עבור לתוכן העמוד
Menu

החות'ים: ישראל נמצאת ב"רשימת ההמתנה" כמטרה לירי טילים בליסטיים ומל"טים

העיתון "אל אח'באר" מדווח כי ארגון אנצאראללה של החות'ים בתימן בוחן את השת"פ של ישראל עם איחוד האמירויות בתקיפות האחרונות בתימן • איום נוסף: המלצה לחברות זרות לעזוב את אבו דאבי

העיתון "אל אח'באר" דיווח ב-25 לינואר בעקבות תקיפת הטילים על אבו דאבי, שסוכלה על ידי ההגנה האווירית של איחוד האמירויות, כי ארגון אנצאראללה של החות'ים בוחן אפשרות לצרף יעדים ישראל לבנק המטרות שלו, לאור חשדות למעורבותה בפעילות הקואליציה בהובלת סעודיה בתימן. הוסיף, כי"ישראל נבהלה, ובצדק" מההתקפה האחרונה על אבו דאבי ומהחשש כי העיר אילת ויעדים אסטרטגיים בישראל יותקפו.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

בעיתון נטען כי"חטיבת אלעמאלקה" הפועלת בחסות איחוד האמירויות בתימן הפעילה מל"טים ישראלים במערכה באזור שבוה Shabwa)) ונבדק מי עמד מאחורי פעילות המל"טים של הכוחות והאם מדובר בגורמים ישראליים או של איחוד האמירויות. בעיתון נכתב כי אם יוכח כי ישראל מעורבת בהכוונת המל"טים החות'ים יכוונו את הירי גם לעבר ישראל.


העיתון "כיהאן" בשפה הפרסית צטט הבוקר את " אלאח'באר" והדהד את דברי בכיר בארגון אנצאראללה, שקרא למשקיעים זרים לעזוב את איחוד האמירויות לאחר ניסיון התקיפה האחרון על אבו ט'בי שכונה "ציקלון תימן 2". בשבוע תעבר תקפו החות'ים מכלי דלק באיחוד האמירויות במה שכינו "צקלון תימן 1". החות'ים הדגישו כי לאור המשך מעורבותה של איחוד האמירויות בסכסוך בתימן לצד סעודיה ו"בחסות ישראלית – אמריקנית" ימשכו התקפות נגדה.

מחמד אלבח'יתי ( Muhammad al-Bukhaiti), חבר הלשכה המדינית של אנצראללה אמר לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, כי "גורמים רשמיים באמירויות התעלמו מהעצה שלנו לצאת מהמלחמה בתימן. אנו ממליצים למשקיעים באיחוד האמירויות לעזוב כי היא כבר לא מדינה בטוחה". הכותרת בעיתון "כיהאן" בשפה האנגלית צטטה הבוקר את דברי דובר החות'ים שקבע "כי איחוד האמירויות אינה בטוחה".

 

 

 


אלבח'יתי הוסיף, כי "איחוד האמירויות לא דבקה במדיניות של ניטרליות באזור כשבחרה להיות מעורבת בתוקפנות בראשות סעודיה נגד תימן. גילינו סבלנות רבה יותר לאיחוד האמירויות מאשר לערב הסעודית כדי לתת לה ההזדמנות לסגת, אך היא לא נענתה לאזהרות קודמות ופעלה נגד האינטרסים שלה".

הוא הזהיר "איחוד האמירויות תהיה המפסידה הגדולה ביותר ותהפוך לשדה קרב בעתיד הקרוב בין גורמי ציר ההתנגדות מצד אחד לבין ארצות הברית ושלוחותיה מצד שני. אלבח'יתי הגדיר את המלחמה בתימן כ"פרוייקט אמריקני-ישראלי" המבוצע בידי ריאד ואבו דאבי.

בינתיים דובר הכוחות המזוינים של תימן, יחיא סריע, פרסם הודעה בה קבע, כי ב" תגובה לתוקפנות האמריקאית-סעודית-איחוד האמירויות נגד תימן, כוחות הטילים והאוויר של תימן פגעו במספר רב של יעדים בשטח איחוד האמירויות וסעודיה במסגרת "פעולה צבאית רחבה" . בין היתר טווחו בסיס חיל האוויר אלט'פרה 32 ק"מ דרומית לאבו דאבי (המאכלס כוחות אמריקנים וצרפתים) ובמטרות אסטרטגיות אחרות בפאתי בירת האמירויות עם מטח טילים בליסטיים "ד'ולפיקאר" במהלך מבצע "צקלון תימן 2" . כמו כן טען כי מל"טים תקפו גם מטרות חשובות בדבי באמצעות מל"טים מסוג "צמאד 3".

