עבור לתוכן העמוד
Menu

דובר משמרות המהפכה: על ארה"ב לעזוב את האזור בהשפלה

באיראן מציינים שנתיים לחיסול מפקד כוח אל קודס לשעבר • בתו של סולימאני: האזור יתנקה מהזוהמה של ארה"ב

דובר משמרות המהפכה באיראן,  תא"ל ראמדאן שריף, אמר ב-2 לינואר כי ארה"ב עזבה את אפגניסטן בהשפלה ומגמה זו צריכה להימשך כתשלום מחיר להתנקשות בקאסם סולימאני. את הדברים אמר בנאום בטקס בצפון מערב איראן לציון יום השנה השני לחיסולו של מפקד כוח אל קודס לשעבר.

איראן ממשיכה לחקור את ההתנקשות שבוצעה על ידי ארה"ב בנמל התעופה בבגדאד. עד כה, התובע האזרחי הראשי של איראן טוען כי חשף אזרחות אזרחים הקשורים לחיסול בנוסף לנשיא לשעבר טראמפ, ראש פיקוד מרכז ארה"ב קנת מקנזי, ומזכירי המדינה וההגנה לשעבר של ארה"ב מייק פומפאו ומארק אספר.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

בתו של סולימאני: האזור יתנקה מהזוהמה של ארה"ב

בתו של קאסם סולימאני, זינב, אמרה בטקס זכרו כי :  "לא יעבור זמן רב עד שדמעות הצער שלנו על פרידת אבותינו בטבח הזה יהפכו לדמעות של שמחה כאשר עיראק היקרה שלנו וכל מדינות האזור יתנקו מהזוהמה. של התוקפים האמריקאים".

את הדברים אמרה במסגרת עצרת בנמל התעופה של עיראק: "אבו מהדי אל-מוחנדס היה גם גיבור האומה העיראקית שהקדיש את כל קיומו לחופש האומה העיראקית ולמאבק באויביה. הקשר האלוהי בין חאג' קאסם לאבו מהדי אל-מוהנדס היה סמל לאחווה הכנה וההיסטורית ולאחדות המפוארת של העמים העיראקים והאירניים. אלוהים גם רצה להזמין אותם למשתה יחד, כי האיחוד שלהם היה יותר חיים שלאחר המוות מאשר עולם".

זינב סלימאני הוסיפה: "אנחנו נמצאים עכשיו בבית המטבחיים של הקדושים האלה, בית המטבחיים שבו הם נרצחו על ידי האמריקאים. הקדוש סולימאני הגיע למסיבה שלך ברגעים האחרונים של חייו, ואני, שמכיר את הכנסת האורחים ואהבתם של העיראקים, יודע היטב כמה קשה לך לשאת שאורחך נהרג על ידי האויבים במדינה המכובדת. של עיראק.

הוא המשיך: "אמנם התוקפים פגעו בכבודכם ושל אורחכם, אך הפגנתם שוב את הכבוד והלהט של העם העיראקי בהלוויה של גופתם הטהורה של הקדוש הקדוש סולימאני וחברו אבו מהדי אל-מוחנדס ויצרתם ייחודיות. סצנות בהיסטוריה של העם העיראקי". כבן של האומה האיראנית ובנו של מישהו שהיה מוכן להקריב את חייו למען כל העמים המוסלמיים, אך גם למען שוחרי החירות של העולם, אני מודה לאומה היקרה של עיראק.

מכתב למועצת הביטחון: האחראיות על החיסול על ישראל וארה"ב

שגריר איראן באו"ם קרא למועצת הביטחון להטיל על ארצות הברית ועל ישראל את האחראיות על ההתנקשות בקאסם סולימאני.

לרגל יום השנה השני לחיסולו, אמר מג'ד כט-רוואנצ'י במכתב לנשיא מועצת הביטחון, "לאור ההשלכות הקשות של פעולת טרור זו על השלום והביטחון הבינלאומיים, מועצת הביטחון צריכה לפעול באחריות ולחייב את ארה"ב והמשטר הישראלי באחריות לתכנון, תמיכה וביצוע של פעולת הטרור".

"בראיון שנערך לאחרונה, הודה ראש המודיעין הצבאי לשעבר של המשטר הישראלי במעורבותו של המשטר הישראלי בחיסול המיועד של השהיד סולימאני, וקבע כי "למודיעין הישראלי היה חלק" ברצח הזה, והגדיר זאת כ"הישג " ואחד משני החיסולים המשמעותיים והחשובים במהלך כהונתו", כתב במכתב למועצת האו"ם.

"מעשה פלילי זה טומן בחובו גם אחריות פלילית של כל מי שסייע, סייע או סייע ותמך בכל דרך, במישרין או בעקיפין, בתכנון או ביצוע פעולת טרור זו, שהדוגמה המובהקת לו היא התפקיד התומך והמעורבות של המשטר הישראלי בה", כתב.