עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח בגרמניה: איראן ניסתה להשיג נשק להשמדה המונית ומערכות טילים בליסטים

דו"ח של סוכנות הביון המקומית Saarland’s Department for the Protection of the Constitution קובע כי "מדינות כמו איראן, פקיסטן וצפון קוריאה עושות מאמצים לייעל את הטכנולוגיה המתאימה."

העיתון "אל שארק אל אווסאט" מדווח כי סוכנות הביון הממלכתי של גרמניה קובעת כי איראן ניסתה להשיג נשק לטכנולוגיות השמדה המונית ומערכות טילים בליסטיים בשנת 2019.

Saarland’s Department for the Protection of the Constitution טוענת כי איראן הייתה אחת משלוש מדינות זרות המבקשות לקדם את תוכנית נשק להשמדה המונית באמצעות רכש על אדמת גרמניה.

מספר דיווחי מודיעין ממדינות שונות אישרו את ניסיונותיה של איראן לרכוש רכיבים המשמשים בפיתוח נשק גרעיני וטילים במהלך שנת 2019.

לכל אחת מ -16 המדינות הפדרליות הגרמניות יש שירותי מודיעין פנים פנימי משלה, המוציא דוח שנתי המתעד איומים על המערכת הדמוקרטית של המדינה.

 

הערכה: משמרות המהפכה בדרך להשתלט על נשיאות איראן

 

כך למשל, בדו"ח בן 181 עמודים של סוכנות הביון הממלכתית של באדן-וירטמברג נכתב כי "מדינות כמו איראן, פקיסטן וצפון קוריאה עושות מאמצים לייעל את הטכנולוגיה המתאימה."

"הם שואפים להשלים את הארסנל שלהן, לשפר את הטווח, את תחולתם ואת יעילותם של כלי הנשק שלהם ולפתח מערכות חדשות", צוין הדו"ח.

כמו כן, נכתב בדו"ח כי אותם מדינות ממשיכות לנסות ולהשיג רכיבים לנשק אטומי, ביולוגי וכימי וכן נחשף כיצד מדינות אלה ממשיכות לעשות מאמצי רכש לא חוקיים בגרמניה כדי לשכלל את הטווח, היכולת וההשפעה של כלי הנשק שלהם.

דיווחים קודמים של סוכנויות מודיעין פנים-ממשלתיות אחרות הפועלות במערכת הפדרלית של גרמניה דיווחו בשנים האחרונות כי איראן השתמשה ברשתות הריגול שלה כדי לקדם את תוכנית הנשק הגרעיני שלה.

הג'רוזלם פוסט סקר את דו"ח המודיעין בן 112 העמודים, שפורסם בשבוע שעבר וכונה "סקירה כללית של המצב", בהתייחס לאיומים ביטחוניים שעמדה בפני 2019 סאארלנד הקטנה במערב גרמניה.

"איראן, פקיסטן ובמידה פחותה סוריה, עשו מאמצים לרכוש סחורות וידע לצורך המשך פיתוח אמצעי לחימה להשמדה המונית ומערכות המסירה שלהם", כתבו אנשי המודיעין של סארלנד, באינדיקציה ליכולת שיגור טילים.