עבור לתוכן העמוד
Menu

האיחוד האירופי: צביעות שקופה ומסוכנת

דובר האיחוד האירופי גינה את חיסול אבי הפצצה הגרעינית האירנאית וכינה אותו "פשע" • מאז פרוץ המהפכה האיסלמית שהתחוללה באיראן ב-1979 האירופים דאגו קודם כל לחתימה על הסכמים מסחריים והתעלמו לחלוטין מהפרות זכויות אדם באיראן, בדכוי בכוח של הפגנות וברדיפה ואף בתליה של הומסקסואלים בכיכר העיר

מספר שעות בלבד אחרי חסולו של ראש הגרעין האיראני, פחריזאדה־מהבדי, הזדרז הממונה על קשרי החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל לגנות את ההתנקשות באומרו בלי כחל וסרק:"מדובר במעשה נפשע המנוגד לכיבוד עקרונות זכויות האדם המייצגים את האיחוד האירופי".

האם פחריאדה-מהבדי הוא סתם פקיד זוטר ותמים שנרצח על ידי מתנקשים שפלים כפי שהנציג האירופי מנסה להסביר? האם בורל מתעלם ביודעין מתפקידו המרכזי והמכריע של ה"הפקיד האיראני" בניהול ובפיתוח פרויקט הגרעין של איראן? מה קשור הדבר לכיבוד זכויות אדם כאשר מטרת האיש שחוסל הייתה להשמיד עם שלם בהטלת פצצת אטום?

איך גם דבריו של הנציג האירופי מתישבים עם המטרה המוצהרת של המנהיג העליון של איראן חמינאי שקרא ב-21 במאי 2020 "להשמיד את המדינה הציונית".

 

מה היא באמת המדיניות האירופית כלפי איראן? האם ג'וזף בורל בעצמו וכל מדינות אירופה לא גינו למחרת ובחריפות את הצהרתו של חמינאי וטענו כי הם עומדים לצידה של ישראל ושהם דואגים לביטחונה? האם אין כאן כפל לשון שקוף? צביעות זועקת לשמיים? האיחוד האירופי אינו מודע שאיראן מתקרבת לייצור פצצה גרעינית? האם לא קראו את הדוחות האחרונים על הסתרה והפרה גסה של הסכם וינה? האם לא ברור שהמטרה היא השמדת ישראל?

הנושא האיראני אינו היחידי המעורר השתאות ושאלות נוקבות. המדיניות הצבועה של אירופה מתאפיינת גם בלוחמה בטרור הפלשתיני והאיסלמי, בעידוד הפרות בנייה בשטחי C , ובחרם על מוצרים ישראלים.

מאז פרוץ המהפכה האיסלמית שהתחוללה באיראן ב-1979 האירופים דאגו קודם כל לחתימה על הסכמים מסחריים והתעלמו לחלוטין מהפרות זכויות אדם באיראן, בדכוי בכוח של הפגנות וברדיפה ואף בתליה של הומסקסואלים בכיכר העיר. מדיניות מרקאנטילית זו הובילה לעוורון מוחלט בנושא הגרעין האירני עד החתימה המסוכנת של ההסכם ב-14 ביולי 2015 בוינה בעידודו של ברק אובמה וג'ון קרי.

כמה שבועות בלבד לפני כניסתו של ג'ון ביידן לבית הלבן מנהיגי אירופה ממשיכים לסלוד בנשיא טראמפ ומגנים בחריפות את התנהגותו כלפיהם. הם מאוד חוששים מהקשיים שהוא מערים ושימשיך בדרך זו עד סוף כהונתו ב-20 בינואר 2020.
ברור להם כי חסולו של ראש תכנית הגרעין האיראנית עלולה לשבש את תכניותיהם לשוב לנהל דו-שיח עם טהרן ולחתום על חוזים מסחריים חדשים במסגרת הסכם חדש בנושא הגרעין.