עבור לתוכן העמוד
Menu

האם טיראווי יגלה את סוד מותו של יאסר ערפאת?

יו"ר הרש"פ אבו מאזן מתכנן להדיח את תוופיק אלטיראווי, חבר הנהגת פת"ח מהתנועה באשמות של שחיתות כדי להקל על חוסיין א-שיח' בקרב הירושה • אלטיראווי שהיה ראש המודיעין הפלסטיני מחזיק בסודות רבים כולל פרשת מותו של יאסר ערפאת, האם הוא יפתח את תיבת פנדורה?

קרב הירושה בצמרת הרש"פ נכנס להילוך גבוה, חוסיין א-שיח' היורש המיועד של יו"ר הרש"פ אבו מאזן פועל לחסל פוליטית את יריביו הפוליטיים בצמרת פת"ח ובראשם תוופיק אלטיראווי ומרוואן אלברגותי, שניהם חברים בוועדה המרכזית של פת"ח ורואים את עצמם כיורשיו של אבו מאזן.

א-שיח' מתכנן להשתלט על הנהגת הפת"ח באמצעות כינוס הועידה ה-8 של פת"ח שבוחרת את מוסדות התנועה.

תוופיק אל טיראווי, היה ראש המודיעין הפלסטיני בגדה לשעבר, והיום הוא חבר הוועדה המרכזית, דו"ח של ועדת חקירה של הרש"פ מאשים אותו במעשי שחיתות ונפוטיזם.

מועמד נוסף הוא מרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השניה המרצה עונש של 5 מאסרי עולם בכלא הישראלי.

ברגותי הוא חבר הועדה המרכזית של פת"ח ויריבם המר של אבו מאזן וחוסיין א-שיח', בסקרי דעת הקהל הפלסטינים הוא זוכה לפופולאריות גדולה כיורש אפשרי לאבו מאזן.

במהלך השנה שעברה הודיע מרוואן ברגותי על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות ברש"פ, אבו מאזן וחוסיין א-שיח' פעלו אצל ממשל ביידן ואצל ישראל לדאוג לכך שהוא לא ישתחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים החדשה עם חמאס בנימוק כי מדובר בטרוריסט שיחבל בתיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל וארה"ב.

 

למען יראו וייראו

 

גורמים בפת"ח אומרים כי חוסיין א-שיח' הצליח לשכנע את יו"ר הרש"פ אבו מאזן לטפל תחילה בתוופיק אלטיראווי ולהפוך אותו לדוגמא עבור בכירי פת"ח לכל מי שיעיז לערער על מנהיגותם של אבו מאזן ושל חוסיין א-שיח' למען יראו וייראו.

התוכנית היא לעשות לתוופיק אלטיראווי מה שעשה אבו מאזן למוחמד דחלאן בשנת 2011. הוא האשים אותו במעשי שחיתות, הדיח אותו מהוועדה המרכזית של פת"ח ורצה להעמידו לדין, דחלאן נמלט כל עוד נפשו בו לירדן ומשם לאיחוד האמירויות.

אבו מאזן כבר נקט בשבוע שעבר כמה צעדים נגד תוופיק אלטיראווי, הוא הדיח אותו מראשות חבר הנאמנים של אוניברסיטת "אל-איסתיקלאל" ושלל ממנו את שומרי הראש שלו.

כדי להכשיר את הדחתו של תוופיק אלטיראווי מהנהגת פת"ח בדעת הקהל הפלסטינית. דאג מישהו מצמרת התנועה להדליף לעיתון הסעודי "אילאף" את דו"ח החקירה של הועדה המיוחדת של הרש"פ שהוקמה לחקור חשדות לשחיתות של תוופיק אלטיראווי.

הדו"ח עוסק באוניברסיטת "אל-איסתיקלאל" שבראש חבר הנאמנים שלה עמד, עד להדחתו, תוופיק אלטיראווי, מדובר באקדמיה צבאית וביטחונית שבה עוברים הכשרה אנשי כוחות הביטחון של הרש"פ.

היא הוקמה ב-2007 ותוופיק אלטיראווי חשוד בחריגות מקצועיות וכספיות ובנפוטיזם.

המלצות הועדה היו לפטרו מתפקידו כראש חבר הנאמנים של האוניברסיטה ולמנות חבר נאמנים חדש על ידי אבו מאזן תוך התייעצות עם מקורביו חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'.

הדו"ח גילה כי האוניברסיטה עסקה גם בנדל"ן, בהקמת וילות באזור יריחו, ובהקמת חווה לכוורות דבורים.