מחמד אלבח'יתי
מחמד אלבח'יתי

סריע הוסיף, כי התקפות מל"טים נוספות בוצעו על מספר מחנות צבאיים בעיירה שרורה שבאזור נג'ראן בערב הסעודית באמצעות מל"טים מסוד "צמאד 1" ו"קאצפ K2". הוא הוסיף , כי מספר מטרות חיוניות ואתרים אסטרטגיים באזור ג'יזאן ועסיר נפגעו באופן מדויק מטילים בליסטיים.

הדובר צבאי החות'י הבהיר, כי הכוחות המזויינים של תימן הוכיחו באמצעות פעולה זו כי הם מוכנים לקראת הרחבת המערכה בשלבים הבאים ויגיבו "בהסלמה על הסלמה". בהודעה שב הדובר וקרא למשקיעים ולזרים הפועלים ב"מדינונת (לשון העלבה והקטנה دويلة) לעזוב אותה שכן "הפכה למדינה לא בטוחה". ביום שישי, 21 ינואר, השמיע סריע אזהרה דומה לאחר התקפת הקואליציה בראשות סעודיה בסעדה (מעוז החות'ים בצפון תימן) ומתקפה נוספת על עיר הנמל אלחדידה , שהביאה להשבתת האינטרנט במדינה.

עבד אלמלכ אלחות'י, מנהיג החות'ים, הזהיר אף הוא כי המשקיעים הבריטים והכלכלה באיחוד האמירויות אינן בטוחות עוד וכי הכוחות התימנים ימשיכו לפגוע בה וביעדיםאסטרטגיים בסעודיה באמצעות טילים, מוקשים ימיים ואמצעים נוספים .

החות'ים כבר רמזו בעבר כי לא יהססו להרתם למאת "ציר ההתנגדות" בהובלת איראן ולפגוע ביעידים בישראל. נראה , כי בעקבות ההסלמה האחרונה בירי הטילים ושיגור המל"טים נגד איחוד האמירויות נכרת הסלמה בהתבטאויותיהם נגד ישראל ושרבובה לסכסוך בתימן ואף הדגשה כי ישראל וארה"ב הן אלה הפועלות מאחורי הקלעים לסייע לסעודיה ולאיחוד האמירויות במערכה בתימן. נראה כי האבדות הרבות שספגו החות'ים במערכה באזור שבוה הניעה אותם להחריף את הטון נגד ישראל.

על רקע זה דיווח כאמור העיתון "אלאח'באר" כי אנצאראללה בקש לצרף את ישראל לבנק המטרות שלו. לאור מעורבותה , לטענת החות'ים, של חטיבת אלעמאלקה ,הפועלת בחסות איחוד האמירויות במערכה על אזור שבוה. לטענת החות'ים החטיבה פעלה בחסות מל"טים מתוצרת ישראל והם בודקים מי עמד מאחורי פעילות המל"טים גורמים ישראלים או של איחוד האמירויות. בעיתון אלאח'באר נכתב שאם יוכח כי גורמים ישראלים הם שהפעילו את המל"טים יכוון אנצארללה (החות'ים )את הירי לעבר ישראל. עוד כתב העיתון כי מי שמשגר לכיוון אבו דבי יכול לפגוע גם באילת וכי השיגורים לעבר אבו דבי מדאיגים מאד את ישראל שכן "האיום אמיתי". "כיהאן" האיראני צטט עוד מומחים מהעיתונות הישראלית המזכירים את אילת והכור בדימונה כיעדים אפשריים של החות'ים. וביניהם ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין שקבע, כי "האיום נגד איחוד האמרויות יגיע גם לישראל".

 

עבור איראן המובילה את ציר ההתנגדות מדובר בהצלחה רבה. זאת שכן, היא ציידה את מרבית מרכיבי המחנה בנשק א-סימטרי (מל"טים, טילים ורקטות) לו השפעה רבה על יכולתם של מרכיבי המחנה להשפיע על הזירות המרכזיות בהן פועלת איראן ולהוציא לפועל את מדיניותה האזורית והבינ"ל. להסלמה האחרונה בירי לעבר איחוד האמירויות השלכות גם על סוגיית השיחות בוינה זאת לאור השפעתה השלילית של איראן על יציבות האזור והדגשתה כי היא אינה מוכנה להעלות סוגיות אלה על סדר היום ובעיקר את סוגיית הטילים הבליסטיים. השאלה העיקרית היא עד כמה יגלה המערב וארצות הברית סלחנות לפעילות האיראנית האזורית המתרחבת באמצעות טילים בליסטיים ועל המשך הפעילות שלה להגדיל את טווח הטילים הבליסטיים כך שיגיעו גם לאירופה .