עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: איראן רכשה שטחים רבים ליד גבול ישראל בסוריה

כתב אתר "איראן אינטרנשונל" מדווח כי טהראן יישבה אלפי שיעים ואפגנים הנאמנים לה ליד הגבול הישראלי לאחר שגרשה את האוכלוסייה המקומית • המטרה - מצב דומה כמו בלבנון

איראן רכשה שטחי אדמה גדולים בקרבת הגבול הישראלי עם סוריה בשנים האחרונות והיא מיישבת שיעים במקומות הללו במטרה לאיים על ישראל, כלך דיווח השבוע אתר האופוזיציה איראנית "איראן אינטרנשונל".

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

לפי הדיווח טהראן ניצלה את המלחמה וההרס הרב בסוריה על מנת להשיק תוכנית ליישוב שיעים ליד גבול הצפון. התכנית הזו מצטרפת לדיווחים על קנית רכוש ובתים רבים באזורי דמשק וליד הגבול עם לבנון על ידי איראן וכן דיווחי האו"ם על גירוש של משפחות סוניות רבות מן המדינה ע ואיסור שובן בעקבות המלחמה.

התוכנית היא ליישב כמה שיותר איראנים, לבנונים, אפגנים ושיעים נוספים בעיירות ובכפרים סביב רמת הגולן. שני אזורים במיוחד הם סאסה ו -Karfa שבהם משמרות המהפכה (IRGC) הצליחו להביא לישוב לוחמים הנאמנים לה.

חלק מאותם תושבים שיעים חדשים הם חברי חיזבאללה או חטיבת פטמיון האפגנית.

חמאס מקדם את הגפרור שיצית מחדש את המהומות?

אם בעבר חשבו כי ישנה הסכמה בין ישראל, ארה"ב, רוסיה וסוריה כי כוחות איראן וחיזבאללה לא יהיו ליד הגבול , אז נדמה כי ההסכם הסה מעולם לא יושם בשלמותו.

לפי המידע שפורסם באתר האופוזיציה כוחות אל קודס אילצו תושבים סורים מקומיים להניח מטעני נפץ בגבול עם ישראל על מנת לפגוע בחיילי צה"ל וזאת בתמורה ל-20 דולר למטען.

האומדנים מדברים על כמה אלפים שהסכימו להתיישב באזור הצפון.

מקורות ישראלים אמרו לאיראן אינטרנשונל כי זה "חלומה" של איראן ליצור חגורת איומים נגד ישראל בסוריה, אך עד כה, לטענתם המחיר היה בנפש היה כבד לטהראן.

אותם מקורות מסרו כי מחכות לכוחות האיראנים עוד "הפתעות" לכוחות האיראניים וכי חיסולו של קאסם סולימאני האט את התהליך כולו.

לפי "איראן אינטרנשונל" עמדתו של בשאר אל-אסד אינה ברורה. הוא ניסה לשפר את קשריו עם מדינות ערב העשירות כדי להבטיח את הסיוע הכספי הדרוש לשיקום ארצו ההרוסה. מבחינתו יש חשיבות מכרעת להבטיח את אחיזתו במדינה ולפייס את האוכלוסייה השסועה באמצעות שיקום.