עבור לתוכן העמוד
Menu

האיום של סוהא ערפאת על עבאס: תחודש חקירת מותו של ערפאת

סוהא ערפאת הודיעה כי בית הדין האירופי לזכויות האדם החליט לחדש את החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת • היא האשימה כי קבוצת מאפיה מנהלת את הרש"פ וכי היא עוסקת גם בריגול בנוסף למעשי השחיתות

בית הדין האירופי לזכויות האדם קיבל החלטה לחדש את חקירת נסיבות מותו של יאסר ערפאת, כך הודיעה סוהא ערפאת בראיון מיוחד שהעניקה לערוץ הטלוויזיה "אל-ערביה" ב-5 בספטמבר מביתה במאלטה במסגרת המתקפה התקשורתית שלה נגד הרש"פ.

"זה יהיה סיפור גדול ואני אגלה מי הרעיל את יאסר ערפאת. לאחר 3 שנים של חקירה יחדש בית הדין האירופי את החקירה ויזמין מחדש את כל העדים".

"בתי זהווה, שדמו של ערפאת זורם בעורקיה, היא שיזמה את החקירה מלכתחילה, טענה סוהא.

היא דחתה את ההאשמות כי ברשותה סכומי כסף בהיקף של מיליארדים, "המצפון שלי שקט, אם יש לכם הוכחות לכך, בבקשה תציגו אותן",אמרה.

סוהא ערפאת נזהרה בכבודו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, אך המשיכה את התקפתה על הסובבים אותו בשורה של נושאים.

הסכם הנורמליזציה:

היא הסבירה את התנצלותה בשם הפלסטינים בפני איחוד האמירויות בכך שאיננה רוצה לראות שריפת דגלים של מדינות ערביות בידי הפלסטינים. לא של איחוד האמירויות,של קטאר או של סעודיה,"ישראל היא שמרוצה מכך ורוקדת" אמר סוהא.

איראן חוששת ממטוסי ה F-35

היא הזכירה את הטעות של יאסר ערפאת שתמך בשליט עיראק צדאם חוסיין בפלישתו לכווית וכתוצאה מכך נפגעו מאות אלפי פלסטינים במדינות המפרץ, היא אמרה כי יש היום 300 אלף פלסטינים באיחוד האמירויות שמפרנסים כמיליון פלסטינים, היא פנתה בקריאה למחמוד עבאס:

"אתה אהובנו, אתה אחראי גם עליהם, אתה אחראי על 13 מיליון פלסטינים, אל תיתן לאלה שמסביבך להטעות אותך".

לטענתה, אם יאסר ערפאת היה בחיים הוא היה פונה לשיח' מוחמד בן זאיד ולוחץ עליו שבתמורה להסכם הנורמליזציה עם ישראל היא תשחרר אסירים ביטחוניים מן הכלא ותפרק התנחלויות בגדה.

אינתיסאר אבו עמארה

סוהא ערפאת חידשה את ההתקפה על אינתיסאר אבו עמארה, מנהלת לשכתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והאשימה אותה כי "היא שולטת בכל".

היא גם האשימה אותה כי היא עויינת את השגרירים הפלסטינים ממוצא נוצרי וכי היא אחראית לפיטוריהם של השגרירים עפיף צאפיה, סעיד חמד ואחיה גאבי אלטוויל שהינו השגריר הפלסטיני בקפריסין.

אינתיסאר אבו עמארה
אינתיסאר אבו עמארה

היא סיפרה כי עבודתו הופסקה וכי הוא זומן לחקירה ברמאללה בטענה כי סירב לאפשר לפלסטינים להפגין בחצר השגרירות בקפריסין נגד הסכם הנורמליזציה של איחוד האמירוית עם ישראל.

לטענתה, ראש הפת"ח בקפריסין מועין א-סעיד הגיע בראש קבוצת פלסטינים חמושים בסכינים ובאלות והם ניסו לתקוף את השגרירות הפלסטינית ובית השגריר וכוחות הביטחון של קפריסין נאלצו להתערב בנעשה.

משבר המנהיגות ברש"פ

סוהא ערפאת נמנעה מלתקוף באופן ישיר את יו"ר הרש"פ אך טענה כי יש "קבוצת מאפיה השולטת ברש"פ שעוסקת לא רק בשחיתות אלא גם בריגול".

לגבי השאלה האם יש משבר מנהיגות ברש"פ היא השיבה כי "המשבר הוא בדרג השני של ההנהגה".

הראיון של סוהא ערפאת נועד בין היתר להמשיך את הלחץ על הנהגת הרש"פ שלא לפגוע באחיה השגריר גאבי אלטוויל ובהקצבות החודשיות שהרש"פ מעבירה לה ולבתה זהווה לצורך חייהן בחו"ל.

סוהא ערפאת לא חזרה על איומיה להגיע לרמאללה "ולפתוח את שערי הגיהנום" על הרש"פ , אך היא נופפה שוב בחרב החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת שלטענתה הורעל.

בעקבות ראיונות קודמים שהעניקה סוהא ערפאת, פתחו מנגנוני הביטחון של הרש"פ, בהוראתו של מחמוד עבאס, במסע הכפשות מתוחכם נגדה ברשתות החברתיות כשהם טוענים כי היא שכירת חרב של איחוד האמירויות ושל מוחמד דחלאן, יריבו המר של מחמוד עבאס, וכי היא מקבלת מהם כספים רבים כדי שתופיע בערוצי הטלוויזיה הערביים ותתקוף את הרש"פ.

בעקבות הראיון שהעניקה  בתנועת פת"ח תוקפים את הגברת הראשונה לשעבר ואומרים כי היא ממשיכה למלא "תפקיד חשוד" בקמפיין נגד העם הפלסטיני ומשתמשת בשמו של השהיד יאסר ערפאת כדי לשווק את הנזק שגורמים מנהיגי איחוד האמירויות לבעיה הפלסטינית.

בקמפיין נגדה נכתבו נאצות נגדה ונגד בני משפחתה והיא הואשמה בגניבת כספים של העם הפלסטיני בהיקף של מיליארדי דולרים.

עד עתה, מנהלת אשתו של ראש הרש"פ לשעבר, קמפיין תקשורתי מוצלח נגד הרש"פ המתנהל על קרקע פוריה על רקע המצב הכלכלי הקשה בשטחים והזעם הפלסטיני על השחיתות והנפוטיזם במנגנוני הרש"פ.

נראה כי היא נחושה לפתוח מחדש את סיפור נסיבות מותו של יאסר ערפאת שנותר עדיין כתעלומה בעיני הפלסטינים, הרש"פ הקימה ועדת חקירה בנושא בראשותו של בכיר פת"ח תוופיק א-טיראווי, אך לא פירסמה את מסקנותיה, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טען כמה פעמים כי הוא יודע מי אחראי למותו של יאסר ערפאת אך סירב לפרט.

סוהא ערפאת רומזת לכך שבכירים ברש"פ, אולי גם מחמוד עבאס עצמו, הרעילו באופן מתוחכם את ערפאת כדי שמחמוד עבאס יירש אותו, מקורבי מחמוד עבאס שולחים אצבע מאשימה לעברו של מוחמד דחלאן.

נסיבות מותו של הראיס לשעבר יעמדו במרכז קרב הירושה ברש"פ ולסוהא ערפאת יש מידע רגיש על מה שקרה לפני מותו, כולל כתבי הזכרונות האישיים שלו שבהם חשף את סודותיהם של בכירי הרש"פ, היא מתכננת להשתמש במידע הזה כשתגיע השעה המתאימה.