מקורביו של תוופיק אלטיראווי מכחישים את כל ההאשמות נגדו וטוענים כי מנסים לתפור לו תיק וכי מדובר בעלילות שקריות.

"כל מי שמתנגד לחוסיין א-שיח' מזיזים אותו מהתפקיד" הם אומרים.

 

האם תוופיק אלטיראווי יפתח את תיבת פנדורה?

 

תוופיק אלטיראווי עומד גם בראש ועדה שחוקרת מטעם הרש"פ את נסיבות מותו של יאסר ערפאת, היא מקבלת מאז 2004 תקציב חודשי מבלי שיש תוצאות לחקירה,חוסיין א-שיח' יוזם בדיקה של כל הכספים שקיבלה ועדת החקירה הזו שהוקמה על ידי אבו מאזן ותוופיק אלטיראווי יידרש להביא דו"חות כספיים וקבלות על מה שנעשה בכספים שקיבל.

אבל גורמים בתנועת פת"ח מזהירים כי הדחת טיראווי תביא לתוצאה הפוכה, תוופיק אלטיראווי יודע הרבה מסודותיו הכמוסים של יו"ר הרש"פ אבו מאזן והוא עלול לצאת למסע נקמה אם יודח מצמרת פת"ח ולפתוח את תיבת פנדורה.

אחד הסודות הכמוסים שבהם הוא מחזיק הוא התשובה לשאלה מי אחראי למותו של יאסר ערפאת.

בזמנו האשימו אבו מאזן ומוחמד דחלאן זה את זה באחריות למותו של יאסר ערפאת.

עכשיו אומרים גורמים בכירים בפת"ח כי החשוד העיקרי ברצח יאסר ערפאת היה רופא השיניים שלו, ד"ר סעיד דרס א-טריפי שהיה ראש אגודת השיניים הפלסטינית.

ההערכה של צוות החקירה היא כי הוא הרעיל את יאסר ערפאת באמצעות החדרת הרעל לגופו ישירות לאחת השיניים שלו או באמצעות הכנסת הרעל למשחת השיניים שבה הוא השתמש.

כשבאו אנשי הביטחון הפלסטינים לביתו כדי לעצור אותו כמה חודשים לאחר מות ערפאת נמסר להם שהוא מת בנסיבות מסתוריות ובכך נסתם הגולל על החקירה.

גורמים בכירים בפת"ח מסרו פרטים בלעדיים מהחקירה  בפרשת מותו של יאסר ערפאת.

עזאם אלאחמד חבר הנהגת פת"ח מסר בחקירתו כי רופא השיניים של יאסר ערפאת נהג לבוא כל יום למוקטאה ברמאללה, לשבת ליד הקבר של ערפאת ולבכות, להערכתו, הרופא חוסל כדי להסתיר את האמת על מות ערפאת.

נאצר עלי דרס, אחיו של רופא השיניים, מסר כי אחיו היה בריא לחלוטין וכי סיבת מותו הייתה שטף דם פתאומי במוחו. הוא הוסיף כי לאחיו היו קשרים הדוקים עם חוסיין א-שיח' ועם אבו מאזן.

מונתצר מוצטפא אלחאג' המכונה "אבו אלרביע" שהיה האחראי על המשמר הנשיאותי של יאסר ערפאת מסר לועדת החקירה כי המקורב ביותר לערפאת היה ראש הלשכה שלו רמזי ח'ורי שהיה נכנס אפילו לחדר השינה של ערפאת מבלי שאף אחד יעצור אותו.

הוא זה שהביא את רופא השיניים ליאסר ערפאת ודאג להכניס את הציוד הרפואי שלו למוקטאעה ברמאללה.

לדבריו, רמזי ח'ורי מקורב מאוד לאבו מאזן ואחרי מותו של יאסר ערפאת אבו מאזן מינה אותו לתפקיד ראש הקרן הלאומית הפלסטינית.

האם תוופיק אל-טיראווי יודע מי שלח את רופא השיניים לחסל את יאסר ערפאת? האם היה זה אבו מאזן או מוחמד דחלאן? מדוע חוסל רופא השיניים?

ההערכה היא שתוופיק אלטיראווי מחזיק במידע נפיץ מאוד על בכירי הרש"פ כולל הקלטות והוא עלול להשתמש במידע הזה בעיתוי המתאים ביותר מבחינתו כדי לחסל חשבונות.

 

.