עבור לתוכן העמוד
Menu

ד"ר דורי גולד: לישראל ולמרוקו אינטרסים בטחונים ואנרגטיים משותפים

משלחת מטעם המרכז הירושלמי הגיעה לרבאט לסדרת פגישות עם מכוני מחקר עמיתים בה בחנו את הדרכים לשת"פ

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר אומר בראיון מיוחד לעיתון המרוקאי (l’Opinion) כי לישראל ולמרוקו אינטרסים ביטחוניים משיקים אל מול האיום האיראני המשתקף במאבק בין אלג'יריה למרוקו בסיוע איראן.

נשיא המרכז הירושלמי הוביל משלחת של חוקרי המרכז לסדרת פגישות ברבאט עם מובילי דעה ומכוני מחקר מקבילים. כמו כן נפגש ד"ר גולד עם שר החוץ המרוקאי, נאסר בוריטיה, בה דנו על חיזוק היחסים בין המדינות ועל הבעיות האזוריות.

בראיון לעיתון המרוקאי הדגיש ד"ר גולד את ההזדמנות לשיתוף פעולה בתחום הגז של המדינות לנוכח המשבר באירופה. לאחרונה גילתה ניגריה שדה גז עצום היכול להשפיע על מדיניותן של מדינות הסהרה ועל האפשרות לשת"פ עם ישראל בסוגיה.

 

 

ד"ר גולד נשאל על הדרך לפתרון הסוגיה הפלסטינית ואמר כי לאור הניסיון של ישראל, למרוקו יכולה להיות תרומה מועילה למאמצים לכינון הסדר.

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר,  התייחס גם לסוגית "סהרה המערבית", דבר שקיבל את הכותרת הראשית בראיון ובו חזר על ההצהרה של השרה שקד כי ישראל תומכת בריבונות של מרוקו באזור מחשש להתקדמות איראנית בסהרה בעקבות תמיכתה של טהראן בארגון הפולסריו.

סייע בתרגום הראיון: השגריר פרדי איתן.