עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: בארה"ב חוששים מכניסתו לתפקיד של ראיסי ומנסים לקדם חתימה על ההסכם

אתר האופוזיציה מדווח מווינה כי ארה"ב מבקשת למוצא נוסח למסמך שידבר על "הסכם ארוך וחזק יותר" • עוד דווח כי החל מסמך ההבנות יהיה בן חמישה עמודים

אתר האופוזיציה האירני ,"איראן אינטרנשונל", מדווח כי בווינה החל ניסוח של מסמך בין חמישה עמודים בו יפורטו הצעדים לחזרה להסכם מצידה של איראן ומצידה של ארה"ב.

החלק הראשון, כולל הקדמה פוליטית כללית, ויכלול 3 נספחים העוסקים בסנקציות, ההיבטים השונים של תוכנית הגרעין האיראנית, ולוח זמנים ברצף חזרתן של ארה"ב ואיראן להתחייבויות ה- JCPOA כמפורט בשתי הנספחים. הסעיף חמישי יהיה הצהרה שבה שרי החוץ של "חברי JCPOA" – לא ברור אם זה יכלול את ארה"ב – יאשרו מחדש את מחויבותם להסכם.

סוגיה נוספת שנותרה במו"מ בין הצדדים היא התייחסות שארה"ב דורשת מסמך המעיד על התחייבות ל"הסכם ארוך וחזק יותר". הדיפלומט האירופי אמר כי מוסקבה קרובה לעמדת ארה"ב ואירופה, אם כי לא ברור אם הכוונה היא להארכת מסגרת הזמן של ה- JCPOA או להסכם אזורי רחב יותר בנושא הגנה וביטחון.

אף אחד מהצדדים , כולל ממשל ביידן, לא התנה את חזרת ההסכם ה JCPOA בהסכם אחר. מסרים וטענות סותרות החלו עם היוועד בחירתו של ראסי לנשיא. אתר החדשות האמריקני Axios דיווח ב-18 ליוני כי פקיד אמריקני טען כי ממשל ביידן רוצה להסדיר את העניינים תחילה, וישנו חשש כי מהרגע שיכנס לתפקידו לא יצליחו לגשר על הפערים.

רפאל מריאנו גרוסי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, אמר השבוע לעיתון "רפובליקה" כי הוא מאמין שלא יהיה הסכם לפני שייכנס ראיסי לתפקידו.