עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח בעיראק: הכרזה על חידוש היחסים בין איראן לסעודיה קרובה מתמיד

העיתון הסעודי אל "שארק אל אווסאט" מדווח מפי מקורות עיראקים כי העניין סוכם בין הצדדים וכי התקרבות צפויה גם עם מצרים

העיתון "אל שארק אל אווסאט" היוצא בלונדון מדווח ב-5 ליולי כי הכרזה על חידוש היחסים בין איראן לסעודיה קרובה מתמיד.

העיתון מצטט גורמים עירקאים המקורבים לנושא ונדמה כי תתבצע בקרוב מאוד בבגדד. העיתון ידע לספר כי ההכרזה תתקיים במעמד של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אלקדימי ושר החוץ פואד חוסיין. המקור התייחס להצהרה של שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, ב-3 ליולי כי היחסים בין ריאד לטהראן יחודשו בקרוב.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

המקור ציין כי לאחרונה הצליח אל-קדימי להתקדם במספר סוגיות בין ג'דה לטהראן.

איראן מבססת את שליטתה בארגון הג'יהאד האסלאמי

בתשובה לשאלה אם פקידים סעודיים יבקרו בבגדד לפני פסגת ג'דה, אמר המקור שנסיעה כזו דורשת הסדרים בין ריאד, בגדד וטהראן. צפוי שאל-קדימי יחדש את התיווך שלו בין ערב הסעודית לאיראן לפני ביקור ביידן בג'דה בהמשך החודש, אמר המקור.

עבדולהיאן הודיע ​​מדמשק ביום ראשון כי טהראן מברכת על חידוש היחסים עם ריאד, על פתיחת השגרירויות מחדש ועל פתיחת דיאלוג פוליטי.

על פי הדיווחים שיחות צפויות להתקיים בין מצרים, ירדן ואיראן בבגדד, הוא אמר שאין משא ומתן ישיר עם מצרים על השבת הקשרים כרגע. עם זאת, נערכים מאמצים להחזיר אותם לדרך הנכונה כחלק משיתוף הפעולה המשותף בין שתי המדינות, הוסיף.

עבדאללהיאן אמר את דבריו ימים לאחר ששר החוץ העיראקי חוסיין חשף לראשונה כי בגדד נותנת חסות לדיאלוג בין איראן וירדן, לבין איראן ומצרים.

בינתיים, ד"ר חוסיין עלאווי, עוזרו של אל-קדימי, אמר כי מאמציו של אל-קדימי שואפים לבסס תקופה של יציבות אזורית, שלום, שיתוף פעולה ופיתוח. אל-קדימי החל את הגישור באפריל 2021, ולמרות המשברים והמתחים, הוא הצליח לקיים ארבעה סבבי דיאלוג נוספים בין ערב הסעודית לאיראן, אמר ד"ר עלאווי.

"אנחנו יכולים לומר שעיראק הצליחה להעביר את הקשרים הסעודים-אירניים לקראת תקופה של הבנה וחילופי דעות על כמה נושאים אזוריים", אמר.

"עיראק להוטה לבסס יציבות באזור מכיוון שהיא מתקרבת לשינויים כלכליים באמצעות פרויקטים גדולים המתמודדים עם תחבורה, אנרגיה, חשמל, ביטחון תזונתי, מחסור במים ושינויי אקלים", אמר ד"ר עלאווי.

הוא הוסיף כי הצלחת הפרויקטים הללו דורשת שותפות מתמדת ושיתוף פעולה בין מדינות האזור.