוקם בדובאי ונמצא בבעלות סעודית, טוען כי קטאר החלה בקמפיין מאסיבי במטרה להשפיע על דעת הקהל הערבית באמצעות ערוצי התקשורת שהיא מממנת בעקבות הסכם הנורמליזציה עם ישראל של איחוד האמירויות.

בערוץ היריב, אל ג'זירה, שבסיסה בדוחא, קטאר, התנהלה ביום חמישי האחרון תוכנית טלווויזה בה התארח נביל שעת', יועצו של אבו מאזן, בה אמר: "התביישתי לאחר שהמדינה שנשלטה על ידי בניו של השייח זייד בן סולטן, מי ייתן וחסד עליו אלוהים. מה שהאיחוד האמירויות עושה הוא בגידה בהחלטות ערביות והליגה הערבית ".

איראן מחריפה את הטון : "לבן זאיד צפוי גורל דומה לזה של סאדאת"

תוכנית "אל-חסד" של אל-ג'זירה אירחה גם את קנת כצמן, אנליסט בכיר לענייני איראן, עירק, אפגניסטן וענייני המפרץ הערבי, מטעם גוף מחקר בקונגרס. כצמן ניסה לקשור את החלטת האמרויות לנרמול הקשרים עם ישראל למחלוקת של איחוד האמירויות עם קטאר.

"איחוד האמירויות והקטאר נמצאים במחלוקת, מכיוון שהאיחוד האירופי פסל את הפיתרון למחלוקת במפרץ עם קטאר. ההסכם עם ישראל מגביר את הלחץ על קטאר ועלול לדחוף את ממשל טראמפ לקבל את עמדת איחוד האמירויות במחלוקת הזו ", אמר כצמן.

"אחת המטרות העיקריות של איחוד האמירויות היא השפעה באזור והתרחבות, והיא אינה יכולה להשיג תפקיד זה ללא נורמליזציה עם ישראל. יש לה בעיית גבול עם עומאן, קטאר ואולי גם סעודיה. הבעיה של איחוד האמירויות הערביות עם עומאן וקטאר זקוקה לתמיכה, במיוחד מול עומאן, מכיוון שישנן בעיות גבול ביניהן והיא רוצה את עזרת הישראלים בתמורה לעומאן וקטאר, "אמר לוקה מקקי, חוקר בכיר במכון אל ג'זירה למחקרים הממוקם בדוחא.

גם ח"כ לשעבר עזמי בשארה, התארח בערוץ הקטארי הממוקם בלונדון, "אל ערבי", והתבטא נגד ההסכם.


אוסאמה אבו ראשיד מהמרכז הערבי למחקרי מחקר ומדיניות, התארח אף הוא בערוץ ואמר: "אם ניקח את היוזמה הערבית כבסיס התייחסות, הרי שמדובר בהשעיה של הסיפוח החוקי או כביכול ביטול הריבונות, אבל זו לא עובדה מוגמרת. איחוד האמירויות מעוניינת למקם עצמה מחדש על ידי ההסכם ולהציג את עצמה כבעל ברית אמין ומתון של ארצות הברית ", אמר אבו ראשיד תקף גם את סעודיה במהלך הופעתו בערוץ הקטארי. "סעודיה פתחה את המרחב האווירי שלה לחברות התעופה הישראליות. סעודיה פונה לכיוון זהה לאמירויות. לסעודיה יש מכשולים רבים שמאטים את תנועתה לנוכח הפרוטוקולים המהירים של איחוד האמירויות, בהם יש רק מוחמד בן זייד", אמר אבו ראשיד.

 

הסכם הנורמליזציה: ברש"פ מודים – כשלון אסטרטגי


גם איש החמאס, אוסאמה חמדאן, התבטא: "ההסכם מהווה דקירה בלב המטרה, העם הפלסטיני והעמדה הפלסטינית המאוחדת הדוחה את עסקת המאה. ההימור על הישות הציונית נחשב כשגוי בגלל הסטייה והנטייה שלה להיעלם ", אמר חמדאן לטלוויזיה" אל ערבי "במימון קטאר.
"הביטוי ש"ישראל עצרה את הסיפוח שנתניהו התחייב לו" יכול להתקבל רק על ידי טיפשים, ואנחנו עם חכם. אם מישהו יחליט להצטרף לעמדה שאותה לקחה האמירויות, עליו להבין שהעם הפלסטיני ימשיך בדרכו וברצונו ", הוסיף חמדאן.