עבור לתוכן העמוד
Menu

האם איראן חייבת כסף לג'רמי קורבין?

נייג'ל פארג', ממנהיגי תומכי הברקזיט בבריטניה, פרסם מאמר שבו תקף את מנהיג הלייבור, וחשף לטענתו את אחת הסיבות לכך שקורבין נמנע מלבקר את איראן

נייג'ל פארג, חבר הפרלמנט הבריטי מטעם המלגה ה- UKIP מפרסם היום מאמר באתר האקספרס הבריטי בו הוא מאשים את יריבו הפוליטי, ג'רמי קורבין בשתיקה אל מול המעצרים הברוטליים והיחס של המשטר לנוכח גלי ההפגנות באיראן נגד המשטר בתקופה האחרונה.

בפתיחת מאמרו כותב פארג כי "למעלה מ -20 בני אדם נהרגו בידי כוחות הביטחון בתוך פחות משבוע. כ -500 אחרים נעצרו. בהתחשב בכך שאיראן היא מעצמה גרעינית, המהווה איום רציני על יציבות העולם, שכן היא מחזקת את אחיזתה הפנאטית במזרח התיכון, חיפשתי את כל ברחבי התקשורת את תגובתו של האדם שאוהב להיות מתואר ראש הממשלה הבא, ג'רמי קורבין. אולם, אני לא מוצא מילה שהוא כתב או אמר בנושא. למה קורבין, המדינאי לעתיד, היה כל כך שקט? כי הוא תומך במדיניות הסמכותית של איראן", כותב פארג.

 

חבר הפרלמנט הבריטי ממשיך ומביא כדוגמה את השתתפותו של קורבין בפברואר 2014 בכנס של המרכז האסלאמי באנגליה לציון 35 שנים למהפכה האסלאמית באיראן. בנאום אותו נשא תחת הכותרת "המקרה של איראן". אז כותב פארג "התגלו דבריו האמתיים של קורבין שלא חלם להיות מועמד לראשות הממשלה מטעם הלייבור מספר שנים אחרי".

דוגמה נוספת לתמיכה שמביע קורבין במשטר האירני מביא פראג בהופעתו של האחרון בדצמבר 2016 באירוע של (IHRC), באירוע קריאה מאת הסופר חאתם באזיאן, אדם קיצוני "שלא ניסה להסתיר את עמדותיו כלפי 'המשטר הציוני'.

 

ההופעה של קרבין ב PRESSTV
ההופעה של קרבין ב PRESSTV

ה- IHRC הינו ארגון המארגן באופן קבוע את הפגנות "אל קודס" השנתיות נגד ישראל בלונדון שכפי שמחקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מהווה ארגון שמאל קיצוני וזרוע של הצד הסוני של ה"אחים המוסלמים". קורבין נהג להשתתף פעמים רבות בכינוס "אל קודס".

פארג מאשים את קורבין כי שתיקתו בנושא האיראני נובע אינטרס אישי-כלכלי. לדבריו ערוץ PRESS TV, הערוץ הממשלתי של איראן, בו השתתף בעבר לפחות ב-5 הופעות שונות בהם גרף סכום לא מובטל של 20 אלף ליש"ט עד שנת 2012 והוא ממשיך להשתתף באירועים שהערוץ יוזם.

לדברי מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ונשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כיום, ד"ר דורי גולד, קורבין בוחר להתעלם פעם אחר פעם מהקריאות באיראן להשמדת ישראל, זאת למרות שאיראן ממשיכה לפתח יכולות בליסטיות לפגוע גם באי הבריטי. גולד סיים בדבריו: "אני לא יכול להבין את האדישות של בכיר בפרלמנט הבריטי לדברים הללו".

פורסם בשיתוף עם "ישראל היום" ב-6.1.19