עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: בעקבות ההכרזה על משה"מ כארגון טרור – נחסמו חשבונות בכירים באינסטגרם

החשבון נחסם ככל הנראה כחלק מהצעדים של ארה"ב נגד משמרות המהפכה

יום לאחר שנכנסו לתוקפן הסנקציות של ממשל ארה"ב שהגדיר את משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, נחסם חשבונו של קאסם סולמנאי ברשת החברתית, אינסטגרם.

סולמנאי נהג לשתף את העוקבים בביקוריו באזור ובפוסטרים המהללים אותו ואת המשטר. כמו כן נהג לתקוף את ממשל טרמאפ על צעדיו בחשבון, הדברים פורסמו בסוכנות  הידיעות הרוסית "ספוטניק".

העמוד של סולמיאני ברשת כעת
העמוד של סולמיאני ברשת כעת

אתמול נכנסו לתוקפן הסנקציות אותן הטיל הנישא טראמפ על משמרות המהפכה ב-8 באפריל בצו נשיאותי.

כזכור ארה"ב החליטה  להגדיר (8 אפריל)  את משמרות המהפכה (משה"מ) של איראן כארגון טרור Foreign Terrorist Organization ,FTO) ) ומתוקף כך להטיל עליהם סנקציות עוררו תגובות סותרות באיראן. בעוד ראשי המשטר הזדרזו לאיים בתגובה קשה על המהלך גורמי אופוזיציה איראניים מבית ומחוץ דווקא ברכו עליו וקבעו כי משה"מ אחראי לבעיותיה של איראן ולמתיחות באזור.

איראן מאיימת : הגדרת משה"מ כארגון טרור מסכנת את הכוחות האמריקנים באזור

דיווחים נוספים ברחבי הרשת כי החשבונות של החשבונות של ראש המטה מוחמד בגאירי, מפקד המשמר מוחמד עלי ג'ארי, סגנו חוסיין סלאם, עוזר משאבי אנוש בכוחות המזויינים מוסא קמילי, יו"ר לשעבר של רשות הרדיו והטלוויזיה עזראת אללה  והמועמד לנשיאות מוחמד באקר קליאנבף, נחסמו אף הם.

 

 

מפקד משה"מ מאיים בצעדי גומלין

מפקד משמרות המהפכה, מחמד עלי ג'עפרי, הזהיר את ארצות הברית מפני המהלך "אם האמריקנים יממשו צעד טיפשי זה ויעמידו את הביטחון הלאומי של איראן בסכנה או ננקוט בצעדי גומלין על פי המתחייב בהתבסס על המדיניות האיראנית…אם מהלך כזה אכן יתממש, הצבא וכוחות הביטחון האמריקניים לא ימשיכו ליהנות מהביטחון ממנו הם נהנים כיום במערב אסיה". שה"ח האיראני, ט'ריף, אמר כי צעד זה יוביל את הכוחות  האמריקניים באזור  לביצה .

ראש הועדה לענייני ביטחון בפרלמנט (מג'לס) האיראני, חשמתאללה פלאחתפישה (Heshmatollah Falahatpisheh) איים, ברוח דומה,  כי איראן תגדיר את הכוחות האמריקניים המוצבים באזור כארגון טרור, בדומה לארגון הטרור המדינה האסלאמית  אם תחליט ארה"ב הברית להגדיר כך את משה"מ . חברי מג'לס נוספים הביע ותמיכה במשה"מ הזהירו, כי "ארצות הברית התומכת בארגוני טרור באזור תשלם מחיר יקר אם תנקוט בצעד טפשי וחסר תועלת זה" והגדירו את משה"מ ומשימותיו (הנגזרים מסעיף 150 לחוקה החדשה של איראן) כ"הישג הגדול ביותר של האומה האיראנית".