עבור לתוכן העמוד
Menu

האם מצרים משנה כיוון בנוגע ל BDS?

כעס ברש"פ על מצרים שמתייחסת לארגון ה-BDS כארגון טרור וזאת כנראה בגלל הקשרים שלו עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים שהנשיא א-סיסי הוציאה מחוץ לחוק והכריז עליה כארגון טרור. העובדה הזו נחשפה לפני כמה ימים לאחר שמצרים הכניסה רשמית את שמו של ראמי שעת', בנו של ד"ר נביל שעת', יועצו של יו"ר הרש"פ לעניינים בינלאומיים, לרשימת […]

כעס ברש"פ על מצרים שמתייחסת לארגון ה-BDS כארגון טרור וזאת כנראה בגלל הקשרים שלו עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים שהנשיא א-סיסי הוציאה מחוץ לחוק והכריז עליה כארגון טרור.

העובדה הזו נחשפה לפני כמה ימים לאחר שמצרים הכניסה רשמית את שמו של ראמי שעת', בנו של ד"ר נביל שעת', יועצו של יו"ר הרש"פ לעניינים בינלאומיים, לרשימת פעילי הטרור במצרים.
ראמי שעת' נעצר ביולי 2019 ע"י גורמי הביטחון של מצרים, למרות שאביו מקורב במשך עשרות שנים לשלטון המצרי, בחשד של פגיעה בביטחון המדינה.

על פי גורמים פלסטינים, שעת' ניהל משרד של תנועת ה-BDS במצרים ופירסם סיסמאות אנטי מצריות לאחר השתתפותה של מצרים בועידה הכלכלית בבחריין שהציגה את הפן הכלכלי של תוכנית "עסקת המאה" האמריקנית.

ראמי שעת' הואשם רשמית ב"סיוע לארגון טרור" והוא מוחזק בכלא "טורה".

משפחת שעת' פירסמה הודעה זועמת לפני כמה ימים כי בית המשפט בקהיר הכניס 13 נאשמים, ובהם בנה ראמי שעת', לרשימת ארגוני הטרור למשך 5 שנים.

ראמי שעת' מחזיק בשתי אזרחויות, פלסטינית ומצרית בגלל שאביו פלסטיני ואמו מצריה.

ב-5 ביולי 2011 הוא נעצר על ידי גורמי הביטחון המצרים לאחר שנטל חלק פעיל מאוד בהפגנות נגד נשיא מצרים דאז חוסני מובארכ ואשתו הצרפתייה גורשה ממצרים.

בהודעת משפחת שעת' נאמר כי היא ניסתה ליצור קשר עם שלטונות מצרים כדי להביא לשחרורו אך לשווא, גם ארגוני זכויות אדם, כמו מועצת זכויות האדם של האו"ם, ניסו לסייע לשחרורו או לפחות להביאו למשפט שניתן יהיה לפקח על ההליך שלו, אך מצרים התעלמה מהם.

משפחת שעת' הביעה חשש לחייו בגלל התפשטות נגיף הקורונה במצרים וטוענת כי מיום שנעצר ועד היום היא לא הצליחה לבקר אותו בכלא.

משפחת שעת' הכחישה בהודעה שפירסמה כי בנה ראמי עסק בפעילות טרור אך הודתה כי היה המתאם הכללי של תנועת החרם ה-BDS המצרית ועסק בהחרמת ישראל ומוצריה במצרים "מכיוון שהדבר מזיק למצרים".

"הסברנו זאת למצרים אך הדבר נפל על אזניים ערלות", נאמר בהודעת משפחת שעת'.

ברש"פ משוכנעים כי מעצרו של ראמי שעת' הינו פרי שיתוף הפעולה הביטחוני בין מצרים לישראל, אולם המצרים איננם זקוקים לישראל כדי לפעול נגד ראמי שעת', כל מי שקשור לתנועת "האחים המוסלמים" ולפעילות שלה נגד השלטון המצרי מוגדר כ"טרוריסט", חשוב מאוד שהמודיעין המצרי חשף את הקשר במצרים בין תנועת ה-BDS לתנועת "האחים המוסלמים".

גורמים בחמאס אומרים כי מצרים הולכת בעקבותיה של סעודיה כדי למצוא חן בעיני ארה"ב וישראל בדיוק כפי שסעודיה עצרה עשרות פעילי חמאס והעמידה אותם לדין בגלל שאספו כספים עבור התנועה ברצועת עזה.

מדינות ערב המתונות מתחילות להבין כי כל ה"פעילות ההומניטארית" כביכול של ארגוני זכויות אדם או ארגוני צדקה פלסטינים היא רק מסווה לקשר שלהם עם תנועת "האחים המוסלמים" שהינה תנועה שיש לה זרוע צבאית, שפועלת לערער את היציבות של המשטרים הערביים ונתמכת ע"י טורקיה וקטאר וגם ע"י איראן השיעית למרות שמדובר בתנועה סונית.

ד"ר נביל שעת' ובנו ראמי משלמים מחיר יקר, הקירבה של נביל שעת' למשטר המצרי לא עזרה לו עד כה במאומה. המצרים הוכיחו כי אינם נותנים חסינות לאף גורם פלסטיני, בכיר ככל שיהיה, גם אם שירת אותם נאמנה במשך עשרות שנים, ההגנה על הנשיא א-סיסי ומשטרו היא המשימה הראשונה של גורמי הביטחון במצרים והם גם אינם מעוניינים במתיחות מיותרת עם ישראל המסייעת להם במלחמה העקובה מדם נגד הטרור של דאע"ש בצפון סיני.