עבור לתוכן העמוד
Menu

ד"ר דורי גולד בתוכנית "הבוקר הזה" – על סקר המרכז והלקחים האפשריים לעתיד

ד"ר דורי גולד התראיין לתוכנית הבוקר של אריה גולן ברשת ב' (ה' 30/3/2017) ושוחח על מספר נושאים חשובים הנוגעים למדיניות החוץ של ישראל. נשיא המרכז אמר כי ניתן ללמוד הרבה מהשוואת הסקרים הקודמים שערך המרכז לגבי עמדת הציבור ביחס לשאלות מדיניות וביטחון, ולראות איך העם יותר ויותר מתבצר בגישה של התנגדות לוויתורים טריטוריאלים ללא נוכחות […]

ד"ר דורי גולד התראיין לתוכנית הבוקר של אריה גולן ברשת ב' (ה' 30/3/2017) ושוחח על מספר נושאים חשובים הנוגעים למדיניות החוץ של ישראל.

נשיא המרכז אמר כי ניתן ללמוד הרבה מהשוואת הסקרים הקודמים שערך המרכז לגבי עמדת הציבור ביחס לשאלות מדיניות וביטחון, ולראות איך העם יותר ויותר מתבצר בגישה של התנגדות לוויתורים טריטוריאלים ללא נוכחות ביטחונית ישראלית בשטח. בסקר מובהר כי הציבור רוצה לשמור על גבולות בר הגנה, כולל שטחי בקעת הירדן, האזורים החולשים על נתב"ג וכביש 443 ושמירה על ירושלים מאוחדת.

ד"ר גולד אמר כי אין לראות בכך מידע פסימי, אלא דרך חכמה לבנות ולקדם יוזמות שיהיו אחראיות יותר ושישמרו על שסתומי הביטחון ועל הנכסים של ישראל.

גולד טען כי חרף התמיכה האמריקאית באו"ם, המשימה של ישראל בעמידת אל מול העולם לא קלה. "לא יכול להיות שבמערכת בינ"ל יש איפה ואיפה. כשמדובר בשטחים במחלוקת – שם מחרימים את ישראל, אבל בכל העולם, בשטחים דומים, אם זה במרוקו, בקפרין או בקשמיר – האו"ם לא עושה כלום. זה מראה שהאו"ם אנטי-ישראלי וצריך להילחם נגד זה", אמר.

גולד הזכיר כי ארה"ב חתומה אף היא על הסכמי אוסלו, המציינים כי שטחי יהודה ושומרון המצויים במחלוקות יהיו מוקד לדיון במו"מ בין הצדדים – "ולא לתת לאו"ם להיות הבמה, במקום שולחן המו"מ". חרף האפשרות כי הממשל האמריקני לא יראה עין בעין עם התפיסה הישראלית, עודד גולד את שיתוף הפעולה והתיאום של הפעולות הישראליות עם אמריקה.

גולד סיים את השיחה בכך שציין את חידוש הקשרים עם ונצואלה וניקרגואה ואמר כי הוא מאמין שגם באירופה הוא מצפה לראות ניסיון לשיפור היחסים בין המדינות השונות לישראל, בין השאר, בגלל הרצון לשמור על המקומות הקדושים ועל חופש הדת בירושלים.

להאזנה לראיון: