עבור לתוכן העמוד
Menu

האם המודיעין הפלסטיני פועל נגד חמאס בטורקיה?

ארגון חמאס טוען כי המודיעין הכללי הפלסטיני גייס 7 צעירים פלסטינים למשימת ריגול בטורקיה ומעקב אחר פעילי חמאס כדי לסייע למוסד הישראלי לחסלם • הם נלכדו על ידי המודיעין הטורקי והפרשה העכירה את יחסי טורקיה עם הרש"פ • גורמים ברש"פ: מדובר בשקרים

סוכנות הידיעות של חמאס "שיהאב" טוענת בדיווח מפורט שפירסמה ברשתות החברתיות ב-10 באוקטובר, כי ראש המודיעין הכללי הפלסטיני יצר משבר ביחסי המודיעין בין הרש"פ לבין טורקיה, דבר שחייב את התערבותם של הנשיא ארדואן ושל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

בדיווח נטען כי הנשיא ארדואן נועד ב-10 ביולי עם יו"ר הרש"פ ומחה על פעילות המודיעין הפלסטיני בטורקיה.

טעות? המידע שמחסיר בצלם בדיווחו

ב-10 באוקטובר דווח באמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ וגם ברשתות החברתיות על היעלמותם של 7 פלסטינים בטורקיה. עכשיו טוענת סוכנות הידיעות של חמאס, בהסתמך על מידע שקיבלה מקצינים במנגנון המודיעין של מאג'ד פרג', כי פרג' הוא האחראי הישיר להיעלמותם של 7 הפלסטינים בטורקיה לטענתה הם מעורבים בנושאי ביטחון חמורים הקשורים לביטחון הלאומי הטורקי מבלי שהיו מודעים לכך מראש וכי מי שהרוויח מכך הוא המוסד הישראלי.

בדיווח נטען כי 7 הפלסטינים הנעדרים מוחזקים על ידי שירותי הביטחון של טורקיה ונחקרים על ידם וכי הם לא נחטפו על ידי גורמים פליליים כפי שנטען בחלק באמצעי התקשורת.

הם חשודים בכך שגוייסו על ידי מאג'ד פרג' לעקוב אחרי תנועותיהם של בכירים של ארגון חמאס השוהים בטורקיה מכיוון שהמוסד הישראלי מתקשה לעקוב אחריהם, בגלל פעילות המנע של שירותי המודיעין הטורקים, וזאת לקראת ביצוע פעולות חיסול על אדמת טורקיה לאחר שישראל דרשה כמה פעמים מטורקיה לגרש אותם משטחה.

גורמי הביטחון של טורקיה החרימו גם סכום כסף גדול באיסטנבול שהגיע ממנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני כדי לממן את פעילות הפלסטינים שגוייסו למשימה.

החקירה הטורקית בפרשה עדיין לא הסתיימה, אך לא ברור אם טורקיה תפרסם את פרטי החקירה בגלל רגישות הנושא.

כזכור, לחמאס יש משרד של הזרוע הצבאית באיסטנבול המנוהל על ידי מגורשי "עסקת שליט" ובהכוונה מרחוק של צאלח אלעארורי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס.

בין היתר הוא עוסק בהכוונת פיגועים בשטחי הגדה, גיוס סטודנטים פלסטינים לשורות חמאס, הברחת והלבנת כספים ומעקב מודיעיני אחרי פעילות הרש"פ בגדה.

על פי גורמי ביטחון בישראל, תשתית הטרור של חמאס שנחשפה לפני שבועיים בשטחי הגדה הופעלה גם כן מטורקיה. השב"כ עצר כ-20 פעילים של חמאס, 3 מהם חוסלו בהיתקלות עם כוח של הימ"מ בכפר בית ענאן באזור רמאללה ואותרו כמה ק"ג של חומרי נפץ שהוסתרו בבאר מים לקראת ביצוע פיגועים. בין היתר תכננו חברי ההתארגנות לבצע פיגועי חטיפה של ישראלים כדי להגביר את כושר המיקוח של חמאס במשא ומתן על עסקת חילופי השבויים.

ישראל דרשה כמה פעמים מטורקיה לסגור את המשרד ולגרש את פעיליו, אך טורקיה מסרבת.
גורמים ברש"פ מכחישים את הטענות של סוכנות הידיעות "שיהאב" ואומרים כי מדובר ב"שקרים חסרי בסיס". חמאס פתחה באחרונה בקמפיין אישי נגד ראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג' על רקע הפעילות שלו נגד אנשיה בגדה ומתוך חשש שיש לו סיכוי טוב להתקדם בקרב הירושה ולהפוך ליורשו הפוטנציאלי של מחמוד עבאס.

פרג' נהנה מתמיכה של השב"כ הישראלי ושל ה-CIA, על פי גורמים ברש"פ במהלך הביקור האחרון של וויליאם ברנס, ראש ה-CIA, ברמאללה הוא ביקש מיו"ר הרש"פ לקדם את מאג'ד פרג' לצמרת תנועת פת"ח.

חמאס בתכנית לחיסול ישראל; עבאס: חמאס חלק מעמנו

הקמפיין האישי שתנועת חמאס מנהלת נגד ראש המודיעין הפלסטיני מעיד על רמת המתיחות הגבוהה בין הרש"פ לבין חמאס שגברה מאז מבצע "שומר החומות", בעקבות המלחמה האחרונה ברצועת עזה התחזק מעמדה של תנועת חמאס ברחוב הפלסטיני ומעמד הרש"פ נחלש מאוד.

תנועת חמאס הייתה רוצה מאוד לחסל פיזית את מאג'ד פרג'. הוא פעל בעקביות נגד יריבו ג'בריל רג'וב ובכיר חמאס צאלח אל-עארורי שהובילו את התהליך הפיוס הזמני והבחירות לפרלמנט ולנשיאות, בסופו של דבר הוא ניצח ושכנע את מחמוד עבאס לבטל את הבחירות ומנע ניצחון של חמאס בבחירות לפרלמנט. מאג'ד פרג' הינו האחראי הבכיר ברש"פ לשיתוף הפעולה הביטחוני עם השב"כ הישראלי ולמלחמה בטרור, לרשותו עומדים אלפי אנשי ביטחון פלשתינים חמושים בנשק ומערכות איסוף מודיעין משוכללות שקיבל מארה"ב ומאירופה
.
לטענת סוכנות הידיעות "שיהאב" , בעקבות הקמפיין פנה מאג'ד פרג' לראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה, האחרון דרש מחברת פייסבוק לסגור את דף הפייסבוק של הסוכנות וזה אכן מה שקרה בפועל.