עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: האקרים פרצו לאחד מהבנקים של חיזבאללה

הדיילי סטאר הלבנוני מדווח כי קבוצת האקרים פרצה לחשבונות של לקוחות הקרן הפיננסית "אל-קרד אל-חסן" שהוקמה על ידי ארגון הטרור ונמצאת תחת הסנקציות של ארה"ב

קבוצה של האקרים טוענת כי הצליחה לפרוץ לקרן הפיננסית "אל-קרד אל-חסן" של חיזבאללה והדליפה את חשבונות של המלווים והלווים בה.
הקבוצה המכונה, המכונים SPIDERZ, פרסמו סרטון אנונימי הטוען כי הם פרצו לחשבונות של מפקידים ולקוחות שלקחו הלוואות מ"הבנק הבלתי חוקי" המסונף לחיזבאללה.

מהקבוצה נמסר כי תשחרר מידע נוסף במועד מאוחר יותר, מבלי לחשוף את התאריך המדויק של הדלפה המתוכננת. בסרטון שפרסמה קבוצת "ספיידרז" באתר האינטרנט שלהם, ההאקרים מצהירים במפורש שהם הצליחו להשיג את כל פרטי הבנק של חיזבאללה, ומאשרים באל-קרד אל-חסן שלא מדובר בצדקה, מדובר במקלט פיננסי לחיזבאללה, כך דווח בקבוצת Global.

עוד הודלפו צילומי אבטחה של מפקידים הממתינים בתור, פרטי דרכונים, שמות מפקידים, כולל בכירים.


על פי ההדלפות, הבנקים המקומיים העובדים עם "קארד אל-חסן" דרך חשבונות בסניפים שונים כוללים את בנק ג'אמל אמון (JTB), שהוטל עליו סנקציה בשנת 2019 בשל פעילותו הקשורה ישירות לחיזבאללה.

בנקים נוספים העוסקים באיגוד חיזבאללה, כך על פי ההדלפות, הם הבנק הקנדי הלבנוני, בנק MEAB, הבנק השוויצרי הלבנוני, בנק Fenicia, בנק Société Générale, כווית והבנק העולמי הערבי, כמו גם בנק Credit Credit, לבנון. ובנק המפרץ, בנק Byblos ובנק Misr Lebanon.

בנק "אל קראד אל חסן", נוסד בשנת 1983 ונרשם על ידי משרד הפנים בלבנון כארגון לא-ממשלתי.

בשנת 1987, החל הבנק בפעילות מעין בנקאית רחבת היקף והחל לספק הלוואות ללא ריבית לקהילה השיעית באמצעות כסף ממפקידים. הבנק רשום כארגון צדקה בלבנון, ונראה שהוא פועל כמוסד פיננסי בכל היבט אפשרי, ומספק שירותים פיננסיים שונים ללקוחותיו, כולל הלוואות.

על פי הפרסום ב"דיילי סטאר", גורמים ב"אל-קרד אל-חסן" לא יכלו לוודא מי עומד מאחורי הפריצה ומתי התרחשה.

"פקידי "אל-קרד אל-חסן" אינם יודעים בדיוק מי עמד מאחורי מתקפת הסייבר הזו, אך הם בטוחים שרוב המידע שהם חשפו אינו מדויק", אמר המקור ל"דיילי סטאר ".
עם זאת, נציג חיזבאללה אישר לעיתון national כי הסניף ב-UAE נפרץ.

ההאקרים פרסמו שמות של בנקים ולקוחות לכאורה – של כ- 200,000 לווים וכ- 100,000 מפקידים, כך פי הקבוצה. הרשימות שהודלפו כללו גם מספרי חשבונות, כתובות בית ומספרי טלפון של לקוחות.

"קרד אל-חסן", הנמצא תחת סנקציות של הממשל בארה"ב, ממוקם בפרברים הדרומיים של ביירות – מעוזו של חיזבאללה. לפי הדיווחים, הקרן מעסיקה כמעט 500 עובדים ויש לו כשלושים סניפים ברחבי הארץ.

בחודש שעבר היא עלתה לכותרות לאחר התקנת כספומטים באזורים הנשלטים על ידי חיזבאללה, תוך הפרה של החוק הפיסקאלי של לבנון ואפשרה למתגייסים המשתכרים שכר חודשי מהקבוצה לעקוף את מגזר הבנקאות, שהטיל פיקוח הון קפדני.

ההאקרים בנוסף קראו ללקוחות למשוך את כספם מהארגון בכדי להבטיח את חסכונותיהם.

בתקשורת המקומית בלבנון מדווחים כי בהצהרה שפרסם הבנק הם מפריכים את הטענות של קבוצת האקרים וכי הפריצה הייתה מוגבלת וכי לא נשקפת שום סכנה לחשבונות הלווים.

https://www.the961.com/hezbollah-al-qard-al-hassan-hack/amp/

https://english.alaraby.co.uk/english/news/2020/12/29/hackers-target-hezbollah-lender-qard-al-hasan-leak-accounts-data