עבור לתוכן העמוד
Menu

דו"ח סודי למועב"ט: איראן מבריחה נשק רב לתימן

העיתון WSJ חושף טיוטה של דו"ח שתוגש למועצת הביטחון • ההברחות מנמל יחיד באיראן ליד מצירי הורמוז • בהתאם לסנקציות על איראן מדובר בהפרה של הוראה של מועצת הביטחון

העיתון WSJ חשף ב-9 לינואר כי איראן ייצאה אלפי כלי נשק מנמל יחיד לתימן ולמקומות אחרים, כך לפי טיוטת דו"ח מועצת הביטחון של האו"ם שהגיעה לידי כתב העיתון.

הדו"ח החסוי של מועצת הביטחון של האו"ם מפרט כיצד אלפי משגרי רקטות, מקלעים, רובי צלפים וכלי נשק אחרים שנתפסו בלב ים על ידי הצי האמריקני הוברחו לאורך הנתיבים לתימן באמצעות סירות עץ ותחבורה יבשתית.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

לפי דו"ח האו"ם, כלי הנשק יוצרו ברוסיה, סין ואיראן, והם הוברחו מנמל ג'סק שבאיראן בים עומאן.

"בכירי ארה"ב אמרו שג'סק שימש כנקודת מוצא למשמרות המהפכה האסלאמית של איראן במשך זמן מה, אך דו"ח האו"ם מספק את הראיות המפורטות הראשונות לגבי משלוחי נשק ספציפיים הקשורים לנמל", נכתב בדיווח של WSJ.

איראן מחדשת טיולי הדת לסוריה

איראן הואשמה זה מכבר בליבוי האלימות במזרח התיכון באמצעות תמיכה כספית וצבאית ברשת הנציגים השיעים שלה באזור, במיוחד בעיראק, לבנון, סוריה ותימן. טהראן מכחישה את ההאשמה.

רק בדצמבר האחרון, הצי האמריקני תפס שני מאגרים גדולים של כלי נשק איראניים משני כלי שיט בים הערבי, שארגון משמרות המהפכה האסלאמיות (IRGC) התכוון לשלוח למיליציות החות'יות בתימן, כך לפי משרד המשפטים האמריקני.