עבור לתוכן העמוד
Menu

ישראל נגד הברגותים

משפחת ברגותי הענפה מקבלת כבוד עצום הן מארגון חמאס והן מארגון פתח' • אתמול הצדיע סינוואר לבן דודו של המחבל שהוא אחד ממשוחררי עסקת שליט

יממה לאחר נאומו של איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס, נדמה כי היהירות והשחצנות בנאומו ממשיכה לסחוף את הארגון גם לאחר העצרת.

בתום נחשף כי עלות העצרת של הארגון הרקיעה לשחקים ועמדה על כחצי מיליון דולר, כמעט פי 3 מהשנה הקודמת, זכר אולי לכסף הקטארי המוזרם לרצועה.
הארגון עצמו, חשף כי את העצרת צלמו רחפניים רבים שנלקחו לטענתם מכוחות צה"ל.

 

 

 

בתוך כך, נדמה כי מי ש"גנב" את ההצגה של אנשי חמאס הוא איסמעיל הנייה עם נאומו ועם האמרות המתפארות שלו. דמות אחת ולא פחות חשובה, עמדה לצידו וזאת למרות שדבריו ונוכחותו נדמה כי הוצנעו – יחיא סינוואר.

 

 

סינוואר, למרות שצולם עומד לצד הנהגת הארגון במהלך הטקס, לא בלט בכנס השנה והסתפק בלחיצות ידיים עם ההמון. יחד עם זאת סינוואר מצא את הזמן ללחוץ את ידו ולהצדיע למחבל חמאס, המשוחרר, ג'אסר ברגותי, דודו של המחבל צאלח ברגותי מבצע הפיגוע הרצחני בצומת עופרה.

 

 

המחבל ג'אסר ברגותי (בצד שמאל בתמונה) שוחרר ב"עסקת שליט" וגורש לרצועת עזה. הוא נדון ל-8 מאסרי עולם על הקמת חוליות עבור הזרוע הצבאית של חמאס שביצעו פיגועים בהם נהרגו 18 אזרחים ישראלים.

לקריאה נוספת:

מדוע חמאס ציין את ותיק האסירים בהודעתו?

קרוב משפחה נוסף הוא נאיל ברגותי. ברגותי הינו האסיר הביטחוני הותיק ביותר בכותלי הכלא הישראלי,הוא תושב הכפר כובר ליד רמאללה ונעצר בשנת 1978 לאחר שרצח קצין ישראלי, הוא נדון למאסר עולם פלוס 18 שנים.

ברגותי נעצר כפעיל פת"ח אך במהלך מאסרו הוא עבר לארגון חמאס והפך לאחד ממנהיגיו בכלא.הוא הפך לסמל של חמאס בבתי הכלא בישראל ולדוגמא ל"עוול" שלטענת חמאס נגרם למשוחררי "עסקת שליט".

הוא ריצה עונש מאסר של 33 שנים ושוחרר ב-2011 במסגרת "עסקת שליט".

בחודש אוגוסט 2014 הוא נעצר שוב ע"י גורמי הביטחון, עפ"י מקורות ביטחוניים הייתה לו מעורבות באירוע תכנון חטיפת ורצח 3 הנערים הישראלים בגוש עציון, בית המשפט הצבאי בעופר הורה לעוצרו  כדי להשלים את יתרת תקופת מאסרו הראשוני.

גורמים בחמאס טוענים כי הוא נעצר מחדש מכיוון שהשב"כ הישראלי רצה להתנקם בו ובבני משפחתו.

היום טענו גורמים פלסטינים כי השב"כ מנע מאחותו של המחבל, צאלח ברגותי, מבצע הפיגוע בעופרה לבקר בכלא בישראל את דודה נאיל ברגותי.

הרש"פ מגיבה לנאום הנייה

בתוך כך הרש"פ לא עמדה מנגד והגיבה לדבריו של הנייה בדבר רצונו להקמת ממשלת אחדות. תנועת הפת"ח פרסמה כי "כל מפגש בין השניים חייב להיות תוצאה של יישום פעולת הפיוס לאחר שחמאס תבצע ותיישם את ההסכמים שנחתמו בין שני הצדדים."

במקביל הגיבה הרשות להריסת ביתו של אשרף נעאלווה, המחבל מברקן. בהודעה רשמית שפרסם , דובר הממשלה, יוסף אל-מחמוד נאמר: "הריסת הבית נעשתה במסגרת עונש קולקטיבי ונקמה כחלק מההסלמה המטורפת שמבצעת ישראל נגד הפלסטינים".

בתוך כך נראה כי מתקדמת חקירת ופענוח מבצעי הפיגועים המבצעים אחרונים. לאחר שצה"ל תגבר רבות את אזור רמאללה והשב"כ הצליח לחשוף את כלי הנשק שבו בוצע הפיגוע בעפרה יחד עם מציאת הנשק שנגנב מחייל הלוחם בפיגוע בצומת אסף.

נדמה כי ישראל הצליחה להכי ל את גל הטרור ולא לאפשר לו להתפשט לשאר חלקי הגדה. העצורים השונים יאפשרו לשב"כ לנהל את החקירה ולנקות את השטח מהחוליה/חוליות הנמצאות עדיין ומתכננות את צעדיהם הבאים.