עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: איראן ידעה על המצאות הקורונה במדינה בעת המצעדים ליום המהפכה

אתר "איראן אינטרנשונל" מדווח מפי גורמים חסויים כי למספר גורמים במדינה היה ידוע כי הנגיף נמצא במדינה בעת תהלוכות ומצעדי הענק בפברואר השנה • "כבר בסוף מרץ התברר לפקידי איראן כי הנגיף נמצא במדינה"

אתר "איראן אינטרנשיונל" מפרסם כי מועצת הביטחון הלאומית העליונה ומשרד הבריאות באיראן, היו מודעים למותם של אזרחי איראן מנגיף הקורונה עוד לפני ה-11 בפברואר יום המהפכה האסלאמית. באותו יום יש לציין התקיימו הצהרות המונים במדינה, מצעדים וכנסים. לפי הפרסום לא פורסמה שום אזהרה לציבור בנושא.

 "מותם של חולים הסובלים מבעיות נשימה חמורות בקום גרמו למשרד הבריאות לשלוח את סגן השר לחקור את המקרה בעיר. כבר בסוף מרץ התברר לפקידי איראן כי הנגיף נמצא במדינה", אומר גורם בכ

יר לאתר.

 

המקור החסוי הוסיף כי גורמי הממשל באיראן אינם חושפים את מספרם האמיתי של הנדבקים ושל המתים מן הנגיף.

איראן הרשמית פרסמה עד עתה כי הודעת על מציאת הנגיף רק שבועיים לאחר המצעדים והחגיגות. לפי אותו גורם מחוזות קום וגילן נמצאים בכוננות אדומה וטהרן ואיספהאן נמצאים על סף הכריזה בכוננות אדומה.

אנשי משרד הבריאות אישרו עד כה את מותם של 92 אנשים מנגיף הקורונה. לפי טענת האתר הספר האמיתי עומד על 416.

רופא מאוניברסיטה לרפואה באיראן סיפר בעילום שם לכתבי האתר כי חולי קורונה מתקבלים בבתי החולים בארבעת השבועות האחרונים מבלי שנמסר להם שום מידע בושא.

הרופא איתו דיברו נמצא אף הוא בהסגר וזאת משום שנדבק בנגיף. "לרוע המזל, גורמי משרד הבריאות לא עשו את הדבר האתי ובשל סודיותם, כמה מהצוות שלנו ואני חלו במחלה.", סיפר.

דובר ממשלת איראן, עלי רביי, טען כי איראן הייתה בין המדינות השקופות ביותר בדיווחים על המחלה.

ב-4.3.20 דווח כי באיראן נמצאו 486 מקרים חדשים של קורונה ובסה"כ 2822 בני אדם נמצאו כי הם נשאים של המחלה.