עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: משלחת מצרית תחזור לעזה לאחר ביקורה בישראל

מאמצי ההסדרה עולים מדרגה • עבאס חשש מאיומי התנזים והחליט לא לפעול נגד עזה

יוני בן מנחם מדווח כי גורמים פלסטינים יודעי דבר: המשלחת המצרית תשוב הערב לרצועה לדון בנושא הרגיעה לאחר שנועדה עם בכירים במערכת הביטחון הישראלית-הדיונים יעסקו בהפסקת החיכוך עם ישראל באמצעות בלוני ועפיפוני תבערה וחיתוך גדר הגבול אך צעדות השיבה ימשכו. במקביל מגיעים דיווחים מרצועת עזה כי הפלגים הפלסטינים מוכנים לקיים מחר הפגנות לא אלימות על גדר הגבול ברצועה ללא הפרחת עפיפוני ובלוני תבערה וללא ניסיונות לפרוץ את הגדר כדי לתת סיכוי לרגיעה.

קודם לכן דיווח בן מנחם כי גורם פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדול" כי המודיעין המצרי השיג התקדמות במאמצים להפסקת אש בין ישראל לחמאס. זאת חרף התנגדותו של אבו מאזן להליך ודרישתו שהפסקת אש תתקיים רק לאחר פיוס בין פתח' לחמאס, ומסירת השלטון על רצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית.

חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, פנחס ענברי, אמר הבוקר כי על הרשות הפלסטינית הופעלו לחצים כבדים מצד מצרים, ולצד הלחצים פיתויים, ואחד מהם הפגישה עם הנשיא סיסי אחרי דחיות ארוכות. האם יביא הדבר לידי פיוס עם חמאס, שיאפשר את ההסדרה? מוקדם לדעת. מכל מקום, מצרים לא נואשה מתקוותה שאת ההסכם תעשה מול הרשות הפלסטינית, ולא מול חמאס.

לדבריו של ענברי אבו מאזן הסכים לדחות את העונשים על עזה בעקבות איומים של התנזים.